Se prefigurează un duel Vinales vs Marquez după testele de la Phillip Island

Săptămâna aceasta s-au desfășurat testele MotoGP pe circuitul australian Phillip Island, ultimele teste derulate la lumina zilei înainte de startul în prima cursă, cea din Qatar. Vinales a fost din nou cel mai rapid, Marquez a avut cel mai bun ritm de cursă și cei doi tineri catalani au avut și o ciocnire de orgolii pe final.

25-maverick-vinales-esp-2017-action-australia-motogp-phillip-island-pre-season-test15564-test2017-action-gallery-full-top-fullscreen

Cele trei zile de teste pe circuitul de la antipozi au fost foarte favorabile pentru unii rideri și mai puțin faste pentru alții. Phillip Island are reputația unei piste pe care contează mai mult flerul pilotului decât setarea bună a motocicletei: nu prea are zone de accelerație sau de frânare puternică, fiind mai mult o înșiruire de viraje de viteză mare.

PA2088944.0008

Această particularitate a circuitului din sudul Australiei i-a pus probleme unui Jorge Lorenzo debusolat de stilul de pilotaj cerut de prototipul Ducati GP17. Spaniolul, obișnuit cu eliberarea timpurie a frânei și cu păstrarea unei viteze cât mai mari de trecere prin viraj (un stil foarte bun pentru Phillip Island, în general), acum se luptă cu o motocicletă care cere frânare târzie și eliberarea frânei abia în apexul virajului pentru a vira strâns, încetinind mult, apoi folosind motorul puternic pentru a țâșni cu forță pe următoarea linie dreaptă. Dar acest stil este greu de abordat de riderul din Mallorca și, în plus, nu este deloc eficient pe Phillip Island. Astfel, spaniolul de la Ducati a avut probleme în primele două zile și a reușit până la urmă o succesiune de tururi rapide vineri, în ultima zi, dar chiar și așa a fost nevoit să se mulțumească cu al optulea timp absolut, la opt zecimi de Vinales, primul clasat, și cu o zecime mai lent decât coechipierul său, Andrea Dovizioso.

PA2088836.0008

Valentino Rossi nu a fost nici el mulțumit după testele din Australia. Doctorul a avut probleme cu durabilitatea pneurilor și nu a încercat nicio simulare de cursă. A testat foarte multe componente și setări diferite, a declarat noul cadru ca o îmbunătățire, dar timpul absolut nu a fost unul extraordinar, plasându-l pe Rossi pe locul 11, la aproape o secundă noul său coechipier. Apropo, ca o observație interesantă: când Doctorul debuta în Motomondial, în 1996, Vinales era încă în scutece, fiind născut în 1995.

Debutantul care a surprins cel mai mult prin ritmul arătat a fost germanul Jonas Folger (Tech 3 Yamaha), cu al patrulea timp absolut pe circuitul australian și un ritm de cursă constant și suficient de rapid ca să se plaseze între primii cinci într-o cursă ipotetică pe pista de la antipozi.

Și Alex Rins a făcut progrese mari, fiind acum mai rapid decât coechipierul său de la Suzuki, Andrea Iannone. Pilotul debutant a obținut al șaselea timp absolut, după un început dificil în clasa regină la finalul anului trecut, când s-a și accidentat destul de serios în primele teste din noiembrie.

Dani Pedrosa după ce s-a luptat cu o infecție în gât în primele două zile din Australia, a intrat pe pistă cu forțe proaspete și a stabilit al treilea timp absolut, dar nu a făcut stimulări de cursă, deci nu știm ce ritm ar fi putut avea.

PA2089073.0008

Cal Crutchlow a fost și el foarte rapid, cu al cincilea timp absolut și un ritm de cursă demn de o plasare pe podium în cazul în care s-ar fi ținut o cursă în cele trei zile de teste. De altfel, englezul se simte foarte în largul său pe circuitul australian, unde a și obținut una dintre cele două victorii ale sale de anul trecut.

Dar principalii pretendenți la titlu, atât la testele de la Sepang, cât și la cele de pe Phillip Island, par să fie Marc Marquez și Maverick Vinales. Campionul en-titre are un ritm de cursă fulminant, înșirând tur după tur cu timpi excelenți, iar Vinales, în postura de „challenger”, a fost cel mai rapid în toate sesiunile de teste de până acum și afișează și un ritm de cursă promițător, deși ceva mai lent decât al lui Marquez.

AU1536203

Marquez îl urmărește pe Vinales la Phillip Island.

Cei doi s-au întâlnit pe pistă de repetate ori, și, după ultima zi din Australia, Vinales a declarat că i s-a părut deplasat faptul că Marquez l-a urmărit preț de câteva tururi în simularea de cursă pe care o începuse și pe care a fost nevoit s-o abandoneze. „Circuitul are 4 kilometri. E ciudat cum apărea el mereu fix acolo unde eram și eu,” spunea Vinales ușor iritat. Marquez a negat reaua credință: „Astăzi am intrat pe pistă și l-am văzut când a trecut pe lângă mine la un moment dat. Apoi am tras mai tare și m-am apropiat de el. L-am urmărit timp de două tururi și a fost interesant să văd cum se comportă o altă motocicletă.”

Dar Vinales nu era deloc descurajat sau intimidat: „Apoi am pus pneuri noi din nou și am spus ‘acum trag tare’ Aveam un ritm bun, la fel ca al lui. Așa că… mi se pare interesant. Motivația, lupta asta. E foarte frumos.” Deci catalanul este mai degrabă motivat și mobilizat de duelul cu mai titratul său compatriot.

În final, iată și câteva pastile oferite de cel mai sincer pilot de pe grilă, Cal Crutchlow:

„Credeți că am arătat tot ce pot azi? Marc a arătat puțin din ce poate ieri, dar nici el n-a arătat tot, fiți convinși.”

„L-am văzut pe Jack [Miller] făcându-și simularea de cursă azi și era jenant: nu știe să ia curbe.”

„Pneul față Michelin se dezintegrează repede și nici măcar nu e așa cald afară.”

Iată lista cu timpi din ultima zi de teste de vineri:

POZ PILOT ECHIPA CEL MAI RAPID TUR DIF. PRIMUL LOC DIF. LOC ANTERIOR ÎN TURUL
1 VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:28.549 13 / 101
2 MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:28.843 0.294 0.294 14 / 96
3 PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:29.033 0.484 0.190 61 / 65
4 FOLGER, Jonas Monster Yamaha Tech 3 1:29.042 0.493 0.009 12 / 63
5 CRUTCHLOW, Cal LCR Honda 1:29.101 0.552 0.059 72 / 85
6 RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:29.103 0.554 0.002 60 / 66
7 DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:29.248 0.699 0.145 9 / 73
8 LORENZO, Jorge Ducati Team 1:29.342 0.793 0.094 61 / 75
9 MILLER, Jack Team EG 0,0 Marc VDS 1:29.358 0.809 0.016 18 / 93
10 ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:29.361 0.812 0.003 61 / 65
11 ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:29.470 0.921 0.109 13 / 52
12 IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR 1:29.547 0.998 0.077 63 / 77
13 PETRUCCI, Danilo Octo Pramac Racing 1:29.615 1.066 0.068 50 / 57
14 ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 1:29.670 1.121 0.055 10 / 87
15 BARBERA, Hector Reale Esponsorama Racing 1:29.791 1.242 0.121 82 / 83
16 ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:29.857 1.308 0.066 62 / 62
17 BAZ, Loris Reale Esponsorama Racing 1:29.977 1.428 0.120 64 / 71
18 SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 1:29.978 1.429 0.001 73 / 73
19 BAUTISTA, Alvaro Pull&Bear Aspar Team 1:29.984 1.435 0.006 7 / 74
20 REDDING, Scott Octo Pramac Racing 1:30.005 1.456 0.021 47 / 74
21 LOWES, Sam Aprilia Racing Team Gresini 1:30.200 1.651 0.195 29 / 57
22 ABRAHAM, Karel Pull&Bear Aspar Team 1:30.452 1.903 0.252 24 / 61

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account