10 lucruri de reținut despre Marele Premiu din Qatar

Deja știm cu toții cum s-au terminat cursele de duminică. Dovi a adăugat încă o victorie în palmares, după o luptă cu Marquez parcă trasă la indigo după cea de anul trecut de pe același circuit. Iată, însă, ce s-a mai întâmplat în padocul Motomondialului în acest weekend.

Comparație cu etapa din Qatar de sezonul trecut

Iată o comparație între punctele reușite de câțiva dintre piloți în cursa din Qatar în 2019. În paranteză este diferența (cu plus sau cu minus) între anul trecut și anul acesta. Dovizioso 25/25 (0); Marquez 20/20 (0); Crutchlow 16/13 (+3); Rins 13/0 (+13); Rossi 11/16 (-5); Petrucci 10/11 (-1); Vinales 9/10 (-1); A.Espargaro 6/0 (+6); Morbidelli 5/4 (+1); P.Espargaro 4/0 (+4); Lorenzo 3/0 (+3); Iannone 2/7 (-5); Zarco 1/8 (-7)

 

Vom avea Marele Premiu al Qatarului ca primă cursă în MotoGP cel puțin până în 2031

Organizatorii cursei din Qatar au semnat un acord cu Dorna, prelungind perioada în care circuitul de la Losail va face parte din calendarul Motomondialului cu încă cinci ani, până în 2031. În lunile următoare, circuitul va fi renovat, cu investiții masive. O firmă germană va reasfalta întreaga pistă (care arăta impecabil deja), cu materiale aduse din Europa. În plus, se va reface în întregime sistemul de iluminare, becurile tradiționale fiind înlocuite cu unele mai performante, cu LED. Totalul investiției? 180 de milioane de euro!

Statul arab are ambiția de a fi prima cursă a campionatului, în nocturnă de fiecare dată (pentru a se distinge de celelalte etape), dar organizează cursa în pierdere, căci la circuit vin cei mai puțini spectatori dintre toate etapele calendarului. În același timp, se zvonește că suma pe care o plătesc qatarezii pentru a face parte din calendarul MotoGP în fiecare an acoperă deplasările „par avion” ale întregului padoc la cursele de peste ocean (Qatar, Argentina, Texas, Japonia, Thailanda, Australia, Malaezia). Adică niște sute de oameni și sute de tone de marfă.

 

Statul Qatar se pregătește pentru Mondialele de fotbal din 2022

În cadrul conferinței care a anunțat prelungirea contractului cu Dorna, oficialii din Qatar au vorbit și de Cupa Mondială la Fotbal 2022, care se va organiza în 2022. Tot orașul Doha și împrejurimile sale sunt un mare șantier, se construiesc drumuri încontinuu (nu că n-ar fi existat deja) și trei stadioane noi sunt deja terminate. Suma investită de Qatar pentru mondialele de fotbal? Țineți-vă bine: 200.000.000.000 (două sute de miliarde) de euro!

S-au anunțat datele pentru testele din extrasezonul 2019-2020

Au fost anunțate datele testului MotoGP pentru întregul 2019 și cele pentru iarna 2020. După curse se va testa luni la Jerez, Barcelona și Brno. Pe 19 și 20 august sunt programate două zile de teste pe noul circuit Kymiring din Finlanda, unde se va alerga în 2020. Pe 29 și 30 august au fost introduse două zile de teste la Misano. S-au confirmat și cele două zile de teste la Valencia de la finalul sezonului, pe 19 și 20 noiembrie. Apoi, pe 25 și 26 noiembrie, la Jerez, se vor încheia testele oficiale pentru 2019. În 2020 va exista un singur test pe timpul iernii: între 2 și 4 februarie va avea loc un „shakedown” făcut de piloții de teste la Sepang în Malaezia, urmând ca piloții oficiali să testeze acolo între 7 și 9 februarie. Nu s-au mai stabilit și teste în Qatar înainte de startul campionatului, ca până acum.

 

Din 2021 se va alerga și în Indonezia

Este foarte probabil să vedem și o etapă indoneziană în Motomondial, începând din 2021. Și încă una specială: se va alerga pe un circuit semi-stradal, construit pe insula Lombok, în localitatea Mandalika. În trecut, Dorna declarase că nu se va mai alerga niciodată pe un traseu stradal, dar Carmelo Ezpeleta a asigurat presa că acest proiect e complet diferit și foarte interesant și că va respecta toate exigențele de siguranță impuse de MotoGP. Circuitul va avea 4.320 de metri, 19 viraje și va fi gata în 2021. Planurile celor de la Dorna sunt să aducă acolo atât Motomondialul, cât și World Superbike.

O problemă ar fi că sezonul ar ajunge astfel la 21 de etape (dacă socotim și Finlanda, de la anul încolo) și contractul între Dorna și IRTA (asociația echipelor de MotoGP) prevede un maximum de 20 de curse. Întrebat la care dintre etape se va renunța, Ezpeleta s-a cam eschivat, dând de înțeles că speră să se ajungă la un total de 21 de mari premii.

 

FIM are un nou președinte

Portughezul Jorge Viegas a preluat conducerea Federației Internaționale de Motociclism și a fost prezent și în Qatar, convocând o conferință de presă vineri pentru a se prezenta. Înlocuitorul lui Vito Ippolito a vrut să accentueze că FIM nu este prezentă în MotoGP doar ca să facă act de prezență, ci că are un rol important. Asta după ce mulți cunoscători mai cârcotași acuzau faptul că rolul FIM în Motomondial este din ce în ce mai nesemnificativ. Dar, deja de la primul mare premiu al anului, federația a fost invocată pentru că…

 

Aprilia, Honda, KTM și Suzuki depun contestație oficială împotriva Ducati după victoria lui Dovi

Cei patru producători s-au aliat într-un demers de protest oficial împotriva celor de la Ducati după victoria din Qatar. Ei pretind că noile apendice aerodinamice folosite de echipa de uzină Ducati (deflectoarele de la roata față și mini-eleronul din fața roții spate) nu respectă regulamentul. Se pare că protestatarii aveau deja pregătite actele oficiale și le-au depus imediat după cursă. Ideea este că, dacă se constată că acele apendice au un rol în crearea unei portanțe care să țină roata spate mai bine la sol (lucru sugerat de mai mulți specialiști), atunci nu sunt regulamentare. Cei de la Ducati spun că rolul lor este de direcționare a aerului pentru răcirea pneului spate, caz în care regulamentul este respectat.

Comisarii FIM, după consultarea cu directorul tehnic, Danny Aldridge, au respins protestul, găsind că nu s-a încălcat regulamentul. Apoi, cei patru producători au înaintat o contestație oficială (pe care, se pare, o aveau pregătită dinainte) către Curtea de Apel MotoGP, care se va întruni la Geneva. Dacă se constată că apendicele aerodinamice nu sunt regulamentare, Dovi ar putea fi descalificat post-factum în Qatar.

Încă un record pentru Rossi

În Qatar, Valentino Rossi a început al 24-lea sezon în Motomondial. Astfel, Doctorul stabilește încă un record absolut în motociclismul sportiv. Precedentul record îi aparținea lui Angel Nieto, care a alergat timp de 23 de ani în ceompetiția supremă.

 

Hamilton, schimb de locuri cu Rossi

În Qatar era prezent și cvintuplul campion de Formula 1 Lewis Hamilton. Acesta a fost convocat de Petronas, care este sponsor comun pentru echipa Mercedes a englezului în F1 și pentru echipa Petronas SRT din Motomondial. Englezul a petrecut ceva timp la boxa echipei Petronas Yamaha SRT, a stat de vorbă cu Morbidelli și cu Quartararo, făcând și schimb de căști cu aceștia.

Apoi, Hamilton a ajuns și în boxa Doctorului, al cărui mare admirator este. Se pare că englezul și Rossi vor face schimb de locuri pentru un eveniment special, în care Vale va pilota monopostul lui Hamilton și acesta va trece la ghidonul motocicletei campionului italian. În plus, pilotul de F1 a fost invitat și la ranch-ul lui Rossi, unde de-abia așteaptă să ajungă pentru o sesiune de antrenament și distracție pe motocicletele de flat-track.

 

Quartararo, de la egal la egal cu idolii săi

Debutantul francez de numai 19 ani, care a impresionat în prima sa etapă la clasa regină, a fost convocat la conferinaț de presă de joi, înaintea startului oficial al etapei. Lângă Rossi, Dovizioso, Marquez, Lorenzo, Vinales și Rins, tânărul francez părea un copil care stă la masă lângă idolii săi de-o viață. „Când eram copil, la Le Mans, am așteptat câteva ore în fața boxei ca să primesc un autograf de la Valentino. Nu îmi vine să cred că acum alerg în aceeași categorie cu el,” a declarat timid talentatul pilot francez. În plus, Quartararo l-a surclasat pe Valentino în calificări.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account