Noile Triumph Tiger 1200: ce specificații au și ce promit să facă

Triumph a lansat noul Triumph Tiger 1200.

  • Schimbările sunt importante, implicând motorul, șasiul, transmisia cu ax cardanic și ergonomia postului de pilotaj.
  • Adventure bike-ul britanic propune în premieră edițiile GT și Rally.
  • Poate fi dotat chiar și cu un rezervor de 30 de litri.

În mod surprinzător, capacitatea propulsorului a scăzut de la 1215 cmc la 1160 cmc, în schimb puterea a crescut cu 9 cai față de modelul anterior, ajungând la 148 de cai.

Deși nu spun nimic oficial, ținta celor de la Triumph devine clară, BMW R1250 GS, față de care Tiger are acum un avantaj de putere de 12 cai. Desigur, cifrele de pe hârtie nu reflectă chiar totul despre o motocicletă și nu vom insista asupra comparațiilor cu bavarezul, lider pe acest segment. Să mai adăugăm doar că GS-ul rămâne în continuare mai vânjos la capitolul cuplu maxim, cu 143 Nm, comparativ cu cei 130 Nm ai lui Tiger.

Tiger 1200 GT Pro

Tiger 1200 GT Pro

Britanicii au utilizat arhitectura “T Plane” pentru arborele cotit, cu intervale de aprindere neregulate, regăsită deja pe Tiger 900. Cu manetoanele 1 și 3 poziționate la 180 de grade,  manetonul  2 este la 90 de grade față de acestea, similar arhitecturii Crossplane a Yamaha YZF-R1. Rezultatul este un cuplu consistent și ușor de gestionat la turații joase, foarte util în off-road. Iar asta, în condițiile în care se păstrează intact caracterul “energic” la turații mijlocii și înalte, tipic unui propulsor cu trei cilindri.

Grație noului design al radiatorului, propulsorul a putut fi mutat mai în față, motocicleta devenind mai agilă. Tiger 1200 a pierdut nu mai puțin de 25 de kilograme față de modelul precedent, arborele cardanic fiind cu 1.5 kg mai ușor, iar cadrul cu 5.4 kilograme. În funcție de echipări, un Tiger va cântări între 240 și 261 de kilograme.

Tiger 1200 Rally Pro

Tiger 1200 Rally Pro

La fel ca și în cazul lui Tiger 900, există acum mai multe versiuni.

Tiger GT și Tiger GT Pro au un focus stradal, cu roți turnate, de 19 inch pentru față și 18 inch pentru spate și suspensii Showa semi-active, cu o cursă de 200 mm.

GT Pro vine cu un număr de caracteristici suplimentare, precum Triumph Shift Assist, două extra-moduri de pilotaj față modurile Rain, Road și Sport, disponibile pe varianta GT, cornering lights adaptative și alte “atenții”, precum manșoane încălzite, cric central sau cruise control.

Versiunea Rally Pro esta dedicată amatorilor de aventuri cu mult off-road și are roata față de 21 de inch și o cursă a suspensiilor cu 20 mm mai lungă. Roțile sunt tubeless, cu spițe, ergonomia a fost revizuită pentru off-road, existând și un riding mode Off-Road Pro, care dezactivează ABS-ul și controlul tracțiunii. Evident, șaua este mai înaltă cu 25 mm față de modelele GT, ajungând la 875 mm.

Avem până acum trei variante de Triumph Tiger. Grație unui rezervor de 30 de litri, care le crește autonomia la peste 600 de kilometri, apare și Tiger 1200 GT Explorer, alături de 1200 Rally Explorer.

Tiger 1200 GT Explorer

Tiger 1200 GT Explorer

Rally Explorer beneficiază de un radar cu detecție blind spot, ce oferă și funcția Lane Change Assist, șa încălzită pentru pilot și pasager, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, Hill Hold Control – numele spune totul, cornering ABS. Rezervorul pantagreulic este protejat de crash bars, motocicleta primind pachetul de frâne premium și toate dotările versiunii GT Pro.  Acestea se regăsesc și la versiunea GT Explorer, care are în plus și bare de protecție a motorului, alături de o șa cu ergonomie specială, mai îngustă.

Tiger 1200 Rally Explorer

Tiger 1200 Rally Explorer

Toate gama Tiger 1200 beneficiază de un pachet electronic updatat, cu o nouă unitate de măsurare inerțială, care a optimizat sistemele Cornering ABS și Traction Control, ecran TFT de 7 inch, faruri Full-LED cu DRL, aprindere full-keyless și finisaje care își vor menține luciul chiar și condițiile unui autentice – să sperăm – utilizări în stil „nepăsător – aventurier”. Prețurile anunțate pentru Marea Britanie sunt între 14.600 și 19.100 lire sterline.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account