Dani Pedrosa pleacă din Thailanda în postura de cel mai rapid pilot în testele efectuate pe circuitul Chang pe parcursul celor trei zile.
Echipa de uzină Honda a confirmat că este pe cai mari și la Buriram, după rezultatele foarte bune de la Sepang, de la finalul lunii trecute. Dani Pedrosa a doborât din nou recordul neoficial al circuitului stabilit ieri de coechipierul său. Cal Crutchlow, cel mai rapid în prima zi, a fost al patrulea astăzi. Și britanicul de la LCR merge pe o Honda de uzină, fiind sub contract cu HRC.
Un alt pilot care a mers excelent în această ultimă zi în Thailanda a fost Johann Zarco, acesta stabilind al doilea timp astăzi. Francezul de la Tech 3 merge pe o Yamaha M1 model 2016, cu câteva piese noi. Zarco a ales această versiune pentru că se obișnuise cu ea și o cunoaște în detaliu. Francezul este al treilea pilot care coboară sub pragul de 1:30 pe circuitul din sud-estul Asiei.
Hafizh Syahrin a continuat să-și îmbunătățească timpii, terminând ziua al 22-lea, în fața a doi piloți mai experimentați decât el (Karel Abraham și Xavier Simeon). Malaezianul a tăiat ecartul față de primul clasat de la 2,4 secunde în prima zi până la 1,8 secunde astăzi. După performanțele pe care le-a arătat în aceste trei zile, este foarte probabil ca locul lăsat liber de Jonas Folger să-i fie oferit pe tavă de către Herve Poncharal, căci alte opțiuni mai bune probabil nu există.
Și Alex Rins a confirmat creșterea de formă de la finalul sezonului trecut, terminând testele cu al cincilea timp în ultima zi, după ce s-a declarat încântat de pachetul aerodinamic cu care au venit cei de la Suzuki și pe care Rins și Iannone l-au testat intens, mai ales spre finalul perioadei petrecute în Thailanda.
Cel mai rapid Ducati în ultima zi a fost Jack Miller. Chiar și așa, australianul de la Pramac nu și-a bătut timpul de ieri, dar a continuat să efectueze tururi rapide în mod constant. Și Tito Rabat a continuat să impresioneze, pe Ducati-ul echipei Avintia, confirmând astfel că Honda poate fi o motocicletă performantă, dar este semnificativ mai greu de pilotat la limită decât un Ducati. Acesta a fost și argumentul lui Cal Crutchlow când a fost întrebat despre felul în care a evoluat Honda și dacă acesta este motivul principal pentru care piloții de uzină sunt atât de bine clasați în teste. Englezul de la LCR a spus că Honda a evoluat în mod cert, dar că este o motocicletă foarte greu de pilotat, lucru confirmat de felul în care se descurcă Miller și Rabat după trecerea la Ducati, așa că performanțele foarte bune din teste se datorează probabil mai mult piloților decât motocicletei.
Taka Nakagami a fost cel mai rapid debutant la Buriram, stabilind al optulea timp în ultima zi. Japonezul a fost chiar lăudat de colegul său de echipă, care a spus că Taka „i-a făcut puțin de rușine pe câțiva piloți cu experiență azi”.
Rossi și Vinales continuă să aibă probleme legate în primul rând de electronică, pe accelerare. Vinales s-a plâns și de distribuția maselor motocicletei Yamaha de uzină, care nu este ideală pentru el pe acest circuit. Rossi a spus că, dacă nu ar fi greșit în ultimul viraj al turului său rapid, ar fi făcut probabil un 1:30.2, ceea ce l-ar fi plasat în zona locului 7. Astfel, Rossi a avut al 10-lea timp, și Vinales al 11-lea.
Jorge Lorenzo a avut problemele cele mai mari, fiind lipsit complet de feeling la bordul motocicletei Ducati GP18. Acesta este motivul pentru care nici nu a încercat să facă un timp bun pe turul sec de pistă, ci s-a mulțumit cu o simulare de cursă (foarte slabă, de altfel). Astfel se explică poziția a 22-a din ultima zi și al 16-lea timp în cele trei zile cumulate.
Iată lista completă cu timpii cumulați ai celor trei zile:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Diferență | Anterior | Cea mai bună zi |
1 | 26 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | 1:29.781 | Duminică | ||
2 | 5 | Johann Zarco | Yamaha M1 | 1:29.867 | 0.086 | 0.086 | Duminică |
3 | 93 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:29.969 | 0.188 | 0.102 | Sâmbătă |
4 | 35 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:30.064 | 0.283 | 0.095 | Duminică |
5 | 42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:30.178 | 0.397 | 0.114 | Duminică |
6 | 43 | Jack Miller | Ducati GP17 | 1:30.185 | 0.404 | 0.007 | Sâmbătă |
7 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP18 | 1:30.192 | 0.411 | 0.007 | Duminică |
8 | 25 | Maverick Viñales | Yamaha M1 | 1:30.274 | 0.493 | 0.082 | Sâmbătă |
9 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati GP18 | 1:30.367 | 0.586 | 0.093 | Sâmbătă |
10 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 1:30.456 | 0.675 | 0.089 | Duminică |
11 | 53 | Tito Rabat | Ducati GP17 | 1:30.476 | 0.695 | 0.020 | Duminică |
12 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:30.511 | 0.730 | 0.035 | Duminică |
13 | 21 | Franco Morbidelli | Honda RC213V | 1:30.648 | 0.867 | 0.137 | Duminică |
14 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:30.701 | 0.920 | 0.053 | Duminică |
15 | 29 | Andrea Iannone | Suzuki GSX-RR | 1:30.718 | 0.937 | 0.017 | Duminică |
16 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati GP18 | 1:30.729 | 0.948 | 0.011 | Sâmbătă |
17 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati GP17 | 1:30.883 | 1.102 | 0.154 | Sâmbătă |
18 | 38 | Bradley Smith | KTM RC16 | 1:30.921 | 1.140 | 0.038 | Duminică |
19 | 36 | Mika Kallio | KTM RC16 | 1:31.169 | 1.388 | 0.248 | Duminică |
20 | 45 | Scott Redding | Aprilia RS-GP | 1:31.311 | 1.530 | 0.142 | Duminică |
21 | 12 | Tom Luthi | Honda RC213V | 1:31.354 | 1.573 | 0.043 | Duminică |
22 | 55 | Hafizh Syahrin | Yamaha M1 | 1:31.537 | 1.756 | 0.183 | Duminică |
23 | 17 | Karel Abraham | Ducati GP16 | 1:31.661 | 1.880 | 0.124 | Sâmbătă |
24 | 10 | Xavier Simeon | Ducati GP16 | 1:32.019 | 2.238 | 0.358 | Duminică |