Joan Barreda câștigă prima specială a Raliului Dakar. Mani Gyenes pe 67

Ieri s-a dat startul în prima specială a Raliului Dakar. Categoria moto pare să fie dominată de numele obișnuite. Joan Barreda (Honda HRC) a câștigat prima zi, urmat de Pablo Quintanilla.

Se poate spune că prima zi de Dakar a decurs conform așteptărilor, mai mult sau mai puțin. Joan Barreda aleargă după o victorie în cel mai dificil raliu din lume de ani buni și, ca de obicei, se dovedește absolut impresionant în materie de viteză pură. Deși se bate cu niște monștri ai vitezei pe nisip, precum Toby Price, Sam Sunderland sau Adrien van Beveren, Barreda a reușit în prima specială (una destul de scurtă, la 84 km) să domine autoritar, cu un avantaj de peste un minut și jumătate față de următorul clasat chilianul Pablo Quintanilla, pe Husqvarna. A treia poziție i-a revenit americanului Ricky Brabec, coechipierul lui Barreda de la Honda.

Catalanul de la Honda HRC a obținut astfel a 23-a victorie de etapă în Dakar, fiind cu doar o etapă în urma lui Hubert Auriol în clasamentul tuturor timpurilor. Dar lucrurile nu sunt așa facile cum par la prima vedere. Barreda a câștigat o mulțime de speciale de-a lungul carierei, dar rareori s-a apropiat cu adevărat de victorie. Și Raliul Dakar îi pedepsește serios pe cei care își asumă mai multe riscuri decât este nevoie.

Iată ce spunea Adrien van Beveren, care a terminat al patrulea prima zi de Dakar: „Nu am tras tare și nu m-am distrat foarte mult, pentru că nu am îndrăznit să atac, sincer să fiu. Erau câteva dune dificile, periculoase. Am trecut și printr-o albie secată de râu, care mi-a trezit niște amintiri neplăcute. Acestea fiind zise, sunt mulțumit – am intrat în sfârșit în cursă. Acum trebuie să-mi păstrez concentrarea, zi după zi, ca să mă asigur că lucrurile vor merge bine.”

Piloții KTM nu au forțat nici ei prea tare și au terminat în formație, pe 5, 6 și 7, în ordinea Sunderland, Price și Walkner.

Mani Gyenes a mers precaut în prima zi a raliului, cu atât mai mult cu cât acum concurează la categoria Original by Motul (fosta Malle Moto). Concurenții de la această categorie trebuie să-și întrețină și să-și repare singuri motocicletele, ceea ce înseamnă că e important să nu forțeze și să aibă mai multă grijă de materialul de concurs. În plus, Mani vine după o foarte recentă fractură de humerus. La categoria Original by Motul, Mani este al patrulea clasat, la 5 minute de lider.

Iată ce declara Mani la finalul zilei de ieri: ”Am trecut de prima probă specială. Acești 84 de km au fost chiar destui pentru mine, așa de încălzire. Am avut vreo 70 de km de dune și vreo 14 km de drum, de râu secat. Nu a fost un traseu foarte greu, nisipul a fost destul de tare, nu m-am blocat niciodată. Am încercat să țin un ritm mai scăzut, să nu cad și să trebuiască să ridic motocicleta. M-am simțit bine, având în vedere situația mea, așa că zic că va fi bine în zilele ce urmează.”

Proba specială de astăzi este mult mai lungă, având 342 km dintr-un total al zilei de 552 km. Se va rula aproape exclusiv prin deșertul Atacama, în condiții dificile și mașinile vor porni înaintea motocicletelor, pentru a nu risca să rămână blocate în nisip în număr mare, odată cu creșterea temperaturii care duce la formarea unui nisip foarte fin. Ziua va fi foarte dificilă pentru categoria moto, căci riderii vor fi nevoiți să ruleze în urmele lăsate de mașini.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account