Se pare că nu mai e mult până ce se va face anunțul oficial: Dani Pedrosa va alerga pe Yamaha YZR-M1 anul viitor, în cadrul echipei Sepang Petronas, care va prelua locurile din grilă ale actualei echipe Angel Nieto.
Dani Pedrosa avea de ales între două mari opțiuni: a-și continua cariera în MotoGP pe o Yamaha satelit sau a se retrage din competiție la capătul unei cariere destul de lungi și de ilustre, dar cu frustrarea că nu a câștigat niciodată un titlu la clasa regină.
Se pare că spaniolul va mai încerca totuși cel puțin o dată, căci toate zvonurile spun că Dani a semnat deja cu echipa deținută de circuitul Sepang, cu sponsor principal gigantul malaezian Petronas. Această echipă a apărut ca urmare a planurilor celor de la Sepang International Circuit de a intra cu o echipă în clasa regină. Evident, aveau nevoie de motociclete competitive, care vor veni la fix după ce echipa Tech 3 a renunțat la Yamaha pentru KTM începând de anul viitor. Apoi, aveau nevoie de un buget consistent, care va veni de la compatrioții lor de la Petronas. Gigantul petrolier din Asia de Sud-Est va renunța la sponsorizările din Formula 1, unde cheltuiau aproximativ 35 de milioane de euro pe an, și sunt dispuși să „spargă” undeva între 15 și 25 de milioane de euro pe an în MotoGP.
Asta înseamnă că echipa Sepang Petronas va beneficia de motociclete cu o susținere mai bună din partea uzinei decât avea Tech 3 (de altfel, susținerea slabă de la uzină a fost și unul dintre motivele principale pentru care francezii au renunțat la Yamaha), căci vor plăti semnificativ mai mult decât o făcea Herve Poncharal.
Locurile în grila clasei regină fiind fixe ca număr și deja arvunite toate, noua echipă avea nevoie ca una dintre formațiunile existente să renunțe la locurile ei. Dar vor exista două astfel de echipe pentru 2019: Marc VDS, care renunță după scandalurile legate de presupusele delapidări ale șefului echipei, Michael Bartholemy (odată cu plecarea acestuia), și Angel Nieto Team, al cărui patron, Jorge Martinez Aspar, are probleme financiare cu echipa și preferă să-și plătească datoriile și să se concentreze pe echipele din clasele mai mici. Se pare că echipa acestuia din urmă va fi preluată, de fapt, de Sepang Petronas.
Unul dintre piloți va fi, probabil, Franco Morbidelli, care a impresionat până acum ca debutant, în șaua unei motociclete greu de strunit pentru un rider fără experiență. Celălalt se pare că va fi chiar Dani Pedrosa, care se presupune că va anunța semnarea unui contract cu noua echipă acum, în weekendul de la Assen.
Micul catalan chiar ar putea face senzație în șaua unei motociclete mai ușor de controlat, care răsplătește mai mult un stil precis și fluid de pilotaj decât Honda, care se cerea dominată cu brutalitate, în stilul Marquez. Cu siguranță va fi foarte interesant să-l vedem pe Pedrosa în acțiune în șaua unei motociclete Yamaha pregătită la nivel aproape de uzină. Și Lin Jarvis se declara interesat de această perspectivă, englezul de la Yamaha recunoscând că, în trecut, a avut discuții cu Pedrosa pentru o posibilă mutare a acestuia în echipa de uzină Yamaha.