Arai le propune celor pasionați de motociclismul adventure o nouă generație a apreciatei căști Tour: X5.
Arai Tour-X5 este o cască complet reproiectată, care integrează o sumedenie de noi caracteristici. În spiritul Arai, fiecare îmbunătățire s-a făcut prioritizând protecția. De altfel, japonezii afirmă că această nouă cască se apropie de forma ideală a unei căști, pentru un maxim de protecție.
Una dintre cele mai mari schimbări este reprezentată sistemul de viziere și de vizieră în sine. Noul sistem de viziră VAS-A derivă din sistemul VAS-V dezvoltat pentru RX-7V. El a fost proiectat pentru a maximiza performanța „Glancing-Off” (n.r. termenul aparține Arai), ceea ce înseamnă mai multă suprafață pentru a disipa energia unui impact. Viziera este acum una tip Max Vision, ceea ce înseamnă că se poate instala cu ușurință o inserție Pinlock. Totodată, vizorul se poate monta și demonta cu ușurință. Noul sistem de vizor VAS-A face ca și casca Arai Tour-X5 să fie practic trei căști în una. Fără nici o sculă specială, cu rapiditate, ea poate fi configurată în una din următoarele versiuni: Adventure, Off-road și On-road.
Sistemul de ventilație este și el complet nou. Arai Tour-X5 preia sistemul 3D Logo de la casca Quantic, cu o admisie de aer direct pe logo-ul de pe frunte. Astfel, indiferent de poziția capului, aerisirea se face la fel de eficient. Spoilerul AR elimină turbulențele din partea posterioară a căștii, iar aducția de aer de pe partea superioară este de tip Delta, a șasea generație. Aerisirea din zona bărbiei este și ea nouă.
Sumarizând, Arai Tour-X5 este o cască foarte bine aerisită, cu excelente proprietăți de dezaburire. Ca și în cazul oricărui model Arai, componentele sistemului de ventilație, 3D Logo Duct, AR Spoiler și Delta Duct 6, sunt proiectate să se rupă în eventualitatea unui impact pentru o performanță maximă de tip „Glancing Off.”
Interiorul este complet detașabil, cu un tampon reglabil în partea din spate a coroanei. Utilizarea ochelarilor de protecție este ușurată de un deflector nasal reproiectat. Trebuie să menționăm și tampoanele din zona obrajilor, al căror material se poate detașa pe o peliculă de 5 mm, „flapsurile” de căptușeală care se pot trage în josul căștii, PH-ul căptușelii, identic cu cel al epidermei, compatibilitatea cu sistemele de căști, și chiar un buzunar special pentru a acomoda „excesul” de cabluri.
Tot la capitolul „devices”, părțile laterale ale noii căști Arai Tour-X5 au fost special sculptate pentru a se instala în siguranță diverse sisteme de comunicație. Desigur, toate acestea vin la un preț, pe care îl poți regăsi pe site-ul Dual Motors, importator oficial al căștilor Arai în România.