Familia Sport Heritage de la Yamaha s-a imbogatit cu inca un model, XV 950 Racer, inspirat din proiectul „El Raton Asesino” realizat de customizatorul german Marcus Walz in cadrul seriei Yard Built a celor de la Yamaha.
[wzslider]Dupa cum ii spune si numele, XV 950 Racer este o revizuire a lui XV in stil cafe-racer. Pastreaza motorul bicilindric in V racit cu aer, cadrul compact, dar are acum semighidoane si scarite amplasate mai sus si mai in spate. Stilul pur si minimalist al motocicletei este foarte placut si confirma directia foarte buna aleasa de Yamaha cu familia Sport Heritage, cu diverse creatii cu aer nonconformist si custom.
Motorul cu doi cilindri in V la 60 de grade dezvolta aceeasi putere de 52 CP la 5.500 rpm si acelasi cuplu de 82 Nm la 3.000 rpm. Ghidonul de cruiser al lui XV este inlocuit cu doua semighidoane forjate, care determina o alta pozitie de pilotaj, mai aplecata. S-au schimbat si manetele de frana si de ambreiaj, iar rezervorul pompei de frana fata este mai mic. Jugul superior este din aluminiu vopsit negru, care subliniaza aspectul de racer, iar bordul cu un singur cadran este amplasat in pozitie centrala, deasupra farului. Semnalizatoarele sunt montate pe jugul inferior al furcii.
Cand am testat Yamaha XV950R, vara trecuta, ne-a impresionat placut prin look, simplitate si agilitate, dar ne-a dezamagit cu libertatea de inclinare de-a dreptul meschina, mai ales pentru o motocicleta cu ceva abilitati sportive. XV950 Racer promite sa rezolve aceasta problema, avand scaritele amplasate cu 150 mm mai in spate si cu 29 mm mai sus. Saua cu aspect monopost este mai inalta cu 75 mm. Si suspensiile au fost revizuite, avand cursa mai lunga (cu 9 mm pe fata si 6 mm pe spate).
Yamaha a publicat si un scurt clip publicitar, cam dramatic pentru gustul nostru, dar foarte inedit: