Kawasaki a prezentat la EICMA o nouă versiune a Ninja H2 SX, despre care nu se sfiește să spună că este motocicleta sport tourer cu cele mai complete specificații.
Ninja H2 SX intră în liga foarte exclusivistă a motocicletelor dotate cu sisteme radar, așa cum sunt Ducati Multristrada V4 S, KTM 1290 Adventure S sau BMW R1250RT. Dar aceste motociclete au senzorii radar poziționați la vedere, sistemul fiind capabil să detecteze doar ceea ce se întâmplă în fața lor. În schimb, Ninja H2 SX plusează și are senzorii încorporați în elementele de caroserie, aceștia putând sesiza și ceea ce se întâmplă în spatele motocicletei.
Așasar, radarul Bosch ARAS (Advanced Rider Aid System) încorporează doi senzori, care permit folosirea a noi sisteme electronice de ajutor al pilotului. Este vorba despre Adaptive Cruise Control – meține viteza stabilită de către rider dar la nevoie o și ajustează pentru a păstra o distanță de siguranță față de vehiculul din față, Forward Collision Warning – avertizează asupra unei posibile coliziuni cu vehiculul din față – și Blind Spot Detection – grație senzorului plasat în suportul pentru număr, sistemul poate avertiza dacă un alt vehicul se apropie din zona oarbă a pilotului.
Totodată, în cazul unei frânări bruște, sistemul Emergency Stop Signal face ca lumina de stop să funcționeze în regim flash, atrâgând atenția asupra decelerării rapide, iar Vehicle Hold Assist, odată ce detectează o oprire bruscă și aplicarea fermă a frânelor, activează frâna spate, permițând pilotului să își relaxeze brațele și picioarele. Cine s-a aflat pe un tourer mare în rampă, cu pasager și bagaje, va găsi acest sistem foarte de ajutor.
Toate aceste sisteme impuneau folosirea unui nou ecran TFT, 6.5 inch, full-color, compatibil cu o nouă aplicație de infotainment Kawasaki, denumită SPIN. Ecranul TFT oferă acces și la un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri și recunoaște cheia inteligentă a pilotului, deblocând ghidonul când acesta se apropie.
Carenajul față a fost modificat și acum evocă mai îndeaproape imaginea Ninja H2, iar motorul supralimentat întrunește noremele Euro 5, grație unei noi temporizări a supapelor și a unei evacuări, mai mari. Tot mai generoase sunt și șeile pentru pasager și pentru pilot, iar frânele se bucură de un cilindru master radial. Pentru versiunea SE există etriere Brembo Stylema și, la capitolul suspensii, Kawasaki Electronic Control Suspension, sau, dacă nu v-ați plictisit de prescurtări, KECS. Acesta este compus dintr-o furcă Showa de 43 mm cu tehnologie Skyhook, care funcționează împreună cu un amortizor Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC). Credem că numele reușește să explice destul de bine misiunea sa.
Foarte rapid, rulând ca pe o pernă de aer și fără zgâlțâieli. Asta am înțeles noi din BFRC și chiar din noua versiune a Kawasaki Ninja H2 SX.