Triumph Tiger 660 aruncă mănușa pe piața motocicletelor de categorie mijlocie

Triumph a lansat ieri noul Tiger Sport 660. Astfel, clasa medie se îmbogățeste cu primul propulsor tricilindric și totodată cel mai puternic din acest segment. Provine de pe Trident, un roadster care s-a bucurat de suficient succes, produce tot 80 de cai putere și un cuplu de 63 Nm.

La 206 kilograme în ordine de mers și o înălțime a șeii de 835 mm, începătorii și începătoarele nu ar trebui să îl găsească pe Tiger Sport prea intimidant. Iar persoanele cu experiență pot aprecia faptul că 90% din cuplu este disponibil încă de la 3.600 rpm. Merită să se ia notă și de costul de operare scăzut, deoarece Tiger Sport va trebui să se prezinte la service odată la 12 luni sau la 16.000 kilometri. Triumph a insistat pe aceste aspecte, menționând doar 8.3 ore de mentenanță necesare în primii trei ani, comparativ cu cele 11 – 15.9 ale motocicletelor concurente.

Vorbind de concurență, aceasta este pur și simplu abundentă:  Yamaha Tracer 7, Kawasaki Versys 750, Suzuki V-Strom 650 sau Honda NC750X. Modele pe care Tiger Sport 660 le atacă cu curaj, bazându-se pe emblema pe care o poartă și desigur, pe faptul că pleacă la luptă cu un… cilindru în plus. Dar, nu este vorba doar de atât. Britanicul se va bucura de două moduri de pilotaj, Road și Rain, răspunsul accelerației ride by wire și controlul tracțiunii ajustându-se corespunzător.  Rapoartele cutiei de viteze cu șase trepte și ambreiaj anti-patinare sunt concepute pentru o utilizare polivalentă, pentru cei care au nevoie de o motocicletă pe tot parcursul sezonului, în toate situațiile.

La modul practic, Tiger Sport poate fi privit și ca un Trident destinat celor care pur și simplu vor să ajungă mai departe. Rezervorul este mai încăpător cu trei litri, existând și mânere pentru pasager.  Așadar, crește raza de acțiune, iar semi-carenajul cu design atractiv și parbrizul generos dimensionat, ajustabil manual pe înălțime fac o mare diferență atunci când vrei să pleci într-o tură mai lungă. Pentru cei care vor touring, Triumph oferă nu mai puțin de 40 de accesorii dedicate, care includ o gamă completă de genți. Exemplu: topcase de 47 de litri, în care pot să încapă două căști full face.

Roțile de 17 inci vor veni din fabrică cu cauciucuri Michelin Road 5. În ce privește suspensiile și frânele, avem de a face cu același pachet de pe Trident 660, furcă Showa USD de 41 mm și mono-amortizor, tot de la Showa, reglabil pentru pre-încărcare, două discuri de 310 mm pe roata față, un singur disc de 255 mm pentru spate, cu etrieri Nissin, și desigur, sistem ABS. Pentru incursiunile în afara asfaltului, acesta nu va fi decuplabil, spre deosebire de controlul tracțiunii.

Bordul TFT afișează în secțiunea superioară turația, viteza și nivelul de carburant, iar sub acestea, treapta de viteză selectată și un ceas. Se poate opta și pentru modulul de conectivitate My Triumph, care permite controlul unei camere GoPro, navigație tip turn by turn, acces la telefon și muzica preferată. Farurile sunt LED, iar indicatoarele se bucură de oprire automată.

Disponibilitate în România? Ianuarie 2022, vom reveni cu prețul.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account