Micul producator portughez AJP este specializat in motocicletele off-road si activeaza din 1987. AJP intra pe piata in plina crestere a motocicletelor rally-adventure cu noul PR7, echipat cu un monocilindru in patru timpi de 660 cmc.
PR7 combina experienta companiei in tot ce inseamna enduro cu un nivel decent de confort, versatilitate si durabilitate, astfel incat motocicleta sa se preteze fara probleme si utilizarii stradale. Aspectul lui PR7 este unul care duce instantaneu cu gandul la motocicletele de Dakar, desi are o cilindree superioara motocicletelor admisibile in legendara cursa.
Propulsorul lui AJP PR7 este cunoscutul Yamaha-Minarelli de 659 cmc, racit cu lichid si echipat cu un carburator Mikuni de 44 mm, care dezvolta 48 CP la 6.000 rpm si 58 Nm la 5.500 rpm.
Cadrul este unul ¨hibrid¨ din aluminiu si otel, iar bascula este realizata din aluminiu turnat sub presiune. Furca este una inversata Marzocchi de 48 mm, iar monoamortizorul spate este Ohlins. Frana fata are un disc de 300 mm si un etrier cu doua pistonase, iar cea spate un disc de 240 mm si etrier cu un pistonas. Motocicleta cantareste doar 155 kg la gol.
Ca la toate motocicletele AJP, rezervorul de 17 litri este amplasat in spate, sub sa, pentru a favoriza centralizarea maselor, iar diametrele rotilor sunt traditionale: 21¨ pe fata si 18¨ pe spate.
AJP PR7 a intrat in faza finala a procesului de dezvoltare, dar unele dintre detaliile tehnice s-ar putea schimba pana in toamna lui 2015, cand va fi prezentata versiunea finala. Pretul versiunii actuale ar urma sa se situeze in jurul valorii de 9.000 de euro.