Dublul campion mondial de MotoGP Casey Stoner a vorbit într-un interviu despre problemele pe care le avea la Honda, înainte de a face trecerea la Ducati luna trecută, în calitate de pilot de teste și ambasador al mărcii.
Stoner a vorbit într-un interviu cu MCN Australia despre motivele pentru care a făcut mutarea de la Honda la Ducati, o manevră care i-a surprins pe mulți, având în vedere presupusa ranchiună pe care australianul le-o purta încă celor de la Ducati după felul în care a fost tratat în 2009, când a avut problemele de sănătate.
Stoner a spus că unul dintre motivele pentru care a părăsit Honda pentru Ducati a fost atitudinea pe care o avea Marc Marquez față de rolul de pilot de teste al australianului.
„La Honda eram doar pilot de teste, nu aveam un rol de ambasador și nu eram folosit la potențialul maxim. Îmi plăcea foarte mult să lucrez cu Shuhei Nakamoto (vicepreședinte HRC), Shinichi Kokubu (director tehnic) și cu fostul meu șef de echipă Cristian Gabarrini și cu Andy Dawson de la Ohlins.
Dar cred că Marc și oamenii lui se simțeau oarecum amenințați de mine și nu înțeleg de ce. Eram acolo ca să testez și să fiu de ajutor și știu că pilotul numărul 1 de la Honda este cel care are puterea de decizie. Nu am niciun resentiment față de Honda și îl respect enorm pe Nakamoto, așa că relația noastră va fi OK în viitor.”
Pilotul în vârstă de 30 de ani va reveni la marca alături de care a luat primul său titlu în MotoGP, nu doar ca pilot de teste, ci și ca ambasador al producătorului bolognez, un rol care îl bucură în mod surprinzător pe riderul cunoscut ca un tip retras.
Ce părere are Stoner despre sezonul 2015?
„Valentino a avut parte de un sezon fantastic, nu cred că se aștepta cineva ca el să meargă atât de bine încă din prima cursă. Dar nu încape îndoială că Jorge a meritat titlul. A mers mai bine și a câștigat mai multe curse. Până la urmă, punctele sunt singurul lucru care contează. Valentino a ajuns să se bată pentru titlu de două ori în carieră până acum și a pierdut de fiecare dată, la Valencia în 2006 și în 2015.
Valentino a câștigat mereu titlurile cu o diferență mare de puncte față de următorul clasat, de multe ori chiar înainte de ultima cursă, dar anul acesta Jorge a venit cu avânt în ultimele etape. Chiar și fără penalizarea lui Valentino de la Valencia, cred că Jorge ar fi câștigat titlul.
Și înțeleg de ce Valentino a fost frustrat la Sepang, dar și-a pierdut calmul. Mă așteptam la mai multă înțelepciune din partea lui. Valentino și-a distrus singur campionatul.
Când un pilot atât de rapid ca Jorge își intră în ritm pe Valencia, este foarte, foarte greu să depășești. În cinci din ultimele nouă curse de la Valencia, câștigătorul a condus cursa de la cap la coadă. Marc nu a fost suficient de aproape ca să-l depășescă pe Jorge, dar imaginați-vă dacă încerca o manevră la limită și îl scotea pe Jorge din cursă, ce scandal ar fi fost.”