Marc Marquez a obținut a noua victorie a sezonului pe circuitul malaezian de la Sepang, cu podiumul completat de Alex Rins și de Johann Zarco. Valentino Rossi a făcut una dintre cele mai bune curse ale sezonului, dar a căzut cu câteva tururi înainte de finiș.
Titlul constructorilor este asigurat pentru Honda, după ce Marc Marquez a câștigat încă o dată, la Sepang, în penultima etapă a sezonului. Campionul a fost de departe cel mai rapid în calificările de ieri (al 80-lea pole-position din carieră!), disputate pe o pistă în curs de uscare (condiții în care Marquez excelează), dar a primit o penalizare de șase locuri pe grilă după ce l-a incomodat pe Andrea Iannone în turul de ieșire de la boxe.
Astfel, Valentino Rossi a pornit din prima poziție în cursă și a luat un start excelent, distanțându-se în față, urmat fiind de Johann Zarco și de Marc Marquez, care a reușit un start bun din poziția a șaptea. Marquez a trecut de Zarco și l-a urmărit de la distanță pe Rossi. Doctorul reușea un ritm excelent și constant, dar Marquez părea să țină pasul, deși nu se apropia la mai puțin de 8 zecimi de secundă de veteranul italian.
Cu câteva tururi înainte de final, Marquez a început să tragă mai tare, punând presiune pe Valentino. Italianul a căzut în mod neașteptat când avea încă o jumătate de secundă avans față de Marc. Stilul căzăturii a amintit de căzătura de la Le Mans de anul trecut, când Doctorul a căzut în lupta pentru victorie cu Maverick Vinales.
Astfel, victoria i-a fost făcută cadou pe tavă lui Marc Marquez, care a asigurat astfel și titlul constructorilor pentru Honda. Pe final de cursă, Alex Rins, care ajunsese al patrulea, a trecut de Zarco și s-a distanțat suficient cât să se pună la adăpost de atacurile francezului în ultimul tur. Astfel, Rins și Zarco au completat podiumul, cu Dani Pedrosa în poziția a patra.
Andrea Dovizioso, cel care a câștigat la Sepang în ultimii doi ani și care pornea în postura de favorit în cursa din Malaezia, a avut o cursă mediocră, terminând abia al șaselea. De altfel, motocicletele Ducati în general au mers mult mai slab la Sepang decât o făcuseră în ultimii ani, asta deși pista din sud-estul Asiei pare să fie ideală pentru motocicletele din Borgo Panigale.
Iată clasamentul complet:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Dif. |
---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 40’32.372 |
2 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +1.898 |
3 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | +2.474 |
4 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +4.667 |
5 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | +6.190 |
6 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | +11.248 |
7 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | +15.611 |
8 | 43 | Jack MILLER | Ducati | +19.009 |
9 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +22.921 |
10 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +26.919 |
11 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | +29.503 |
12 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +30.933 |
13 | 6 | Stefan BRADL | Honda | +35.322 |
14 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +37.912 |
15 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +39.675 |
16 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | +41.820 |
17 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +43.978 |
18 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +58.288 |
19 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | +1’00.191 |
Abandonuri | ||||
44 | Pol ESPARGARO | KTM | 4 Tururi | |
51 | Michele PIRRO | Ducati | 15 Tururi | |
17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 17 Tururi | |
29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 0 Tururi |