Planetele par a se fi aliniat pentru numele de legendă ale industriei moto britanice, întrucât după Norton, un alt producător se întoarce în lumina reflectoarelor! Iar finanțele, ați ghicit, sunt asigurate tot de către indieni. Este vorba despre BSA, compania cumpărată de gigantul indian Mahindra Group.
Modelul ales pentru comeback este Gold Star, una dintre cele mai de succes motociclete ale secolului trecut, a cărei carieră s-a întins pe aproape decenii. Ea s-a bucurat de succes cam în toate disciplinele sportive ale motociclismului, meritând menționate aici cele unsprezece victorii obținute pe Insula Man între anii 1949 și 1956. Dar și faptul că în această epocă, aceeași motocicletă putea fi alergată atât la o cursă de viteză cât și în off-road, diferența făcând-o felul în care era pregătită de pilot…

Momentul lansării a fost unul bine ales, acest lucru întâmplându-se în cadrul expoziției NEC Birmingham.
Noul Gold Star este propulsat de un monocilindru de 652 cmc DOHC, care produce 45 de cai putere la 6.000 rpm și un cuplu de 55 Nm la 4.000 rpm. Acesta a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Graz, Austria, respectă normele Euro 5 și păstrează aripioarele de răcire întâlnite pe motorul original. De transmisie se ocupă o cutie de viteze cu cinci rapoarte, cu un ambreiaj tip slip & assist, motorul începând să tragă încă de la 1800 rpm, potrivit BSA.
BSA a ales să meargă pe mâna unui aspect ultra – clasic, eliminând orice experimente stilistice din discuție, acestea rămânând se pare în sarcina japonezilor. Farul rotund, șaua lungă și dreaptă, evacuarea în stil „țeavă”, toate au un look atemporal, la o adică motocicleta putând fi confundată cu una de pe vremea bunicilor. Pentru bord s-a mers pe mâna unor ceasuri rotunde, analogice, iar rezervorul de 12 litri este cromat, ca de altfel multe componente, cu un logo dominant BSA, decorațiuni tip pinstriping și un bușon plasat cu un offset pe partea dreaptă.
Cadrul este tip leagăn dublu din oțel, furca de 41 mm cu aspect butucănos nu este reglabilă, în timp ce perechea de amortizoare de pe spate poate fi reglată pentru preîncărcare în cinci trepte. Poziția de pilotaj este una relaxată, șaua ținând pilotul la doar 780 de mm de sol. Jantele cu 36 de spițe au dimensiunile de 18 inch pentru față și 17 inch pentru spate, fiind încălțate cu cauciucuri Pirelli Phantom Sportcomp. Etrierele vin de la Brembo, acestea intrând în contact cu un singur disc de 320 mm pentru față și 255 mm pentru spate. Modernitatea primește o concesie, în forma unui sistem ABS cu două canale. Dacă tot suntem la acest capitol, putem arăta cu degetul și înspre un port USB montat pe ghidon și două mici afișaje cu cristale lichide strecurate pe ceasurile de bord.

Inițialele BSA provin de la Birmingham Small Arms, compania fiind înființată în 1863. Au început să construiască biciclete în 1880, le-au adăugat motor în 1910. Au produs inclusiv mitraliere pentru avioanele Hurricane și Spitfire în cel de-al Doilea Război Mondial. Și da, au avut sediul chiar în Small Heath ceea ce înseamnă…
Motocicleta a fost proiectată în Anglia, pentru a nu se dilua esențele locale și va fi produsă în Anglia, conform reprezentanților Mahindra. Va avea de furcă cu o concurență destul de numeroasă: Royal Enfield Interceptor 650, Kawasaki W800 și Triumph Street Twin, cu care oricum seamănă destul de mult. Acest lucru este de înțeles, întrucât BSA chiar a deținut Triumph, în cea mai înfloritoare perioadă a companiei, prin anii 50 ai secolului trecut, atunci când britanicii se puteau lăuda și cu poziția de cei mai mari producători de motociclete ai lumii.

…că Peaky Blinders au fost și ei precis amestecați în vreun fel…
De notat și faptul că Mahindra, prin subsidiarul Classic Legends Private Limited deține o licență de construcție și pentru motocicletele Jawa, aceasta fiind valabilă pentru India și un număr de țări din Asia de Est.