Producatorul din Hamamatsu a innoit modelul de motocros de cilindree mare, bzandu-se pe experienta pilotilor de uzina din competitiile mondiale si americane, precum James Stewart, Kevin Strijbos si Clement Desalle.
Iata cum arata noul Suzuki RM450Z, un model despre care Suzuki declara ca este motocicleta de cros cu cele mai multe modificari pe care a lansat-o in ultimii ani. Aparut pentru prima data in 2005, modelul a fost revizuit complet in 2008 si de atunci a fost rafinat cate putin de-a lungul anilor. Intre timp, motocicleta a cucerit un titlu mondial MX1, sase campionate americane Supercross si Outdoor National si peste 10 titluri nationale in Australia, Germania, Japonia si Noua Zeelanda.
De data aceasta, datorita experientei acumulate cu motocicletele de competitie ale unor piloti precum Desalle, Strijbos si Stewart in Campionatul Mondial de Motocros si in puternicul campionat national american, RM-Z a evoluat in mod semnificativ. S-a introdus sistemul de asistare electronica a startului, S-HAC (Suzuki Holeshot Assist Control) si furca Showa SFF-AIR, plus alte mici imbunatatiri, care au dus, printre altele, la reducerea greutatii cu 1 kg.
Cadrul a fost revizuit pentru optimizarea rigiditatii si reducerea greutatii cu 4%, fara a compromite senzatiile resimtite de pilot. Motorul a primit schimbari pentru a facilita pornirea: pedala de kickstart a fost redesenata si alungita si s-au efectuat schimbari si la nivelul angrenajului acesteia si al decompresorului.
Si sistemul de racire este complet nou, avand alte conducte si un capac nou pentru pompa de apa. Cutia de viteze este si ea acum mai precisa la schimbarea treptelor.
Sistemul Suzuki Holeshot Assist Control actioneaza in doua moduri pentru a facilita un start bun. Pentru suprafete dure si alunecoase, S-HAC opereaza in modul A, actionand asupra aprinderii pentru a reduce derapajul rotii spate si a „imblanzi” motorul. Dupa 1,2 secunde sau la cuplarea treptei a treia sistemul aduce toti parametrii la normal.
Cand conditiile de aderenta sunt mai bune si permit un start mai agresiv, modul B mareste avansul aprinderii pentru a face motorul sa raspunda mai prompt la accelerare, obtinand implicit o acceleratie mai buna la start. Parametrii revin la normal dupa 4,5 secunde, cand se cupleaza treapta a patra sau cand se inchide acceleratia. Sistemul este decuplabil.
Furca Showa SFF-AIR (Separate Function Front Fork – AIR) este inca o inovatie tehnica a modelului 2015. Aceasta elimina componenta elastica cu arc, economisind astfel un kilogram. Fata de precedenta furca SFF, care avea reglajele hidraulice intr-o jamba si arcul in cealalta, SFF-AIR foloseste aerul comprimat in loc de arc, pretensionarea fiind reglabila prin intermediul unei pompe pneumatice.
Greutatea mai mica a permis celor de la Showa sa mareasca diametrul jambelor (49 mm in loc de 48). Reglarea se efectueaza prin intermediul a trei valve, doua in partea superioara si una in partea inferioara a furcii.