BMW Motorrad a lansat noua rachetă sol-sol HP4 Race la Salonul Auto de la Shanghai, în China. HP4 Race are cadru din fibră de carbon și foarte multe componente preluate direct de pe modelul de World Superbike. Va fi produs într-o serie limitată la 750 de exemplare și există deja două comenzi și în România.
[wzslider]Motocicletele sunt produse individual de o echipă mică şi foarte specializată. Noul model va putea fi folosit doar pe circuit, neavând omologarea stradală. În ceea ce priveşte motorul, gestiunea electronică şi suspensiile, noul HP4 RACE se află în aceeaşi categorie cu actualele motociclete superbike de uzină, depăşind chiar acest nivel prin cadrul și jantele de fibră de carbon. Cu o masă de 171 kg când este complet alimentată şi pregătită pentru circuit, noul HP4 RACE este chiar mai uşor decât motocicletele de uzină utilizate în prezent în Campionatul Mondial de Superbike şi este doar puţin mai greu decât modelele de uzină din MotoGP.
Cu HP4 RACE, BMW Motorrad este primul constructor de motociclete din lume care prezintă un cadru principal realizat integral din fibră de carbon. Acesta cântăreşte doar 7,8 kg şi este produs în serie, chiar dacă limitată, o soluţie care deschide drumul către noi aplicaţii în viitor. Jantele faţă şi spate sunt şi ele realizate din carbon, ceea ce permite o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu jantele din aliaj forjat. Această reducere de greutate are efecte foarte puternice asupra comportamentului motocicletei, prin reducerea semnificativă a masei neamortizate (ceea ce facilitează funcționarea optimă a suspensiei) și prin reducerea efectului giroscopic creat de rotația roților, ceea ce facilitează schimbările rapide de direcție la viteze mari.
Noul HP4 RACE îndeplineşte cele mai înalte cerinţe tehnologice din competiții în domeniul suspensiiilor şi al frânelor. Atât furca inversată FGR 300, cât şi monoamortizorul cu arc TTX 36 GP sunt furnizate de producătorul suedez Öhlins, componente identice fiind utilizate în Campionatul Mondial de Superbike şi în MotoGP. Bascula din aliaj uşor este o altă componentă utilizată în Cupa Mondială de Superbike.
Echipat cu două etriere de frână monobloc Brembo GP4 PR, sistemul de frânare al noului HP4 RACE are componente care altfel nu pot fi găsite decât la motocicletele din WSBK. Pistoanele de titan placate şi etrierele monobloc din aluminiu cu suprafaţa nichelată chimic reprezintă cea mai bună combinaţie de materiale disponibilă în prezent.
Noul HP4 RACE are un motor de curse veritabil, similar specificaţiilor 6.2 şi 7.2 din regulamentul Campionatelor Mondiale de Anduranţă şi Superbike. Puterea maximă este de 158 kW (215 CP) la 13.900 rpm. Cuplul maxim de 120 Nm este atins la 10.000 rpm. Turaţia maximă a motorului a fost crescută în comparaţie cu motorul modelului S 1000 RR, de la 14.200 rpm la 14.500 rpm. Cu obiectivul de a obţine cele mai bune performanţe posibile, este utilizată o cutie de viteze cu şase trepte cu rapoarte scurte.
Motocicleta are și un pachet vast de sisteme electronice de control şi asistenţă. O varietate de informaţii este disponibilă pe bordul 2D cu datalogger. Numeroase opţiuni de reglaj pentru diferite tipuri de circuit şi suprafeţe ale drumului sunt oferite de sistemul Dynamic Traction Control, Engine Brake EBR şi Wheelie Control. Acestea pot fi programate selectiv pentru fiecare viteză în funcţie de preferinţele pilotului. Alte dotări electronice sunt Pit Lane Limiter, pentru respectarea limitelor de viteză la standuri, şi Launch Control, pentru plecări de pe loc optime în cursă.