BMW lansează oficial noile R 1250 GS și R 1250 RT: distribuție variabilă, 136 CP, electronică avansată

BMW lansează oficial noile R 1250 GS și R 1250 RT: distribuție variabilă, 136 CP, electronică avansată

BMW a lansat oficial, după o îndelungată așteptare anticipată prin frânturi de informații, noile R 1250 GS și R 1250 RT, dotate cu noul motor boxer cu distribuție variabilă, denumită de BMW ShiftCam Technology. Nu este vorba de o înnoire totală a modelelor, care își păstrează, în linii mari, dimensiunile și aspectul exterior, dar tehnologia nouă este dublată de un facelift și de noi opțiuni, mai ales în materie de electronică.

Cum era de așteptat, principala noutate pe ambele modele este motorul boxer care are acum cilindreea de 1.254 cmc, o creștere de 84 cmc față de vechiul motor. Mai important, însă, este noul sistem de distribuție variabilă, ShiftCam, care permite, prin deplasarea axială a arborelui cu came de admisie, trecerea de la o camă mai mică, cu profil mai „blând”, pentru sarcini parțiale, la alta mai mare, cu profil mai agresiv, pentru sarcină totală. Astfel, se modifică atât timpul de deschidere al supapelor de admisie, cât și cursa pe care se deschid acestea. Scopul este un compromis cât mai bun între o rulare lină, rotundă, fără sincope, la turații mici și deschideri mici ale clapetelor de accelerație, și o performanță optimă atunci când se acccelerează în plin. Deplasarea arborelui cu came se face prin intermediul unui actuator electronic, care acționează în funcție de poziția clapetei de accelerație și de turația motorului.

Tot la nivelul distribuției se află cele mai interesante noutăți ale propulsorului boxer de ultimă generație. Astfel, puterea este transmisă la arborii cu came din chiulase prin intermediul unui lanț dințat (înainte se folosea un lanț cu role), pentru diminuarea zgomotului mecanic. În plus, supapele de admisie se deschid decalat una față de cealaltă, pentru crearea unui vârtej în camera de ardere, ceea ce îmbunătățește eficiența arderii.

Rezultatul acestor schimbări? În materie de putere maximă, am putea spune că nu avem rezultate spectaculoase. Puterea crește cu 11 CP, ajungând la 136 CP, încă destul de departe de adversarii de la KTM sau de la Ducati, care trec de 160 CP. Cuplul maxim, însă, are o creștere impresionantă, ajungând de la 125 Nm la 143 Nm, confirmând din nou faptul că inginerii bavarezi par să se concentreze, în general, pe performanțe utilizabile în viața de zi cu zi. Astfel, cuplul este semnificativ mai mare pe toată plaja de turație, iar vârful de cuplu este obținut cu 250 rpm mai devreme decât înainte, la 6.250 rpm. Ceea ce înseamnă că noile GS și RT ar trebui să aibă reprize simțitor mai bune decât ale modelelor actuale.

La nivel estetic, schimbările sunt mult mai puțin spectaculoase decât am crede, având în vedere schimbarea totală de model. Atât noul GS, cât și noul RT arată aproape la fel ca modelele precedente, de la distanță. Când te uiți mai atent, observi în primul rând versiuni de culoare complet noi pentru ambele modele. Apoi ies în evidență alte mici diferențe stilistice, dar linia generală a modelelor este păstrată, la fel ca și cotele ciclisticii și dimensiunile exterioare. Practic, de la distanță, va fi greu pentru un ochi neantrenat să sesizeze diferența dintre noile și vechile modele.

Noul R 1250 GS va avea două versiuni speciale, Exclusive și HP (care înlocuiește actuala versiune Rallye), plus două variante de culoare de bază. Versiunea HP poate primi suspensie mai înaltă și mai dură, gândită pentru pilotaj sportiv în off-road. Pentru R 1250 GS, bordul multifuncțional cu ecran color TFT de 6,5 inci va fi în echiparea de serie de acum. Tot în echiparea standard va fi farul cu LED, sistemul ABS și asistența la pornirea în rampă Hill Start Control, la fel ca modurile de pilotaj „Rain” și „Road”. Opționale vor fi modurile de pilotaj Pro, care includ modurile „Dynamic”, „Dynamic Pro”, „Enduro” și „Enduro Pro”, plus controlul tracțiunii DTC și o versiune avansată a controlului pornirii în rampă, Hill Start Control Pro. Noutatea este sistemul Dynamic Brake Control, care ajută la frânările puternice limitând accelerațiile involuntare în timpul frânării, cu beneficii pentru stabilitate.

Noul R 1250 RT are tot două culori de bază și două versiuni speciale, Sport și Elegance. RT are în echiparea standard sistemul ABS Pro, care intervine în funcție de înclinarea motocicletei, plus două moduri de pilotaj, Hill Start Control și multe altele. Modurile de pilotaj „Rain” și „Road” sunt în echiparea de serie, iar modul „Dynamic” la pachet cu modurile de pilotaj Pro, care includ și controlul tracțiunii.

Încă o noutate interesantă pentru ambele modele o constituie posibilitățile de personalizare foarte variate. Divizia BMW Motorrad Spezial se ocupă de personalizare și există o multitudine de elemente custom care se pot monta atât pe GS, cât și pe RT, de la manete de frână și ambreiaj, la scărițe, pedale, oglinzi, capace etc.

Încă nu se știe prețul la care se vor vinde noile R 1250 GS și RT, dar putem estima că va fi similar cu prețul actual.

 

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account