Marc Marquez la al optulea titlu: punctele cheie

Marc Marquez la al optulea titlu: punctele cheie

Nu mai rămân multe lucruri de spus despre Marc Marquez, cel mai în formă pilot al momentului (și al perioadei actuale), care și-a adjudecat titlul în Thailanda așa cum îi place lui: câștigând cursa, după o luptă intensă cu un rival la fel de talentat și de motivat ca el – Fabio Quartararo.

Situația în campionat îi era foarte favorabilă lui Marc Marquez, înainte de Marele Premiu al Thailandei. Trebuia să obțină doar două puncte în plus față de Dovizioso pentru a-și asigura, matematic, al optulea titlu din carieră (al șaselea în clasa regină). Spaniolul declarase că va aborda această cursă ca oricare alta, fără să se gândească prea mult la posibilitatea obținerii titlului.

Și așa a și făcut. Dar, în prima sesiune de antrenamente libere, a căzut în mod cu totul neașteptat, făcând un highside imens la intrarea în virajul 7, unde pneul său spate murdar, a pierdut aderența pe frână de motor, atunci când Marquez a înclinat mai zdravăn motocicleta. Campionul en-titre s-a ridicat cu greu de jos și părea să fie zdruncinat serios. A fost dus la centrul medical, unde s-a dovedit că nu pățise nimic foarte grav, dar era clar că această căzătură îi va afecta tot restul weekendului și, inițial, se punea întrebarea dacă Marquez va putea să continue.

Spaniolul a răspuns rapid la această întrebare: în sesiunea de antrenamente cu numărul 2, a condus clasamentul până spre final, când majoritatea piloților au pus pneuri soft și au intrat în modul „time-attack”, pentru a obține timpi de Q2. Marquez a rulat pe pneuri uzate toată sesiunea, fiind sigur că fa vi oricum în Q2, și a arătat cel mai bun ritm de cursă. Asta la doar două-trei ore după o trântă serioasă.

Marquez nu s-a calificat în pole-position, după ce a mai căzut o dată în calificări, de data aceasta lejer, pierzând fața. Dar a plecat din prima linie a grilei și s-a distanțat de la început în primul grup, din care făceau parte el și debutantul-minune Fabio Quartararo. În acel moment, Marquez era matematic campion, deci nu avea nevoie să se lupte prea mult cu un pilot de 20 de ani, care era în stare, cel puțin teoretic, de lucruri destul de nebunești în căutarea primei sale victorii la clasa regină. Dar nu este stilul lui Marquez să se mulțumească cu a lua titlul din poziția a doua în cursă. Așa că spaniolul a atacat în ultimul tur, depășindu-l pe la exterior pe Fabio, care proteja prea tare interiorul, apoi rezistând atacului disperat al francezului în ultimul viraj și obținând titlul în cel mai dulce mod cu putință: cu o victorie.

În această privință, Marc Marquez a fost comparat de mulți cu ciclistul Eddy Merckx, supranumit la vremea sa „Canibalul”. Sportivul belgian era atât de însetat de victorie, încât trăgea tare tot timpul, indiferent dacă era cazul sau nu, și este singurul care a terminat un mare tur cu toate tricourile posibile: victorie la general, cel mai bun cățărător, cel mai bun sprinter etc.

Marquez are exact aceeași mentalitate. Nu vrea doar să ia un titlu, vrea să-și zdrobească adversarii, să nu lase nicio umbră de îndoială atunci când se pune întrebarea: „Cine e cel mai bun?” În ultimele 20 de curse terminate de spaniol, acesta s-a clasat primul sau al doilea. Ultima dată a fost pe locul trei anul trecut, la Brno. Anul acesta are doar victorii și locuri doi, plus un abandon la Austin, când conducea autoritar și se îndrepta către victorie, cauzat, se pare, de frâna de motor problematică a motocicletei sale din acel moment (fapt asumat de Honda). Întotdeauna a fost foarte rapid, acum este și extrem de consecvent. Și va începe sezonul viitor cu un avantaj clar, pentru că foamea sa de victorie nu este nici pe departe satisfăcută și va folosi ultimele patru etape ale sezonului, care nu mai au o mare miză pentru el, pentru dezvoltarea motocicletei în vederea anului care urmează.

În spatele său, încă se dau bătălii în clasamentul general: Vinales este acum pe patru, în spatele lui Alex Rins, după ce l-a depășit pe Danilo Petrucci, care are o perioadă deloc fastă. Quartararo este la doar două puncte de Rossi: Doctorul riscă să termine campionatul din postura celui de-al treilea clasat pilot Yamaha, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată până acum.

Deși lupta pentru titlu s-a încheiat, urmează etape interesante, care au adus mereu spectacol: Motegi, Phillip Island (unde s-au dat bătălii de proporții epice în ultimii doi-trei ani), Sepang și Valencia.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account