48% din accidentele mortale pe motocicletă au loc noaptea.
Astfel afirmă cei de la Vata7, o companie americană care are ca obiectiv să-i facă pe rideri cât mai vizibili în trafic. Indiferent dacă se deplasează pe motociclete, biciclete, trotinete electrice sau chiar skiuri sau skateboarduri!
Cel mai nou produs Vata7 este casca X1. Aceasta este dotată cu lumini LED și chiar dacă ideea nu este nouă, casca Vata7 are multe caracteristici interesante,care o deosebesc de căștile pe care a fost plantat pur și o bandă LED în zona cefei. Pentru că din acestea am văzut și pe la țară.
Casca a fost dezvoltată și realizată cu ajutorul unei campanii de tip crowd-funding și este programată pentru lansare în luna iulie a acestui an.
Vata7 X1 se conectează wireless cu motocicleta și, grație unor benzi LED, reia fidel și instantaneu indicațiile luminilor de semnalizare și de stop ale acesteia. Luminile LED au o durată de viață de 50.000 de ore, iar bateria care le alimentează durează pentru 12 ore.
Casca este realizată din fibră de carbon, iar, potrivit Vata7, în cea mai mică mărime ar cântări doar 0.9 kilograme! Aceasta, în ciuda faptului că are gata instalate căști audio și microfon pentru sistemele de comunicații Bluetooth. Vizorul este rezistent la zgâriere, pinlock ready, închiderea se face cu un sistem tip dublu-D, iar prețul de vânzare este 899 de dolari.
Toate bune și frumoase, însă deși Vata7 spune că X1 respectă noile standarde ECE 22.06, potrivit Motorrad, nici o cască cu sisteme de iluminare nu a fost încă aprobată după acestea. Ceea ce înseamnă ca Vata7 a scos benzile LED în vederea omologării căștii. Iar astfel, cei care o cumpără și o folosesc așa cum e ea oferită de producător, practic pierd omologarea căștii. Timpul le va lămuri însă pe toate, rămâne de văzut reacția publicului.