Primul succes al anului pentru KTM și pentru Miguel Oliveira a venit pe circuitul Mandalika din Indonezia, a doua etapă de MotoGP a sezonului, pe o pistă inundată.
Cursa clasei regină din Indonezia a început cu o întârziere de o oră și un sfert, după ce o ploaie torențială a inundat complet pista de pe insula Lombok din sud-estul Asiei. Fulgerele cădeau pe pistă și cantitatea de apă era enormă, așa că organizatorii au așteptat până ce ploaia s-a mai domolit. Piloții au intrat pe pistă la o oră după momentul programat al startului cursei și au luat startul peste încă 15 minute.
Marc Marquez, care avusese o sesiune groaznică de calificări, la fel ca toți piloții Honda, a avut și mai mult ghinion în warm-up, când a căzut violent în urma unui high-side și a fost transportat la spital. Se pare că nu a suferit nicio fractură, dar faptul că s-a lovit cu capul de sol i-a determinat pe medicii de la circuit să nu-i dea avizul pentru start. Astfel, multiplul campion mondial nu a luat parte la cursă.
Pe circuitul Pertamina Mandalika se afla un strat consistent de apă când s-au stins semafoarele pentru a doua cursă de MotoGP a anului, dar aderența părea să fie mai bună decât ne-am fi așteptat. Miguel Oliveira a luat un start fulminant din linia a treia a grilei, la fel ca Jack Miller, cei doi instalându-se la conducerea cursei încă de la început, cu australianul de la Ducati în față. În spatele lor, Quartararo rămânea în urmă, nereușind să evalueze corect condițiile pistei. Un start deplorabil l-a avut și Pecco Bagnaia, care nu a avut un debut deloc bun pentru sezonul 2022 de MotoGP.
Plutonul urmăritorilor îi conținea pe Alex Rins și pe Johann Zarco. Oliveira n-a pierdut mult timp în spatele lui Miller, simțind că poate să meargă mai tare fără să riște prea mult. Așa că l-a depășit pe australian și s-a distanțat la conducere. Quartararo pierdea locuri văzând cu ochii, fiind depășit succesiv de Rins, Zarco, Joan Mir și de Franco Morbidelli. Enea Bastianini, câștigătorul primei etape din Qatar, ajungea la marginea topului 20, încercând să se adapteze la condițiile dificile ale pistei.
Quartararo s-a stabilizat pe locul cinci, în fața lui Mir. Între timp, Martin a pierdut timp după ce era să facă un high-side uriaș pe vibratorul ud la intrarea pe linia dreaptă, iar Bagnaia a ajuns pe 12 după ce a pierdut fața pe frânare, cu motocicleta dreaptă, dar a redresat-o la limită, reușind să revină după o incursiune scurtă în afara pistei.
În fața, Oliveira își mărea avantajul văzând cu ochii, Miller se stabilizase pe locul doi, iar Rins nu părea capabil să-l prindă pe australian. Zarco devenise cel mai rapid pilot de pe pistă între timp, trecând de Rins și ajungând în roata lui Miller. Quartararo era cu aproape o secundă în spatele lor și nu părea capabil de mai mult, în timp ce Mir și Morbidelli erau izolați la marginea topului 7. Bastianini recuperase și ajunsese pe 15.
Cu opt tururi rămase din cursă, Oliveira avea un avantaj de 4 secunde, Zarco nu reușea să treacă de Miller, deși era în mod evident mai rapid, Rins nu mai era o amenințare, fiind depășit de Quartararo după o greșeală în virajul 16. Lupta pentru locul opt se întețea serios, Marini luptându-se cu frații Binder și frații Espargaro. Darryn Binder a uimit pe toată lumea, luptându-se la marginea topului 10 în a doua cursă de MotoGP din viața lui, după ce a trecut la clasa regină direct din Moto3.
Cu șase tururi rămase, Quartararo a găsit un nivel de performanță în plus, prinzându-i și depășindu-i pe cei doi piloți Ducati din fața lui și lansându-se în urmărirea lui Miguel Oliveira, față de care recupera peste o secundă pe tur inițial. Dar portughezul a fost avertizat de la boxe că e în pericol și a mărit ritmul spre final, pentru a-și proteja avantajul. Zarco s-a apropiat de compatriotul său, dar n-a reușit să treacă. Așa că primii trei au trecut linia de finiș în această ordine, cu Miller, Rins, Mir și Morbidelli completând primele șapte locuri.
Lupta pentru locul opt s-a dat la baionetă până la final, cu Brad Binder având câștig de cauză după ce a trecut la limită de fratele său mai mic și de Bastianini.
În campionat, Bastianini rămâne lider, dar clasamentul este cât se poate de strâns după primele două etape, cu primii nouă piloți acoperiți de 10 puncte.
Iată rezultatele complete ale cursei clasei regină din MotoGP:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp/Dif. |
1 | 88 | Miguel Oliveira | KTM | 33:27.223 |
2 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 2.205 |
3 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 3.158 |
4 | 43 | Jack Miller | Ducati | 5.663 |
5 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 7.044 |
6 | 36 | Joan Mir | Suzuki | 7.832 |
7 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 21.115 |
8 | 33 | Brad Binder | KTM | 32.413 |
9 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 32.586 |
10 | 40 | Darryn Binder | Yamaha | 32.901 |
11 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 33.116 |
12 | 44 | Pol Espargaro | Honda | 33.599 |
13 | 73 | Alex Marquez | Honda | 33.735 |
14 | 10 | Luca Marini | Ducati | 34.991 |
15 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati | 35.763 |
16 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia | 37.397 |
17 | 25 | Raul Fernandez | KTM | 41.975 |
18 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 47.915 |
19 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 49.471 |
20 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 49.473 |
21 | 87 | Remy Gardner | KTM | 55.964 |
Abandonuri | ||||
89 | Jorge Martin | Ducati | 12:01.126 | |
4 | Andrea Dovizioso | Yamaha | 10:26.637 |
Așa arată clasamentul general al clasei MotoGP după două etape:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Puncte | Ecart |
1 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 30 | |
2 | 33 | Brad Binder | KTM | 28 | -2 |
3 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 27 | -3 |
4 | 88 | Miguel Oliveira | KTM | 25 | -5 |
5 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 24 | -6 |
6 | 44 | Pol Espargaro | Honda | 20 | -10 |
7 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 20 | -10 |
8 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 20 | -10 |
9 | 36 | Joan Mir | Suzuki | 20 | -10 |
10 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 14 | -16 |
11 | 43 | Jack Miller | Ducati | 13 | -17 |
12 | 93 | Marc Marquez | Honda | 11 | -19 |
13 | 40 | Darryn Binder | Yamaha | 6 | -24 |
14 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 6 | -24 |
15 | 10 | Luca Marini | Ducati | 5 | -25 |
16 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia | 4 | -26 |
17 | 73 | Alex Marquez | Honda | 3 | -27 |
18 | 4 | Andrea Dovizioso | Yamaha | 2 | -28 |
19 | 87 | Remy Gardner | KTM | 1 | -29 |
20 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati | 1 | -29 |
21 | 25 | Raul Fernandez | KTM | 0 | -30 |
22 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 0 | -30 |
23 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 0 | -30 |
24 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 0 | -30 |