BMW are trei modele de scuter pe piață la momentul actual, cel electric – C evolution și maxiscuterele cu doi cilindri C 600 Sport și C 650 GT. Dar o serie de documente sugerează că bavarezii ar pregăti intrarea în producție a unor noi scutere, de capacitate mai mică.
Patentul înregistrat la Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale descrie un sistem de amortizare a vibrațiilor unui motor cu un cilindru. Patentul nu descrie motorul în detaliu, precizând doar că este vorba de un monocilindru montat pe basculă, dar acest fapt deja îl diferențiază de orice propulsor existent în gama BMW.
Și cadrul din ilustrații pare nou, căci nu are nicio legătură cu modelele actuale BMW. Amortizorul spate este montat vertical în partea din spate a basculei, fiind legat de cadru tot în partea din spate, în timp ce actualele C 600 Sport și C 650 GT folosesc un amortizor orizontal, iar C evolution are un amortizor înclinat înainte, spre șa.
Patentul nu precizează cilindreea motorului, dar descrie o abordare diferită a problemei față de soluțiile folosite pe Piaggio Beverly 350, Honda PCX 150 și Kymco Downtown 300i. Acest lucru ar sugera faptul că BMW pregătește un motor cu capacitate între 150 și 300 cmc, în timp ce dimensiunile roților din diagramă indică faptul că motorul ar avea o cilindree care tinde mai degrabă spre 300-400 cmc. Motorul ar fi cel mai mic din gama BMW de până acum, poate chiar mai mic decât cel care va fi dezvoltat pentru modelul bavarez de cilindree mică despre care vă povesteam acum ceva vreme.
Acest patent nu înseamnă neapărat că modelul este foarte aproape de producția de serie (ar putea să nici nu fie realizat vreodată), dar nivelul de detaliu al schițelor sugerează că scuterul ar putea fi într-un proces de dezvoltare destul de avansat.