Patente năstrușnice (și nu prea) depuse de BMW Motorrad

BMW a recurs la psihologie pentru cea mai nouă inovație: o șa care începe să lumineze în tonuri roșiatice, atunci când este pornit sistemul de încălzire.

Da, știu ca 1 aprilie a trecut de ceva timp. Amuzant este că pentru această dată, BMW Motorrad a pregătit un comunicat, care cumva pare mult mai realist: un sistem de recunoaștere facială, ce ar urma să se regăsească pe viitoarele motociclete bavareze, botezat BMW iFace.

După cum poți observa, BMW a pregătit un sub-meniu și pentru tipul de vizor.

După cum poți observa, BMW a pregătit un sub-meniu chiar și pentru tipul de vizor.

Acest BMW iFace este  atât de verosimil, încât chiar stai și te întrebi dacă nu îl vom vedea în realitate. Nu puține publicații au căzut în capcana de și publica materialul, chiar dacă, redactorii, dacă ar mai fi butonat puțin pe net ar fi găsit o confirmare din partea BMW că este vorba într-adevăr de o farsă.

Ce ar fi făcut acest BMW iFace? Identifică riderul care se poziționează la ghidon, fie prin recunoaștere facială, dacă acesta nu poartă cască sau prin scanarea irisului și a corneei, dacă se păstrează casca. În caz că nu este vorba despre proprietar, BMW iFace alertează imediat un call-center BMW și autoritățile, iar în măsura în care aceste autorități s-au și digitalizat între timp, se trimit și date referitoare la poziția motocicletei.

O idee, să recunoaștem, chiar bună, pe care nu văd, din punct de vedere tehnic, de ce nu am vedea-o pusă în practică într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat.

Ce se întâmplă însă cu șaua încălzită și luminată?

Ei bine, cei de la BMW vor ca atunci când pornești încălzirea pentru șa, aceasta să emită și o lumină roșiatică, difuză, motivând această alegere în felul următor: „percepția căldurii este influențată de culori, oamenii asociind lumina roșie cu căldura, indiferent de temperatura mediului.”. Lungimea de undă a luminii va fi între 380 și 780 de nanometri, fiind evident că doar partea din față a șeii trebuie luminată, pentru că este singura pe care riderul o poate și…vedea… Dar,  creierul său „primitiv” va fi deja păcălit că șezutul stă pe ceva… călduț!

Mai există și un al doilea patent, potrivit căruia o lampă plasată sub șa, va proiecta o imagine pe o suprafață vizibilă printr-o peliculă translucidă, BMW arătând că aceasta poate fi de exemplu o iconiță cu o baterie, care să indice nivelul de încărcare al unei motociclete electrice.

Personal, îndrăznesc să mă gândesc la o combinare a celor două patente. Dacă sistemul iFace detectează un răufăcător, sistemul de iluminare al șeii o poate colora… roșu aprins!

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account