Cu SM 700 și ES 700, Gas Gas începe producția de modele stradale

Cei de la Gas Gas anunțau la sfârșitul lunii februarie că au în plan să treacă și la producția de modele de stradă.

Nu a trebuit să aștetptăm prea mult. ES 700 și SM 700 sunt primele modele „street legal” ale brandului spaniol achiziționat de KTM.

Un pas mare pentru Gas Gas, care sugerează că și mai multe modele stradale vor urma. Compania a fost în centrul atenției grației victoriei lui Sam Sunderland de la Dakar și concurează cu succes în Moto 2 și Moto 3.

Dar, să aruncăm o privire asupra celor două motociclete. Ambele sunt motorizate cu monocilindrul de 692 cmc produs de KTM, capabil de 74 de cai putere. Cadrul trellis este identic, frânele vin de la Brembo, la pachet cu un sistem ABS de la Bosch, cu funcție cornering, iar suspensiile, ai ghicit de la WP. Varianta Xplor este oferită pentru dual sport-ul ES700 și Apex pentru SM 700.

Ambele motociclete beneficiază de un pachet de electronică menit să le facă cât mai distractive și mai facil de exploatat: ride modes (Enduro & Supermoto), quickshifter, accelerație ride by wire și control al tracțiunii. ABS-ul se poate decupla complet, iar intervalele de service sunt de 10.000 de kilometri.

Toate bune și frumoase, dar practic în acest moment, am putea spune că grupul KTM are în portofoliu câte „trei din fiecare”. La capitolul supermoto înmatriculabil, avem în acest moment KTM 690 SMC R, Husqvarna 701 Supermoto și noul Gas Gas SM 700. Iar la motociclete ON/OFF, enumerăm: KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro și noul Gas Gas ES 700.

Am căutat ceva vreme diferențele între motociclete și, în afară de culoare, evident, ele sunt ignorabile. Desigur, cu excepția jantelor turnate, în cazul noului supermotard de la Gas Gas. Ba până și prețurile sunt identice, am verificat pe site-ul unui vânzător autohton multi-marcă. Mă rog, dacă vreți să intrăm în amănunte, la modelele de enduro, Gas Gas este cu 500 de grame mai greu decât Husqvarna, care și ea e mai grea cu 1 kilogram mai grea decât KTM-ul. Pentru motarde, Gas Gas –ul are cea mai înaltă șa, cu 898 mm, KTM-ul vine cu o șa de 892 mm, iar dacă simți nevoia a 2 mm în minus, atunci trebuie musai să te uiți către Husqvarna.

Ceea ce ne face să afirmăm, fără a ne înșela, că un cumpărător se va orienta după culoare și după cum rezonează el sau ea cu unul dintre cele trei branduri. Deși, dacă e să fiu subiectiv, roșul de camion de pompieri al motocicletelor Gas Gas ar trebui să cel mai atractiv. Cu siguranță, strategii Pierer Group  știu ceva ce noi nu știm, dar, dacă analizăm puțin, efortul nu este deloc mare pentru ca această entitate să producă aceeași motocicletă, în trei seturi de culori, sub trei branduri diferite.


Dacă privim înapoi, în cei 37 de ani de istorie ai Gas Gas, spaniolii au mai avut un model supermoto, este vorba despre Gas Gas 450 SM, vândut între 2003 și 2006, pe care nimeni nu te oprea să îl înmatriculezi.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account