Mâine, 12 iulie, unii dintre cei mai buni piloți de enduro extrem din lume se vor alina la startul Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu de enduro extrem din lume, la Sibiu.
Nume răsunătoare precum Jonny Walker, Graham Jarvis, Paul Bolton, Wade Young, Alfredo Gomez sau Manuel Lettenbichler, printre alții, vor fi capetele de afiș ale ediției 2016 a Red Bull Romaniacs, raliul de enduro extrem organizat în Carpații Meridionali.
Ca de obicei, Prologul va fi organizat pe un traseu amenajat foarte creativ de organizatori pe Bulevardul Coposu din Sibiu. În prima parte a zilei de mâine vor avea loc calificările, apoi, începând de la 17:00, vor începe finalele, în urma cărora se va hotărî ordinea de start în prima zi de competiție.
La clasa regină, denumită Gold începând de anul trecut, favoriții la victorie sunt eternii Jonny Walker și Graham Jarvis. Walker vine după o accidentare care l-a ținut pe tușă în prima parte a sezonului, dar englezul are la activ două victorii consecutive în Romaniacs în ultimii doi ani. Jarvis, pe de altă parte, are în cont patru victorii în raliul din Carpați, fiind cel mai galonat pilot din acest punct de vedere.
Traseul este diferit pentru cele patru clase, în funcție de dificultate. La Gold, traseul este cel mai dificil (la limita imposibilului pe alocuri) și are un total de 654 de kilometri de parcurs în cele patru zile. La Silver, clasa imediat inferioară ca dificultate, traseul are 589 km, iar la Bronze 525 km. Clasa Iron, cea mai facilă, are un traseu de 454 km.
Concurenții vor trebui să înfrunte traseul atât ca tehnică de pilotaj, cât și ca navigație, căci, fiind un raliu, Romaniacs necesită și un simț de orientare foarte ascuțit.
Obstacolul surpriză de la Prolog va fi noul Ford Ranger. Abia lansat în România, noul Ford Ranger este proiectat și construit pentru a face față oricărei încercări. În 2015, a fost cel mai bine vândut pick-up din Europa. Și, cu 5 stele EuroNCAP, este considerat cel mai sigur pick-up din lume.
După aventura urbană, când se va ajunge la zilele de off-road, lucrurile se vor schimba radical. Cu cea mai puternică listă de înscriși din istorie, clasa Gold va avea mult de furcă pe traseu și asta deoarece abilitățile participaților se îmbunătățesc de la an la an, iar nivelul este în continuă creștere. Secțiunile nu vor fi mai dificile ca în anii precedenți, însă numărul și frecvența lor a crescut. Spre exemplu, ziua a doua va fi pentru clasa Gold una dintre cele mai dure din istorie, iar condiția fizică își va spune cuvântul. Clasa Silver va avea cam același nivel de dificultate ca în anii precedenți, însă numărul secțiunilor dure a mai fost diminuat. Traseul clasei Bronze a suferit un facelift, aici fiind introduse multe urcări și treceri prin secțiuni cu multă piatră. Pentru clasa Iron traseul va fi similar cu cel din 2015 ca dificultate, fiind însă mai lung, fix cât să testeze gradul de motivație al riderilor și să le amintească că se află totuși la cel mai dur raliu hard-enduro din lume.
Noi vom fi acolo ca să documentăm cursa și vă vom ține la curent cu evoluția piloților. Ne vedem la Sibiu!