Mol
Mol
Mol

SMAEB 2017: o privire de ansamblu asupra ediţiei cu numărul XV

Ediţia cu numărul XV a Salonului de Motociclete, Accesorii şi Echipamente Bucureşti se desfăşoară în acest weekend la Romexpo, în pavilioanele C1, C2 şi C4. Chiar dacă e soare cu dinţi, cel puţin e soare, asfaltul este uscat, iar o vizită „de lucru” la salon poate fi o idee bună pentru orice motociclist(ă). Nici nu îţi va lua prea mult timp să dai o raită atot-cuprinzătoare la SMAEB, rămânându-ţi timp şi pentru o plimbare mai lungă cu motocicleta. În decursul ultimului deceniu, inclusiv după o pauză de câţiva ani, am învăţat că vizitarea SMAEB este o întreprindere foarte subiectivă şi că dacă e să încerci să acoperi în întregime evenimentul, rişti să te pomeneşti că ai scris un catalog şi nu un reportaj. Unii vin chitiţi să îşi cumpere motociclete de top, alţii se bucură că îşi pot îmbogăţi panoplia cu o pereche de ghete la reducere, unii sunt doxă de motociclism, alţii habar nu au cu ce se mânâncă treaba asta şi au venit doar pentru ca să se pozeze cu hostesele, care parcă nu erau aşa de multe ca odinioară…  Aşadar iată şi o primă întrebare, unde sunt hostesele de altădată? Unii jurnalişti vor vedea poate partea goală a paharului, vor observa din start că nu au venit Suzuki, Honda, Kawasaki şi parcă nici Triumph, alţii se vor bucura că oameni cu aceeaşi pasiune îşi dau întâlnire…

În ce mă priveşte, am să încerc să descriu „raita” mea pe la SMAEB, insistând asupra subiectivităţii acestui material. Primul lucru care m-a „lovit” la intrare a fost un Slingshot, inspirat parcat lângă o maşină de pompieri (privaţi), cumva, cumva, ambele maşinării sunt atât de extreme încât simţeai că o conexiune există dincolo de culoare. A propos, am înţeles că Polaris a avut un neaşteptat succes în vânzări cu Slingshot, ba chiar, în excursiile mele – pe cursieră de data asta, m-am întâlnit cu unul pe Transalpina şi atunci habar nu am avut ce maşinărie era aia. O primă concluzie? În România ca şi aproape oriunde, luxul va supravieţui bine merci, aviz Harley, Indian, Ducati, care nu vor duce niciodată lipsă de clienţi…

SMAEB 2017

Apoi, am dat „nas în nas” cu caravana Yamaha MT. Pentru că am adus în discuţie luxul, aici vorbim de un lux mai accesibil. Pentru că se spune că e motociclismul e un lux, nu? Păi, de când, m-am recuplat de la lumea motociclismului, mi se pare că Yamaha a devenit o maşinărie de lansat modele noi, accesibile şi gata să îţi gâdile simţurile. Iar caravana asta e un lucru care parcă face turul Europei, aşa că suntem la standarde măcar atunci când e vorba despre „Dark Side”…

SMAEB 2017, Caravana MT

Apoi, m-am întâlnit cu o gaşcă de chopperişti, cu nişte jucării extrem de serioase, cu care tocmai începuseră manevrele de parcare. A propos de parcare, motocicletele lăsate la odihnă de vizitatorii SMAEB sunt un spectacol în sine, care nu are cum să nu încânte. Totuşi, nu pot să nu îmi aduc aminte, că acum câţiva ani, cam tot atâtea motociclete puteam vedea în parcarea unui oraş de provincie, în Franţa, cu ocazia unui meci de rugby, ştiu că m-am tot minunat la vremea aceea. Între timp, m-am resemnat de mult cu ideea că acestea sunt proporţiile cu care operăm…

parcare SMAEB 2017

Apoi, am păşit înăuntru, unde am nimerit la standul BMW, mă rog, reprezentat de Automobile Bavaria. Aici, poţi vedea cam tot ce e de văzut din universul BMW Motorrad: toată artileria grea, vorbim de GS-uri, K1600GT, S1000RR etc, dar pe mine m-a impresionat „colţul” R Nine T şi a sa versiune Racer. Apoi, pentru că organizatorii SMAEB au adus în discuţie motocicletele mici, cu emisii reduse, care vor decongestiona traficul – permiteţi-mi vă rog să am optimismul unui Silviu Brucan când cred eu că se va întâmpla asta,  mi-am comutat atenţia pe G310R, care poate fi cumpărat pentru o rată de 67 de euro pe lună. Cumva, am rămas cu vocea aia nesatisfăcută în cap, de când aveam 20 de ani şi mă întrebam cum naiba o să îmi cumpăr eu motocicletă, aşa ca, poftim, problemă soluţionată de bavarezi. La naiba, au fost luni în care am reuşit să dau atâţia bani pe abonamentul de la mobil, plus că 1.000 de euro, cât ar fi avansul, se strâng, tinere! Observăm din imagine cum un tip vânjos testază poziţia la ghidon, cu pasageră în spate, iar micul BMW face faţă cu brio… Dacă apar probleme în pilotaj, Rider Academy e pe aproape să dea o mână de ajutor!

P1050097

P1050114

P1050139

P1050121

Lăsând în urmă „tărâmul” BMW, standul Indian a reuşit să mă impresioneze şi cred că nu doar pe mine.

P1050101

De abia în acest moment, m-am întâlnit cu Marius & Co., la standul Motul Go. Cu ocazia asta, am aflat şi eu despre ce este vorba. Practic, nu te bate nimeni la cap sa îţi schimbi brandul de ulei folosit, ci e vorba doar despre o hartă online în continuă creştere, în care poţi descoperi sau încărca trasee de parcurs cu motocicleta. Pentru că tehnologia se dezvoltă exponenţial, nu m-aş mira că pe când om fi bătrâni, chestia asta să aibe inteligenţă proprie. Până atunci însă poţi alege trasee pe şosea sau pe off-road, alegând durata lor, punctul de plecare, etc. Chiar e o idee foarte faină, mai rar aşa marketing neintruziv! Tot la standul Motul Go, am îndrăznit să mă urc şi în şaua unei motociclete, este vorba despre o Honda Hornet 2004, în condiţie… ţiplă, pe care o poţi câştiga la tombolă, printr-un concurs la care încă te poţi înscrie, pe pagina de Facebook Motul Go!

P1050099

Ei bine, în acest caz, eu prefer în mod clar trecutul, mai ales când e în forma unui Ducati MH900e…

P1050148

A propos de Ducati, cel mai mult mi-a plăcut la standul lor, colţul „Scrambler”….

P1050109

Revenind la lucruri clasice, probabil o Vespa roşie va rămâne o Vespa roşie şi peste 100 de ani…

P1050100

Iar căştile Arai vor fi la fel de căutate… Imaginea e surprinsă la standul Dual Motors.

P1050103

Standul Yamaha avea de toate, de la R1 la R6 şi VMax. La o adică, te puteai trage în poză chiar cu Rossi. Nu a lipsit din acest stand un spaţiu dedicat campionului de motocross Adrian Răduţă şi a sa şcoală de off-road, unică în România.

P1050106

P1050105

P1050104

La Harley Davidson, nu avea cum să nu îţi pice cu tronc noul Street Rod dar şi preţul său, care îţi demonstrează că nu trebuie neapărat să fii notar, pentru a fi admis în gaşca harleyistilor. O motocicletă cool, chiar şi pentru mine, mai puţin amator de choppere.

P1050122

La fel, chiar dacă scena custom nu e chiar pentru mine, nu pot să nu spun că m-a lăsat rece exemplarul de mai jos, de la Ace Custom. Acum nişte ani, stilul ăsta de customizare pur şi simplu nu exista, ceea ce demonstrează că industria ştie mereu să se reinventeze. De văzut aşadar la standul Ace Customs!

P1050111

Schimbăm puţin registrul cu standul FM Racing, unde l-am salutat pe acelaşi Alfred, după nişte ani în care nu ne-am mai văzut. Ăsta e încă un lucru fain atunci când vine vorba despre motociclism şi astfel de evenimente, chiar dacă au trecut ani buni de când am lăsat motorul pentru pedale, tot am strâns nişte mâini cunoscute pe la SMAEB…

P1050112

Dacă e vorba să vorbim despre enduro, aceste Beta au fost cam singurele care au ţinut steagul sus. La propriu!

P1050113

Tot apropos de lucrurile care contează în motociclism, plimbarea mea la SMAEB, mi-a readus aminte de motivul foarte simplu care pune în mişcare supapele acestei lumi, indiferent că unii stau la birou în costum iar alţii şurubăresc plini de ulei. Pasiunea! Serios, nu e o figură de stil. Adică, la standul Retro Bikes, m-am trezit holbându-mă la o Honda Dominator scrambler, cu nimic mai prejos faţă de diversele interpretări ale acestei teme, găsite noaptea pe internet, în momentele de nesomn. Apoi, m-am trezit povestind cu cel care a creat această motocicletă, Nelu Chesaru, autor al primei cărţi de tuning din România (!) şi am rămas surprins de nonşalanţa cu care mi-a răspuns că… pasiunea l-a îndemnat să se concentreze exclusiv asupra acestei activităţi, pe post de full time job! Iată şi Dominatorul! Sincer, credeam că astfel de lucruri se mai fac doar în documentarele de pe Discovery si când colo…

P1050117

Dominatorul ca Dominatorul, dar Africana cea nouă, am văzut-o la standul Shad…P1050140

Revenind la custom bikes made in .ro, mi-a plăcut şi aceasta Yamaha XJ500, fabricată în îndepărtatul an 1982 şi transformată în Cafe Racer, de Guru’s Garage:

P1050119

Ba am văzut şi o motocicletă cu ataş şi nu era un Ural!

P1050124

Apoi a sosit momentul să mă întreb ce ar mai fi totuşi de văzut, să nu uităm că autorul acestor rânduri, a vizitat în perioada sa de glorie şi EICMA… Păi, pavilionul C2 pare a fi locul chestiilor alternative, mă refer prin asta la ATV-uri Linahi, TGB, la jucăriile de mare putere şi lux vândute de Euronautica, adică să tot fie Can-Am-ul Spyder, testat şi el în urmă cu nişte ani, snowmobile, jetskis,  dar şi ceva nou pentru mine, un nume cu rezonanţe bavareze, X3, mai exact  Maverick X3 RS, pe care oricât de înfocat motociclist ai fi, nu te-ar deranja să o ai în garaj pentru că e un side by side ce scoate 150 de cai…

P1050125

P1050126

P1050129

Aşa că m-am dus la un automat, mi-am luat o cafea şi am sorbit-o în timp ce încercam să îmi scot imaginea de mai sus din minte cu imaginea de mai jos. Să nu uităm, că SMAEB e locul în care te duci la început de sezon să vânezi o afacere bună la o cască, jachetă, cizmă… De altfel, mai micile sau mai marile afaceri din domeniul moto, sunt cam toate prezente, depinde de tine să le iei standurile la „conspectat”…

P1050150

Pentru mine, surpriza a venit la standul Papuc Racing, băieţii ăştia de care am tot auzit că merg tare pe roata din faţă, ba pe roata din spate, că le au atât de bine cu stunt riding-ul îţi propun un… test de inteligenţă, ca dovadă a faptului că motociclitul cel mai bun e cel cu cap! În ce mă priveşte, la cum mă cunosc, nici nu am îndrăznit să mă gândesc să pun mâna pe vreo sârmă, aşa cum ţi se propunea în imaginea de mai jos.

P1050152

P1050154

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account