MotoGP Austin: Stiati ca…?

Iata cateva date interesante despre Marele Premiu al Americilor, disputat pe circuitul COTA de la Austin, Texas si castigat de Marc Marquez duminica trecuta.

marquez-podio-austin-2015

Nakamoto: „Stoner este ca un fiu pentru mine”

S-au scris multe despre cum Stoner ar fi vrut sa alerge in locul lui Dani Pedrosa la Austin, dar a fost refuzat de mai-marii de la HRC. Dar ce spune Shuhei Nakamoto, numarul doi al HRC? „A fost greu sa-l refuz pe Casey. El e ca un fiu pentru mine. Inteleg ca nu i-a placut, dar nu am fi avut timp sa organizam un test inainte, sa adunam o echipa cu care sa poata lucra si, avand in vedere ca nu a mai lucrat niciodata cu Ramon Aurin (seful de echipa al lui Dani Pedrosa, n.r.), ar fi fost dificil pentru amandoi. Pentru mine si pentru HRC Casey este un pilot foarte important, unul care, atunci cand concureaza, trebuie sa se lupte mereu pentru podium. Nu puteam sa-l trimitem pe pista doar asa, de dragul de a o face.”

Nakamoto s-a declarat convins ca Stoner ar fi fost „foarte rapid, pentru ca la Sepang, in testele de la inceput de februarie, fara a face nicio modificare la setarile motocicletei, a mers constant la 1,5 secunde de cel mai bun timp al sau, deci circuitul era intr-o stare nu tocmai buna.” Aceasta era si parerea unanima in padoc: si pilotii credeau ca Stoner ar fi avut un timp de primele doua linii ale grilei, dar fostii sai rivali au spus ca i-ar fi fost destul de dificil in cursa.

 

FP3: Rossi si Lorenzo fac exact acelasi timp, la miime de secunda

Desigur, nu este prima data cand se intampla (si nu va fi nici ultima), dar e mereu interesant cum doi piloti fac acelasi timp la miime de secunda, mai ales pe un circuit de peste doua minute pe tur si, mai ales, atunci cand sunt coechipieri. S-ar putea spune ca, in acea sesiune, nu se putea merge mai tare cu motocicleta respectiva. S-a intamplat in antrenamentele libere de sambata dimineata: cel mai bun timp inregistrat de Lorenzo si de Rossi a fost 2:03,647, plasandu-i, respectiv, pe a treia si pe a patra pozitie. Cum s-a departajat? S-a luat in considerare al doilea cel mai bun timp, al lui Lorenzo fiind mai bun.

hayden-200gp

Hayden a primit un tort pentru a aniversa 200 de Mari Premii

O surpriza simpatica in timpul conferintei de presa de joi: in timp ce Nick Harris, reporterul Dorna, il prezenta pe Nicky Hayden, au intrat in sala mama sa, Rose, si tatal sau, Earl, cu un tort pentru a sarbatori cele 200 de Mari Premii ale fiului. „E o reusita frumoasa. Am avut mereu noroc sa alerg pe motociclete bune si in echipe de nivel inalt. Desigur, cel mai frumos moment a fost la Valencia, in 2006, cand mi-am indeplinit visul de a castiga titlul mondial,” a spus emotionat pilotul din Kentucky.

 

Sicanele triple si rapide sunt periculoase

Mai intai in cursa de Moto3 (cazatura lui Oliveira), apoi la Moto2 (Simeon), motocicleta pilotului cazut a traversat pista. In ambele cazuri, pilotul din spate a evitat la mustata obstacolul, dar s-ar fi putut termina foarte urat. Ce se poate face pentru a evita acest gen de probleme in viitor? „Cunoastem aceasta problema,” a declarat Valentino Rossi, implicat de cativa ani in „Safety Comission” pentru imbunatatirea nivelului de siguranta al circuitelor, „si in unele cazuri am reusit sa intervenim, modificand sicanele, cum am facut la Le Mans. In general, este destul de greu sa se faca un remediu rapid, mai ales in cazul sicanelor duble sau triple, ca cele de la Austin. Ar trebui schimbat desenul circuitului.”

 

Razboi in familia Espargaro

In prima sesiune de antrenamente libere de vineri, Aleix Espargaro l-a trimis inapoi la origini fara prea multe menajamente pe fratele sau Pol, enervat ca acesta l-a urmarit pret de cateva tururi, cum povestea distrat riderul Yamaha Tech 3: „Am ajuns in spatele lui si voiam sa vad cum mergea si cum se comporta motocicleta Suzuki, dar el nu a prea fost de acord…”

 

Pol Espargaro il pune la punct pe Scott Redding

Acelasi Pol era mult mai putin amuzat dupa ce a fost doborat de Scott Redding, in timp ce britanicul incerca sa-l depaseasca printr-o manevra optimista in primul tur al cursei din Texas: „In primul tur, de ce incerci sa castigi cursa?! Mai ai 20 de tururi la dispozitie! Daca esti asa de bun, asa de talentat, poti sa revii, uite cum a reusit Valentino in Qatar!” Redding nu a venit sa-si ceara scuze, Espargaro si-a varsat furia si pe Twitter, unde Redding a ripostat, ducand la un duel verbal.

 

Nicio problema cu rezervorul de 22 de litri pentru Ducati? Hmm…

Echipa de uzina Ducati declarase ca nu e absolut nicio problema daca li se reduce capacitatea rezervorului la 22 de litri (manevra obligatorie dupa rezultatele din Qatar), pentru ca nu au folosit niciodata mai mult de atat. Dar, in turul de onoare, ambele motociclete de uzina au ramas fara combustibil. Iannone a fost chiar la limita, oprind motocicleta chiar in primul viraj, imediat dupa ce a trecut linia de sosire. Tehnicienii Ducati au declarat oficial ca ar fi fost o problema la pompa de benzina, dar un raspuns cinic venit din padoc spunea ca problema respectiva era ca pompa de benzina nu mai avea ce benzina sa pompeze.

rossi-migno

Rossi face scoala cu Andrea Migno

Joi dupa-amiaza, Rossi s-a suit pe scuter pentru cateva ture de pista, cum fac toti pilotii. De data aceasta, insa, Valentino l-a luat ca pasager pe Andrea Migno, piloti al echipei de Moto3 VR46, aflat pentru prima data pe acest circuit, pentru a-i arata trasele si a-l invata cateva trucuri. Nu e rau sa ai asa un mentor…

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account