Pe final de sezon, deși lupta pentru titlu s-a încheiat, încă se întâmplă suficiente lucruri în agitatul padoc al Motomondialului cât să ne mențină atenția trează.
Weekendul care urmează, cu ocazia Marelui Premiu al Japoniei, Jorge Lorenzo va deveni cel mai tânăr pilot din istorie care ajunge la 200 de curse disputate în clasa regină, la 32 de ani și 169 de zile. Dar întrebarea care este pe buzele tuturor e „de câte curse va mai avea parte Lorenzo ca pilot pentru Repsol Honda?”
Asta pentru că tocmai s-a anunțat oficial că Johann Zarco îl va înlocui pe Taka Nakagami pentru ultimele trei etape ale sezonului în echipa LCR Honda, căci japonezul va fi nevoit să se opereze în urma unor accidentări și va fi nevoit să stea pe tușă o vreme destul de îndelungată. Multă lume este de părere că aceste trei curse ar putea fi un test pentru francezul care a părăsit prematur echipa de uzină KTM anul acesta. Dacă Zarco se va descurca bine pe motocicleta Honda RC213V 2018 a lui Nakagami și Lorenzo continuă să nu producă rezultate până la finalul sezonului, s-ar putea ca spaniolul să fie evacuat din echipa de uzină Honda înainte să-și termine contractul, la finalul sezonului viitor, în favoarea francezului.
Desigur, va mai trece multă apă pe Dâmbovița (sau pe Sena, dacă vreți) până să se întâmple așa ceva. Asta pentru că Honda RC213V este o motocicletă nărăvașă, care seamănă destul de mult ca stil cu prototipul KTM RC16 care i-a distrus orice speranță a lui Zarco la un rezultat bun.
Între timp, Lorenzo declară că nu va mai primi piese noi sezonul acesta și că se concentrează pe găsirea unor setări și a unui stil de pilotaj care să funcționeze cu motocicleta Honda: „Eu și echipa avem câteva idei pe care vrem să le încercăm la Motegi și sperăm ca acestea să ne ajute să ajungem acolo unde ne este locul. Am amintiri plăcute de la acest circuit și va fi frumos să alerg în fața fanilor japonezi pentru prima dată ca pilot Honda.”
Jorge Lorenzo a declarat pentru cotidianul spaniol „El Pais” că are același nivel de talent ca în anii în care a devenit campion mondial și că doar problemele cu accidentările și adaptarea la Honda îl trag înapoi.
Problemele lui Lorenzo au făcut ca, în ciuda celor 14 podiumuri în 15 etape pentru Marc Marquez, echipa Repsol Honda să fie condusă în clasamentul general de echipa Ducati cu 19 puncte. Acum, după ce Marquez a luat titlul cel mai important, presiunea este pusă pe ambii piloți pentru a rezolva titlul la echipe și la constructori.
Între timp, Andrea Dovizioso a mai cochetat o dată cu motorsportul pe patru roți, participând la evenimentul Rally Legend din San Marino la volanul unei mașini de raliu Audi.
Deși Taka Nakagami va rata ultimele trei etape din acest sezon, s-a confirmat semnarea unui nou contract între Honda și pilotul japonez, care va alerga pentru LCR și în 2020.
Valentino Rossi s-a declarat nemulțumit de rezultatele obținute în ultimele curse și spune că va dori să încerce „alte soluții, ceva diferit” pentru Motegi, ca să încheie seceta de podiumuri care durează deja de 12 curse, ce mai îndelungată perioadă de absență de pe podium a Doctorului din 2011 încoace, de când era la Ducati.
Iată cum stau lucrurile cu locurile piloților în echipe pentru sezonul următor. În afară de un loc în echipa de uzină KTM (înlocuitorul lui Zarco, plecat prematur, care se pare că va fi Mika Kallio), totul este aranjat pentru anul viitor. Lupta pentru contracte în 2021 va fi, însă, foarte acerbă, căci majoritatea piloților au contracte care expiră la finalul sezonului viitor.
Repsol Honda:
Marc Marquez (Finalul lui 2020)
Jorge Lorenzo (Finalul lui 2020)
Monster Yamaha:
Maverick Vinales (Finalul luif 2020)
Valentino Rossi (Finalul lui 2020)
Ducati Team:
Andrea Dovizioso (Finalul lui 2020)
Danilo Petrucci (Finalul lui 2020)
Suzuki:
Alex Rins (Finalul lui2020)
Joan Mir (Finalul lui 2020)
Red Bull KTM:
* Johann Zarco (Finalul lui 2020)
Pol Espargaro (Finalul lui 2020)
Aprilia Gresini:
Aleix Espargaro (Finalul lui 2020)
Andrea Iannone (Finalul lui 2020)
Tech3 KTM:
Miguel Oliveira (contract KTM, finalul lui 2020)
Hafizh Syahrin (contract Tech3, finalul lui 2019)
Brad Binder (contract KTM, finalul lui 2020)
LCR Honda:
Cal Crutchlow (contract HRC, finalul lui 2020)
Takaaki Nakagami(contract HRC, finalul lui 2020)
Pramac Ducati:
Francesco Bagnaia (contract Ducati, finalul lui 2020)
Jack Miller(contract Ducati, finalul lui 2020)
Avintia Racing
Karel Abraham (finalul lui 2020)
Tito Rabat (finalul lui 2021)
Petronas Yamaha Sepang Team:
Franco Morbidelli (finalul lui 2020)
Fabio Quartararo (finalul lui 2020)