Dacă tot avem în gamă un scuter care se cheamă XMAX, de ce să nu îl facem să și arboreze litera X?
Cam asta a fost în mintea strategilor Yamaha atunci când au pregătit versiunea 2023 a scuterelor sportive XMAX 125 și XMAX300. Mai ales că, lansat în 2017, XMAX s-a vândut pe continentul nostru într-un număr absolut impresionant de exemplare, peste 70.000.
Și dacă e să lărgim cadrul de referință, în ultimele două decenii, Yamaha a vândut peste 750.000 de scutere TMAX și XMAX, fiind brandul numărul unu pe piața europeană a scuterelor.
Familia XMAX este compusă din XMAX 300 Tech Max, XMAX 300, XMAX 125 Tech Max și Xmax 125 și, tocmai a fost reînnoită cu un look surprinzător, conectivitate și funcționalități avansate alături de un confort superior. Vorbim, în definitiv, despre segmentul scuterelor sportive premium și Yamaha nu a făcut economie atunci când vine vorba despre pachetul de dotări și aspect.
Practic, ce au reușit designerii Yamaha a fost ca din noile linii ale caroseriei și aranjamentul blocului optic, să re-creeze litera „X”, pe partea frontală a scuterului. Aceasta poate fi văzută, cu puțină bună voință e drept, și atunci când luminile de stop ale scuterului se aprind.
Foarte elaborat și angular, noul carenaj nu doar că arată „ultimul răcnet”, fiind în mod intenționat să creeze un aspect de bumerang, dar, în același elaboratele sale forme sunt menite și să protejeze utilizatorul sau utilizatoarea de intemperii.
Iată un aspect pe care doar evoluția tehnologiilor de prelucrare a materialelor l-a făcut posibil, aceste forme fiind greu de imaginat și de produs în mod practic, acum niște ani.
XMAX 300 Tech Max vine cu un impresionant display TFT de 4.2 inch, color, cu conectivitate smartphone, care poate și funcționa ca un sistem de navigație onboard.
Odată cu instalarea aplicației Garmin StreetCross, utilizatorii primesc acces la informații de trafic in timp real, avertizări privind eventualele pericole, având posibilitatea de accesa funcția zoom in/zoom out, de pe ghidon.

Așadar, o luarăm pe Metalurgiei…Aoleo, stai nițel, că e Carrer!
În scopuri ergonomice, vitezometerul tip LCD de 3.2 inch este plasat deasupra display-ul TFT, pentru că acesta să poată fi consultat în mod independent, păstrându-se și accesul la datele esențiale ale deplasării.
Șaua a fost complet revizuită, iar în cazul variantei Tech MAX, materialul cu care este acoperită imită pielea, cu cusături cu accente aurii.
Capacele existente pe această varianta sunt dintr-un material special, iar pentru podea sunt utilizate plăcuțe de aluminiu.
În cazul lui XMAX s-a optat pentru un bord LCD de 4.3 inch, care păstrează conectivitatea smartphone, dar și posibilitățile de diagnostic și datele referitoare la deplasare pe care le oferă în mod uzual aplicația Yamaha My Ride.
Varianta Tech Max a XMAX 125 oferă același tratament premium vis a vis de dotari cu XMAX 300 Tech Max. Pentru ambele variante de cilindree, trebuie să menționăm furcile tip motocicletă, pachetul de roți 15 inch față, 14 inch spate, sistemele de control a tracțiunii, luminile de poziție și semnalele LED, pornirea tip Smart Key și opțiunile de reglaj pentru ghidoane și parbrize.