E-Power-Roadster Prototype, motocicleta electrică BMW

BMW a prezentat noul prototip E-Power-Roadster Prototype, o motocicletă cu propulsie electrică, de 136 CP și 200 Nm.

În Centrul de Dezvoltare BMW de la Miramas, din sudul Franței, BMW a organizat un eveniment denumit „Techday”, la care au luat parte câțiva jurnaliști din toată lumea. În cadrul evenimentului, jurnaliștilor li s-a prezentat ceea ce părea a fi un BMW S 1000 R nu tocmai convențional.

Este vorba despre prima motocicletă BMW propulsată electric, deocamdată în stadiul de prototip. Din punctul de vedere estetic, E-Power-Roadster Prototype pare diferită ce ce ne-am fi imaginat, dar este clar că s-a căutat o continuitate stilistică cu restul gamei BMW și că este vorba de un proiect încă neterminat, deci o viitoare variantă de serie ar putea arăta cu totul diferit.

E-Power-Roadster Prototype este un naked sportiv în toată regula, care seamănă foarte mult cu roadsterul din seria S de la BMW, dar nu este vorba doar de transplantul unui propulsor pe un model deja existent, ci de o motocicletă complet nouă, cu care BMW vrea să arate că lucrează pentru a produce senzațiile emoționante ale mersului pe o motocicletă sportivă chiar și pe un vehicul care nu are pistoane, supape și tobă.

Cadrul este de tip grilă din țeavă și înconjoară carcasa din aluminiu a bateriilor, care este element portant, ca în patentele înregistrate de BMW despre care vă spuneam acum ceva vreme. Motorul este montat foarte jos, aproape de axul basculei (care pare să fie luată direct de pe R 1250 R, cu tot cu sistemul Paralever). La o primă privire pare să limiteze destul de mult libertatea de înclinare.

În față există două radiatoare, care răcesc motorul și pachetul de acumulatori, cu două circuite separate, pentru a menține temperatura stabilă și a evita pierderile de putere sau de autonomie (despre care s-au dat răspunsuri destul de vagi la fața locului). Motorul trebuie să fie ținut sub 70 de grade, în timp ce bateriile pot ajunge la 50 de grade fără să se piardă prea multă energie, dar ideal ar fi să fie ținute sub 40 de grade, chiar și în faza de încărcare.

Referitor la performanțe, inginerii BMW au fost foarte exacți: 136 CP și un cuplu de 200 Nm, care, când se calculează cu raportul transmisiei, se transformă în 1.500 Nm la roată, valori comparabile cu ale concurenței sportive și care promit performanțe impresionante în linie dreaptă, chiar dacă acestea ar putea fi domolite puțin de masa declarată, de 290 kg. Conform BMW, însă, cu un set de acumulatori mai performanți, s-ar putea ajunge la 250 kg.

Jurnaliștii au putut și testa motocicleta, dar doar la accelerația pe o linie dreaptă, dat fiind stadiul de prototip al lui E-Roadster. Accelerația de pe loc a fost comparată cu a unui S 1000 R de serie, condus de pilotul de teste BMW. Oamenii prezenți care au încercat motocicleta spun că accelerația e fulminantă, perfect comparabilă cu a unui naked sportiv de 1.000 cmc. Modelul S 1000 R de serie nu reușește să treacă în față decât după 350 de metri. Accelerația în prima fază este facilitată și de transmisia directă, fără trepte de schimbat, plus de cuplul constant de 200 Nm, de la turație zero.

Considerațiile celor care l-au încercat, date în măsura limitată de timpul scurt și de contextul probei, includ cuvinte de apreciere la adresa frânelor și a comportamentului la schimbarea de direcție, în ciuda greutății destul de mari.

Nu știm cât de aproape este de producția de serie prototipul E-Roadster, dar clar are potențial pe o piață din ce în ce mai dezvoltată. Modelul pare într-o fază destul de avansată de dezvoltare și ar putea deveni o motocicletă de serie interesantă, mai ales dacă are un echilibru bun pe viraje. Dar, al întrebarea adresată directorului de dezvoltare de la BMW, Cristof Lischka: „Vreți să deveniți Tesla domeniului moto?”, acesta a răspuns: „Noi vrem să câștigăm bani, nu să-i aruncăm pe fereastră.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account