Conform lui Claudio Domenicali, CEO al Ducati, noul Superleggera, care va fi prezentat probabil la Salonul de la Milano săptămâna viitoare, va fi ceva nemaivăzut în materie de performanțe și exotism.
„Inginerii noștri au creat încă o motocicletă care redefinește limitele a ceea ce este posibil, transformând un vis în realitate. Chintesența Ducati. Toate aspectele acestei motociclete sunt duse la expresia maximă a ceea ce este posibil astăzi din punct de vedere tehnic. Tehnologie fără egal și pasiune în ediție limitată pentru pasionații adevărați.” Așa spune Claudio Domenicali în scrisoarea sa de bun-venit pe site-ul dedicat noului Superleggera, definit actualmente ca „Project 1408”.
Poate că nu arată foarte diferit de un Panigale normal la o primă privire, dar jantele sunt cele de carbon văzute pe site-ul Project 1408, carenele sunt dintr-o singură bucată și suspensiile sunt la fel ca cele apărute pe microsite.
Noul rezervor este fabricat din aluminiu. Cadrul monococă este realizat din fibră de carbon cu inserții de aluminiu 7075. Este cu 1,6 kg mai ușor decât cel de pe 1299 Panigale. Subcadrul de carbon este și el cu 1,3 kg mai ușor decât cel de pe 1299 Panigale.
Jantele sunt de carbon, fiecare dintre ele fiind cu 1,4 kg mai ușoare decât cele din aluminiu forjat, momentul de inerție fiind redus cu 26% pe față și cu 58% pe spate.
Furca este Ohlins FL936 cu jambe de 43 mm, complet reglabilă. Monoamortizorul este un Ohlins TTX36 cu arc de titan și sistem de pârghii reglabil.
Se zvonește că motorul de 1.285 cmc va dezvolta aproximativ 220 CP, un plus semnificativ față de cei 200 CP ai generației actuale de Superleggera. În plus, motocicleta va fi semnificativ mai ușoară decât orice superbike produs până acum de casa din Bologna. Prețul? Se zvonește a fi în jurul sumei de 78.000 de euro.