Zilele trecute, Telekom își anunța abonații printr-un newsletter că, din martie 2020, un nou canal de sport, denumit Sport Extra, ar urma să intre în grilă și că acolo vom urmări Motomondialul în acest an.
Sport Extra este, deocamdată, o platformă online dedicată sportului, unde pasionații pot urmări mai multe competiții de motorsport, arte marțiale mixte, kickboxing, multe dintre ele contra cost, sub forma unui abonament lunar.
Ca om oarecum implicat în domeniu, din postura de comentator pentru Eurosport în ultimii trei ani, am simțit nevoia să sap ceva mai adânc, căci părea destul de puțin probabil să se întâmple așa ceva, fără ca eu să fi auzit nimic înainte. Nu de alta, dar îi cunosc pe unii dintre oamenii implicați în proiectul Sport Extra, care este oarecum înrudit cu Eurosportul românesc.
După câteva telefoane, lucrurile s-au clarificat. În sensul că nimic nu este clar, în afară de gafa făcută de Telekom în acel anunț. Adică da, s-a vorbit/negociat despre intrarea Sport Extra ca program TV în grila Telekom pentru 2020, dar nu și despre difuzarea MotoGP pe Sport Extra anul acesta. Adică Telekom a anunțat că Motomondialul se va difuza la Sport Extra fără știrea oamenilor de acolo. Știm, greu de imaginat. Se pare că totul este o încercare destul de disperată a rețelei de cablu Telekom de a-și păstra abonații, care vor tinde să rezilieze în masă odată ce vor fi anunțați de majorarea de tarif aplicată recent.
Sursa noastră din interior a spus că nu este neapărat imposibil să se întâmple așa ceva, dacă se mai negociază ulterior, dar că este foarte puțin probabil și că oamenii de la Sport Extra sunt acum într-o situație foarte ingrată, căci s-a făcut un anunț destul de important și neadevărat în numele lor.
Aceeași sursă spune că sunt încă șanse să vedem Motomondialul la TV în România în 2020. Cei trei ani de contract dintre deținătorii drepturilor și Eurosport au expirat la finalul lui 2019, dar este posibil ca, la nivel înalt, să se desfășoare încă negocieri de ultim moment între mai-marii Discovery (deținătorul Eurosport la nivel global) și deținătorii drepturilor de difuzare ale MotoGP.
Cel mai probabil însă, dacă nu se va ajunge la un acord până la finele acestei luni, mai există posibilitatea ca Digi să le facă deținătorilor drepturilor o ofertă de ultim moment, sperând că aceștia se vor mulțumi să vândă drepturile pe mai puțini bani (dar să ia totuși niște bani), decât să nu vândă nimic și să ia zero euro. Dar, din punctul de vedere al omului pe care îl cităm, cam doar Eurosport (de fapt, Discovery) și Digi își permit să cumpere drepturile pentru MotoGP în România, căci acestea nu sunt tocmai ieftine. În plus, drepturile ar cam trebui cumpărate pe mai mult de un an, preferabil pe minimum trei, astfel încât televiziunea care le are să aibă timp să le promoveze și să crească audiența de la un sezon la altul suficient încât să poată câștiga din publicitate mai mult decât cheltuiește cu difuzarea.
Așadar, referitor la problema „vedem MotoGP la TV în România anul acesta?”, am clarificat-o: nu știm nimic cu siguranță. Știm însă să nu vă bazați pe anunțul Telekom din ultimele zile, căci șansele să se adeverească ce se pretinde acolo sunt foarte mici.