Organizatorul MotoGP, Dorna Sports, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă prototipul Energica MotoE care va sta la baza campionatului monomarcă paralel motomondialului de viteză, având pe grilă doar motociclete electrice.
Prezentarea Energica MotoE a avut loc în prezența lui Loris Capirossi, responsabilul cu siguranța și în același timp principalul pilot pentru dezvoltare și teste al viitorului campionat, ce va debuta în 2019. Modelul de concurs este derivat din versiunea de stradă (bineînțeles, integral electrică) a brandului Energica – EGO.
Ne așteptăm ca prototipurile de circuit să livreze ceva mai mult decât performanțele standard ale modelului de stradă – 145 CP între 4900 și 10500 rpm și un moment maxim de 200 Nm între 0 și 4900 rpm. Sprintul până la 100 km/h se face în 3 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h. Informații complete despre Energica EGO puteți afla pe pagina oficială a modelului.
Organizatoric, Dorna propune în 2019 cinci curse organizate pe circuite europene, cu un număr maxim de 18 piloți înscriși. Din acest total, 14 locuri vor fi alocate echipelor MotoGP satelit, două către echipe Moto2 și două către echipe Moto3.
Dincolo de toate acestea, în mintea noastră au rămas câteva întrebări (spoiler alert: nu sunt prea serioase):
- Oare este o coincidență faptul că Valentino Rossi intenționează să se retragă la finalul sezonului 2018?
- Oare pitstop-urile vor dura 1-2 ore pentru încărcare?
- Cât de electrizante vor fi cursele fără sunetul brutal al evacuărilor și al motoarelor la peste 10.000 rpm?
- Cât de repede se vor degrada pneurile supuse unui cuplu de 200 Nm instant, la 1 rpm?
Up close with the Energica Ego MotoE bike!
Posted by Motorcycle News on 6 Februarie 2018