Yoshimura SERT Motul, cea mai titrată echipă din mondialul de anduranță, a câștigat a 86-a ediție a cursei de 24 de ore Bol d’Or, pe circuitul Paul Ricard din sudul Franței. Titlul mondial le-a revenit însă celor de la YART (Yamaha Austria Racing Team) la finalul acestei ultime etape a mondialului de anduranță.
La începutul cursei, YART era una dintre cele șase echipe cu șanse reale la titlul mondial și, cu emoții puternice la final, cauzate de o problemă de supraîncălzire a motorului, a reușit să reziste și să ia punctele necesare pentru titlu.
Campionii en-titre, FCC TSR Honda France, porneau cu prima șansă la titlu, dar au fost nevoiți să abandoneze în timpul nopții, la ora 3:30, după o problemă tehnică, iar o altă echipă de top, BMW Motorrad World Endurance Team, a pierdut locuri importante după două opriri neprogramate la boxe. În aceste condiții, cei de la YART aveau nevoie să termine pe primele nouă locuri pentru a-și adjudeca titlul.
Cu o schemă coloristică specială, pentru aniversarea de 25 de ani de când s-a lansat Yamaha R1, cei trei piloți YART – Niccolo Canepa, Marvin Fritz și Karel Hanika – au mers impecabil, terminând în cele din urmă cursa în poziția a patra, după ce au condus de mai multe ori.
După un sezon cu probleme, cei de la Yoshimura SERT Motul erau hotărâți să termine cu o victorie sezonul 2023, ultimul în care Sylvain Guintoli avea să mai piloteze pentru echipă. Așa că au tras tare și au câștigat cu un avantaj convingător, deși Gregg Black și Etienne Masson au tras singuri în ultimele nouă ore ale cursei, după ce lui Guintoli i s-a făcut rău. Asta deși Gregg Black a căzut la capătul liniei drepte Mistral dimineața pe uleiul vărsat de unul dintre adversari, ceea ce a dus la neutralizarea cursei cu safety car pentru o perioadă destul de lungă. Linia dreaptă Mistral are aproximativ 1,8 km și, la capătul ei, se ating viteze de peste 330 km/h.
Locul al doilea le-a revenit celor de la Viltais Experiences Honda, numărul 333, care câștigaseră cursa anul trecut. Cu piloții Florian Alt, Steven Odendaal și Leandro Mercado, echipa a impresionat, fiind cei mai bine clasați utilizatori de pneuri Pirelli. Locul al treilea le-a revenit celor de la BMW Motorrad World Endurance, cu Markus Reiterberger, Ilya Michalchik și Jeremy Guarnoni, după o cursă cu probleme.
Începutul cursei a fost dominat de echipa ERC Endurance Ducati, cu Chaz Davies la ghidon, dar puternica echipă Ducati a fost nevoită să abandoneze după o căzătură violentă a lui Xavi Fores, care a distrus motocicleta.