BMW R 18 și R 18 Classic primesc noi scheme de culoare, noi dotări, accesorii și echipamente opționale pentru toate versiunile.
BMW Motorrad a intrat pe segmentul cruiser în 2020 cu BMW R 18, urmat în același an de R 18 Classic. Apoi, R 18 Transcontinental și R 18 B s-au alăturat gamei Big Boxer Heritage. În 2023, BMW R 18 Roctane a devenit al cincilea membru al familiei.
Grație revizuirii sistemului de management al motorului modelele sunt acum conforme cu standardul Euro 5+. Cuplul maxim al boxerului de 1.802 cmc și 91 de cai putere a crescut cu 5 Nm, ajungând la 163 Nm la 3.000 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm, mai mult de 150 Nm de cuplu sunt disponibili în orice moment, ceea ce face ca acest propulsor să fie un adevărat izvor de plăcere.
Exact asta spune și Markus Lederer, șeful seriei Boxer: „Cât mai multă plăcere în pilotaj, acesta a fost obiectivul nostru când am revizuit BMW R 18 și R 18 Clasic. Am rafinat designul, am adăugat numeroase îmbunătățiri în ceea ce privește detaliile și confortul și am făcut din R 18 o motocicletă și mai distractiv de condus cu roata spate de 18 inchi. Pe lângă finisaje și echipamente noi, BMW R 18 Roctane, R 18 B și R 18 Transcontinental au fost, de asemenea, supuse unei revizuiri tehnice pentru a aduce întreaga gamă BMW R 18 la standardul EU 5+.”
BMW R 18: un custom cruiser cu aspect modern
Varianta revizuită a BMW R 18 este acum mai simplă, dar și mai contemporană ca aspect. Jantele au un nou design, cu șapte spițe, aripile roților sunt noi și pe spate, o roată de 18 inchi a înlocuit-o pe cea de 16. Cunoscuta combinație de roți cu spițe de 19”/16” este încă disponibilă opțional.Tot ca opțiune există disponibil și un set de roți din aluminiu turnat, lustruite și „sigilate” cu un finisaj transparent.
Rezervorul, șaua și aripa spate au o nouă linie estetică, iar aripa față, cu un aspect foarte clasic până acum capătă un look mult mai modern datorită unei suprafețe sculpturale înălțate. Toate cele trei elemente arată acum ca și cum ar fi turnate dintr-o singură piesă. Capacul lateral de sub șa este mai profilat iar stilul mai modern se reflectă și în aspectul furcii, tuburile acesteia fiind „dezbrăcate” de manșoane.
Tobele de evacuare au o sectiune transversala circulară iar șaua are spuma cu 10 mm mai groasă. Suportul amortizorului spate are un nou design, iar rapoartele de amortizare au fost reconfigurate, pentru a acomoda noua roată spate de 18 inchi. Dimensiunea anvelopei este pe măsura motocicletei: 180/55 B 18. Alte caracteristici noi includ luminile de zi, acum standard (în funcție de piață) și o priză de încărcare USB-C.
Versiunea de bază a BMW R 18 are motorul argintiu, un sistem de evacuare cromat și jante negre din aluminiu turnat. Culoarea caroseriei este Blackstorm Metallic. În varianta Option 719 Olivine, R 18 are motorul de culoare neagră, pachetul de design Aero, roți turnate Option 719 Icon, (19”/16”), un sistem de evacuare cromat și Opțiunea 719 pentru șa. Finisajele caroseriei sunt Velvet Green Metallic.
Apare și o nouă variantă de echipare, BMW R 18 Blacked Out, care prezintă elemente negre aproape în întregime.
BMW R 18 Classic devine și mai… clasic
Nostalgicul tourer BMW R 18 Classic primește o aripă față adoptată de la R 18 B, împreună cu o roată față cu spițe de 19 inchi (16 inchi la modelele precedente). Aripa față încorporează apărătoarea pentru noroi, coborâtă semnificativ pentru un efect elegant.
Noua aripă se armonizează cu manșoanele furcii încă disponibile pentru R 18 Classic, subliniind caracterul „vintage” al motocicletei. Împreună cu capacele laterale nou proiectate și amortizoarele spate cu o secțiune transversală circulară, R 18 Classic capătă astfel un aspect mai… clasic.
Versiunea de bază a BMW R 18 Classic are motorul boxer finisat argintiu, un sistem de evacuare cromat, roți cu spițe (19”/16”) și elemente ornamentale pentru tubul furcii. Finisajele caroseriei sunt Blackstorm Metallic și Mineral Grey Metallic Matt.
Varianta Option 719 Aquamarine este disponibilă din fabrică ca echipament opțional, cu motorul argintiu, pachetul de design Aero, roți turnate Option 719 Icon, aripa față de pe R 18 Transcontinental, elemente ornamentale pentru tuburile furcii, un sistem de evacuare cromat și șaua Option 719. Culoarea caroseriei este în două tonuri, Blue Planet Metallic/Oriental Blue Metallic. Există și noua variantă de echipare BMW R 18 Classic Blacked Out, disponibilă chiar în mai multe variante de finisaje.
BMW R 18 Roctane, R 18 B și R 18 Transcontinental.
BMW R 18 Roctane a fost lansat pe piață la jumătatea anului 2023, așa că este deja echipat cu roțile din aluminiu turnat, fiind deja disponibil în variata Blacked Out. Cu toate acestea, R 18 Roctane, R 18 B și R 18 Transcontinental primesc și ele dotări și noi scheme de culoare.
BMW R 18 Roctane este acum disponibil și în noua schemă de culoare Two-Tone Dragonfire Red Metallic. Ca dotare opțională, panoul dintre valiza laterală și aripa spate poate fi comandat în culoarea caroseriei. Pentru tijele împingătoare, admisie și inelul interior al farului se pot comanda elementele ornamentale Dark Chrome. O nouă adiție este pachetul Confort, care include controlul pornirii în rampă, bușon de rezervor blocabil, monitorizarea presiunii în anvelope (RDC) și manșoane.
BMW R 18 B dispune deja de butonul „Favorit”, atât în versiunea de bază cât și în noua versiune de echipare opțională Blacked Out. Astfel, un buton de pe panoul de instrumente din dreapta ghidonului oferă acces rapid la funcții precum activarea directă a încălzirii manșoanelor, fără a fi nevoie să parcurgeți meniul consolei instrumentului folosind Multicontroller-ul. Întrerupătorul sistemul de închidere centralizată era amplasat aici, fiind înlocuit cu butonul de favorite. Sistemul de închidere centralizată poate fi acum controlat folosind cheia cu telecomandă. Desigur, și pentru acest model există Option 719 și pachetul Comfort.
Varianta de bază a BMW R 18 Transcontinental este disponibilă în noua schemă de culori Two-Tone Dragonfire Red Metallic și vine acum cu butonul de „Favorit” ca standard. Noul pachet de echipamente opționale Confort include Hill Start Control, RDC, închidere centralizată și bușon de combustibil blocabil.
Desigur, accesoriile originale BMW Motorrad satisfac cam orice doleanță în ce privește look-ul, confortul pilotului dar și protecția motocicletei.