Pentru 2024, britanicii de la Triumph renunță la Scrambler 1200 XC, înlocuindu-l cu o variantă mai accesibilă ca preț dar și ca stil de pilotaj, și anume Scrambler 1200 X. Totodată, Scrambler 1200 XE primește o serie de updateuri.
Chiar dacă din punct de vedere vizual, noile motociclete rămân foarte asemănătoare cu cele pe care le înlocuiesc, cu excepția câtorva detalii stilistice și a schemelor coloristice, există diferențe importante în ceea ce privește șasiurile.
Astfel, în cazul lui Scrambler 1200 XE, care este descris de Triumph drept o motocicletă de stradă, adventure touring dar și, atenție, distracție extremă în off-road, o furcă Marzocchi de 45 mm o înlocuiește pe cea Showa. Pe spate s-a mers tot pe mâna Marzocchi, o pereche de amortizoare de la acest producător înlocuind unitățile de la Ohlins. Suspensia este complet reglabilă, și pe față și pe spate, iar cursa rămâne de 250 mm.
În ce privește frânele, Triumph a ales cea mai nouă generație de etriere monobloc Brembo Stylema, care lucrează pe o pereche de discuri flotante de 320 mm. Totodată, bascula este cu 32 mm mai lungă decât cea a variantei mai „liniștite”, iar șaua este și ea mai înaltă, fiind plasată la 870 mm față de sol.
Dar, pentru că, în realitate puțini sunt cei care au priceperea și nevoia unui scrambler atât de extrem, Triumph a venit cu 1200 X. Aceasta are șaua de 820 mm, o cursă de 170 mm pentru suspensii, care vin tot de la Marzocchi, dar furca nu mai este reglabilă, iar amortizoarele spate se pot regla doar pentru pre-încărcare. Frânele sunt de la Nissin, dar, pentru că această variantă folosește totuși unitatea de măsurare inerțială prezentă pe XE, nu lipesesc cotrolul tracțiunii și cornering ABS, ambele decuplabile.
Chiar dacă puterea propulsorului de 1200 cmc a rămas de 90 de cai, iar cuplul are o valoare tot de 110 Nm, schimbările efectuate în cazul admisiei și evacuării fac ca și acesta să poată fi exploat mai plăcut la turații medii. Totodată, cuplul maxim este oferit acum la o turație cu 250 mm mai joasă, ceea ce înseamnă mai multă distracție în off-road.
Scrambler 1200 X beneficiază de cinci moduri de condus, Sport, Road, Rain, Off-Road și unul configurabil de pilot, iar 1200 XE are în plus un mod Off-Road Pro, care, după cum sugerează și numele, este rezervat piloților cu experiență.