Nouă lucruri de reținut după ultima etapă de MotoGP, de la Valencia

Nouă lucruri de reținut după ultima etapă de MotoGP, de la Valencia

Iată câteva lucruri de reținut după Marele Premiu al Comunității Valenciene, ultima etapă a Motomondialului, disputat duminică.

Comparația punctelor obținute de piloți în 2018 față de 2017

Comparația, printr-o pură întâmplare, are relevanță deoarece în 2018 au fost 19 etape, dar una nu s-a disputat (fiasco-ul din Anglia), iar în 2017 au fost 18 etape în total.

Márquez 321/298 (+23); Dovizioso 245/261 (-16); Rossi 198/208 (-10); Viñales 193/230 (-37); Rins 169/59 (+110); Zarco 158/174 (-16); Crutchlow 148/112 (+36); Petrucci 144/124 (+20); Lorenzo 134/137 (-4); Iannone 133/70 (+63); Pedrosa 117/210 (-93); Miller 91/82 (+9); P.Espargaró 51/55 (- 4); A.Espargaró 44/62 (-18).

Observăm că, în afară de Marc Marquez, campion din nou în 2018, piloții de top au punctat mai slab decât sezonul trecut. Rins a progresat enorm, la fel și Iannone, semn al evoluției motocicletei Suzuki.

 

Marquez nu-l vrea pe Stoner pilot de teste la Honda

Se știe deja că Stoner n-a semnat din nou cu Ducati la expirarea contractului de trei ani cu producătorul din Borgo Panigale. S-a vehiculat ideea că Stoner ar fi în discuții cu Honda pentru a reveni în postura de pilot de teste pentru HRC. Marquez nu este deloc încântat de idee, campionul exprimându-se fără echivoc în această direcție: „Stoner este un mare talent, dar, ca pilot de teste, trebuie să faci multe zile pe pistă, să fii mereu gata când ți se cere, nu doar să te dai din când în când.”

 

Piloții își dau note

În conferința de presă de joi, câțiva piloți au fost întrebați ce notă și-ar da pentru acest sezon. Iată ce au răspuns. Marquez: „9,5. A fost un sezon aproape perfect.” Rossi: „7. Cred că am pilotat destuld e bine, dar rezultatele contează.” Zarco: 7-8. Am avut momente bune și mai puțin bune, dar e important că am redevenit competitiv din Thailanda încoace.” Lorenzo: „7. Media între 5 în prima parte a sezonului și 9 în a doua parte.”

 

Limită de greutate combinată moto+pilot în MotoGP? Încă nu.

S-a discutat din nou despre posibilitatea de a introduce și în clasa regină limita de greutate minimă combinată pentru pilot+motocicletă, dar majoritatea piloților cred că nu este nevoie, în ideea că piloții de talie mică și cei de talie foarte mare au avantaje și dezavantaje care se compensează. Cu toate acestea, în ultima vreme se pare că piloții foarte mici (de exemplu Pedrosa) și cei foarte mari (de exemplu Scott Redding și Danilo Petrucci) au avut de suferit în urma gabaritului lor atipic.

 

Vinales renunță la numărul 25 pentru numărul 12

După schimbarea șefului de echipă și a antrenorului, Maverick Vinales a decis să-și schimbe și numărul pentru noul sezon, revenind la numărul 12 pe care îl avea la începutul carierei sale, în copilăriei. De unde 12? De la data nașterii sale, 12 ianuarie. Vinales ar fi vrut să facă schimbarea mai devreme, dar numărul 12 era ocupat de Tom Luthi, care părăsește clasa regină în 2019.

 

Mir a testat cu Suzuki după Sepang

Joan Mir testează oficial cu Suzuki astăzi (și a testat și ieri) la Valencia, dar pilotul din Mallorca a avut parte de un test privat după cursa din Malaezia, în Japonia. Astfel, Mir a putut să se acomodeze cu motocicleta din Hamamatsu și să-și ajusteze poziția în șa (reglajele de ghidoane, șa, scărițe).

 

Marquez și Marini vor fi operați în decembrie

Marquez și-a dislocat umărul din nou la Valencia, în calificări. Campionul va fi operat după testele de la Jerez. Marquez nu vrea să rateze testele, deoarece nu prea are cine să testeze (Crutchlow este accidentat, Pedrosa a plecat de la Honda și Lorenzo este încă la început pe Honda și nu are termen de comparație). Și Luca Marini va fi operat la umărul stâng, accidentat iarna trecută.

 

Marini: „În 2019, totul va fi diferit”

Marini este de părere că lucrurile se vor schimba radical în Moto2 în 2019, odată cu trecerea la motocicletele cu motoare tricilindrice Triumph, cu mai multă asistență electronică. Stilul va fi unul mai mult de tip „stop and go”, ca la categoria regină, cu mai puțină viteză pe viraj.

 

Premiul „V-am spus eu!”

Andrea Dovizioso, în miercurea dinaintea cursei de la Valencia: „Sunt în foarte mare dificultate la Valencia, când mă gândesc la cursa asta, mă iau durerile de cap.” Rezultatul în cursă: victorie pentru Dovizioso.

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account