Așa după cum s-a tot prevestit, Honda a lansat o versiune updatată a Africa Twin pentru 2024.
Deși presa moto a făcut tot soiul de speculații, de la o variantă cu turbo-compresor la sisteme electronice de control ale săriturilor, modificările sunt mult mai „pământene”, dar, desigur, nu lipsite de logică.
Astfel, apreciatul adventure-bike japonez se bucură de un carenaj revizuit, introducerea unor noi sisteme electronice, care îi îmbunăteșesc performanțele, iar versiunea Adventure Sports este mult mai orientată către uzul stradal.
Noul carenaj frontal al Africa Twin nu doar că o face să arate diferit, dar a fost conceput și pentru a integra noul parbriz reglabil manual în cinci poziții.
Chiar dacă puterea a rămas neschimbată, 100.5 cai, acum cuplul este de 112 Nm și este disponibil deja de la 5.500 rpm, față de 6250 cât era anterior. Aceasta pentru că Honda a „umblat” la timpii de sincronizare ai supapelor, admisie, ECU și a crescut compresia la 10.5:1. Nu lipsesc nici schimbările la nivelul transmisiei DCT, care a fost reconfigurată pentru a se profita de creșterea cuplului. Retrogradările de trepte se fac mai devreme, iar pe virajele de viteză mijlocie, DCT-ul gestionează mai bine închiderea și deschiderea gazului.
În ce o privește pe Africa Twin Adventure Sports, aceasta primește o roată față de 19 inch în locul celei de 21. Cauciucul care se montează pe noua jantă, este mai lat, de 110/80/-19, și, desigur, mai eficient pe asfalt. Și cursa suspensiei este redusă cu 20 mm, ajungând la 210 pentru furcă și 200 pentru amortizor. Atât Africa Twin cât și Adventure Sports pot primi cauciucuri tubeless.
Adventure Sports va fi oferită cu sistemul Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA) ca și standard și nu optional ca și până acum. Acesta are cinci moduri, MID (selectat automat în modul de condus Urban), HARD (selectat automat în modul TOUR), SOFT (selectat automat în modul Gravel), Off-Road (selectat automat în modul de condus omonim) și USER. Vestea bună este că EERA, capabil să opereze schimbări în doar 15 milisecunde la nivelul suspensiilor va fi disponibil și pe Africa Twin.
Încheiem cu masele motocicletelor. Africa Twin cântărește între 231 și 242 de kilograme, funcție de sistemul de transmsiei și dotarea sau nu cu sistemul EERA, iar Adventure Sports cântărește 243 de kilograme cu transmisie manual și 253 de kilograme cu transmisie DCT.