Enea Bastianini a înregistrat cel mai rapid timp în cele două zile de teste oficiale de la Sepang, coborând sub recordul absolut al circuitului.
Tânărul italian din Rimini a impresionat anul trecut, cu două podiumuri obținute în calitate de debutant pe o motocicletă Ducati veche de doi ani și nu se dezminte acum, la începutul sezonului 2022, pe un Ducati GP21 al echipei Gresini.
Sigur, „Bestia” a avut și avantajul celor trei zile suplimentare de teste, în care a parcurs zeci de tururi în plus față de majoritatea piloților din GP (cele trei zile au fost rezervate piloților de test, debutanților și echipelor cu concesii). Dar chiar și așa, faptul că a fost în mod constant foarte rapid și că a găsit imediat limita noii motociclete ne poate da de gândit cu privință la ce se va întâmpla în 2022.
Foarte rapizi au fost și piloții Aprilia, Aleix Espargaro obținând al doilea timp, la doar 26 de miimi de secundă de Bastianini, iar Maverick Vinales al cincilea timp, la puțin peste o zecime de secundă de tânărul rider Ducati. Și ei au beneficiat de zilele de teste în plus, dar performanțele lor sigur sunt legate și de progresul făcut de inginerii din Noale cu versiunea 2022 a motocicletei.
Jorge Martin este încă un pilot foarte tânăr care a arătat un ritm excelent, cu al treilea timp al zilei, urmat de Alex Rins, cel mai rapid pilot Suzuki.
Pecco Bagnaia a făcut și el un „time-attack” astăzi, reușind al șaselea timp, urmat de campionul en-titre, Fabio Quartararo. Francezul a fost de departe cel mai rapid pilot Yamaha din teste, cu aproape o secundă pe tur mai rapid decât Andrea Dovizioso, care, la rândul său, i-a surclasat pe Franco Morbidelli și pe debutantul Darryn Binder, de altfel cei mai lenți dintre piloții permanenți din grilă.
Cel mai rapid pilot Honda a fost tot Marc Marquez, cu al optulea timp. Multiplul campion mondial pare să fie în formă, în ciuda pauzei prelungite și echipa Honda pare foarte mulțumită de motocicleta reproiectată complet pentru 2022.
Astăzi a plouat la prânz și pista a fost complet udă timp de câteva ore. Doar câțiva piloți au rulat pe asfalt complet ud, restul începând să ruleze când pista era aproape uscată. Aici s-a văzut din nou „vechiul” Marquez, pilotul HRC fiind cu cel puțin două secunde pe tur mai rapid decât oricare alt pilot din grilă în condiții mixte (pistă uscată cu destul de multe zone umede).

Marquez, cel mai rapid de departe cu slick-uri pe o pistă în curs de uscare.
Timpii la vârf au fost foarte strânși, 18 piloți fiind acoperiți de 885 de miimi de secundă. Cel mai rapid pilot KTM a fost Miguel Oliveira, cu al 15-lea timp și șase motociclete Ducati dintre cele opt prezente în grilă s-au clasat în top 14, întărind oarecum ideea că, pentru 2022, Ducati este cea mai completă motocicletă din MotoGP.
Dintre debutanți, Marco Bezzecchi (Ducati VR46) a fost cel mai rapid, cu al 16-lea timp, la ceva mai mult de jumătate de secundă de lider, urmat de Fabio di Giannantonio (tot pe Ducati; coincidență?), cu al 20-lea timp.
Desigur, este mult prea devreme pentru a face pronosticuri având la bază cele întâmplate în aceste prime zile de teste la Sepang, dar putem încerca să tragem câteva concluzii.
Prima ar fi că Enea Bastianini a devenit un pilot redutabil și nu ar fi deloc de mirare să-l vedem pe prima treaptă a podiumului cel puțin o dată în 2022.
A doua ar fi că Marc Marquez a revenit și este același Marc dintotdeauna, rapid, adaptabil și gata să se lupte pentru victorie.
A treia ar fi că motocicletele Ducati confirmă teoria că bolidul din Bologna este cea mai bună motocicletă din grilă.
A patra ar fi că Aprilia a făcut încă un pas și, cu doi piloți rapizi în șa, este gata să lupte constant pentru podiumuri, poate și pentru câte o victorie. Să nu uităm aici că Maverick Vinales, cu toate problemele lui, a obținut destule victorii cu Yamaha și a dominat curse în trecut, o abilitate pe care probabil n-a pierdut-o.
Mai sunt câteva zile de teste până la începutul sezonului și încă se mai pot întâmpla multe, dar putem să ne frecăm mâinile a anticipare de pe acum: se prevede un sezon superb!
Poz . | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Dif. loc ant. |
1 | 23 | Enea Bastianini | Ducati GP21 | 1:58.131 | ||
2 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:58.157 | 0.026 | 0.026 |
3 | 89 | Jorge Martin | Ducati GP22 | 1:58.243 | 0.112 | 0.086 |
4 | 42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:58.261 | 0.130 | 0.018 |
5 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia RS-GP | 1:58.261 | 0.130 | 0.000 |
6 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati GP22 | 1:58.265 | 0.134 | 0.004 |
7 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha M1 | 1:58.313 | 0.182 | 0.048 |
8 | 93 | Marc Márquez | Honda RC213V | 1:58.332 | 0.201 | 0.019 |
9 | 5 | Johann Zarco | Ducati GP22 | 1:58.413 | 0.282 | 0.081 |
10 | 44 | Pol Espargaro | Honda RC213V | 1:58.420 | 0.289 | 0.007 |
11 | 10 | Luca Marini | Ducati GP22 | 1:58.430 | 0.299 | 0.010 |
12 | 36 | Joan Mir | Suzuki GSX-RR | 1:58.529 | 0.398 | 0.099 |
13 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 1:58.607 | 0.476 | 0.078 |
14 | 43 | Jack Miller | Ducati GP22 | 1:58.645 | 0.514 | 0.038 |
15 | 88 | Miguel Oliveira | KTM RC16 | 1:58.701 | 0.570 | 0.056 |
16 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati GP21 | 1:58.710 | 0.579 | 0.009 |
17 | 73 | Alex Márquez | Honda RC213V | 1:58.800 | 0.669 | 0.090 |
18 | 33 | Brad Binder | KTM RC16 | 1:59.016 | 0.885 | 0.216 |
19 | 25 | Raul Fernandez | KTM RC16 | 1:59.180 | 1.049 | 0.164 |
20 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati GP21 | 1:59.197 | 1.066 | 0.017 |
21 | 35 | Cal Crutchlow | Yamaha Test M1 | 1:59.262 | 1.131 | 0.065 |
22 | 4 | Andrea Dovizoso | Yamaha M1 | 1:59.284 | 1.153 | 0.022 |
23 | 87 | Remy Gardner | KTM RC16 | 1:59.348 | 1.217 | 0.064 |
24 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha M1 | 1:59.365 | 1.234 | 0.017 |
25 | 40 | Darryn Binder | Yamaha M1 | 1:59.857 | 1.726 | 0.492 |
26 | 50 | Sylvain Guintoli | Suzuki GSX-RR | 1:59.996 | 1.865 | 0.139 |
27 | 85 | Takuya Tsuda | Suzuki GSX-RR | 2:05.678 | 7.547 | 5.682 |