Iată cele mai importante momente din cariera cvintuplului campion mondial Jorge Lornezo, care și-a anunțat ieri retragerea din Motomondial, după 17 ani în care a alergat la cel mai înalt nivel.

Lorenzo în 2002, la Jerez, unde a trebuit să stea pe bară în ziua de vineri, pentru că nu împlinise încă 15 ani.
Ieri, în cadrul unei conferințe de presă extraordinare, convocată în mod surprinzător în dimineața zilei, Jorge Lorenzo, stând la masă alături de Carmelo Ezpeleta, directorul general al Dorna, și-a anunțat retragerea din competiții. Etapa de la Valencia, care a început astăzi, va fi așadar ultima din ilustra carieră a „Spartanului”, cel care a luat cinci titluri mondiale, două la 250 și trei la clasa regină.

Assen, 2003: Lorenzo câștigă prima cursă la 125.
Pilotul din Mallorca a debutat la Jerez în 2002. În acel weekend, spaniolul a fost nevoit să aștepte o zi ca să poată alerga, pentru că vineri nu împlinise încă vârsta de 15 ani, minimul pentru a putea participa la cursele din Motomondial la acea vreme.

Primele teste pe 250, la Valencia, la final de 2004.
A petrecut trei sezoane în clasa mică, apoi încă trei la 250, unde a luat două titluri mondiale, în 2006 și 2007. În 2008 și-a făcut debutul alături de Valentino Rossi, în echipa de uzină Yamaha, în Qatar. În prima sa cursă a terminat pe doi, în a doua cursă deja lua pole-position și în a treia, la Estoril (o pistă preferată, pe care a luat multe victorii), a obținut prima sa victorie în clasa regină. Apoi a urmat o serie de accidentări serioase. Dar a rezistat cu brio și a revenit și mai puternic în 2009.

Jerez, 2005: Lorenzo e deja pe podium la 250.
În 2009 deja s-a luptat pentru titlu, dar Rossi avea mult mai multă experiență. În 2010 obține primul său titlu mondial, ispravă pe care o repetă în 2012. În 2013 are parte de un accident serios la Assen, la viteză mare, dar revine în formă ulterior. În 2015 ia al treilea său titlu, dar într-o situație controversată, iar relația cu Rossi și cu Yamaha se deteriorează iremediabil. Lorenzo trece la Ducati.

În 2007, Lorenzo are deja un titlu mondial și lucrează la al doilea.
În 2017 trage tare, fără cine știe ce rezultate, iar cariera sa pare să se fi încheiat deja. Dar în 2018, imediat după ce relația cu Ducati se strică, Lorenzo câștigă trei curse consecutive și pare să revină la forma care l-a consacrat. Pentru 2019 trece la Repsol Honda, dar o serie de accidentări foarte urâte, începută la finalul sezonului 2018 și terminată cu o fractură de vertebre la Assen în 2019 duce la decizia de retragere.

Primele teste cu Yamaha, la final de 2007.
Lorenzo a fost, fără îndoială, unul dintre cei mai buni piloți din istoria recentă a Motomondialului (și din toate timpurile, de altfel). Până la venirea lui Marquez, a fost cel mai de succes pilot spaniol la categoria regină și a fost singurul care a reușit să-i ia un titlu catalanului de la Repsol Honda, care a venit ca un tăvălug peste MotoGP.

Jerez, 2008: pole-position în a doua cursă la clasa regină.
A avut partea sa de momente dificile, dar s-a arătat mereu curajos, corect și extraordinar de rapid. Un adevărat campion. Rămas bun, Jorge Lorenzo!

Estoril 2008: victorie în a treia cursă la clasa regină.

În 2009 se luptă pentru titlu cu Rossi, dar cade la Brno și pierde lupta.

Estoril 2010: culoarea specială Fiat pentru Yamaha și debutul conceptului „astronaut” pentru Lorenzo.

Sepang 2010: primul titlu mondial la clasa regină.

2012: din nou campion.

Assen 2013: Lorenzo cade urât în antrenamente libere, zboară la Barcelona și își operează clavicula fracturată, apoi revine și aleargă în cursa de duminică, luând un loc 5. Erou!

Valencia, 2015: al treilea titlu mondial în clasa regină, unul controversat.

După ce trage tare un an și jumătate, prima victorie cu Ducati, la Mugello, dintr-o serie de trei consecutive.

Ultimul an de carieră, cu Honda.