Campionatul European BMU de Motociclism Viteză pe Circuit desfășurat la Serres Grecia a avut parte de două etape pe cât de dificile, pe atât de spectaculoase.
foto: LAP.bg

Robert Mureșan, urmărit de Angel Karanyotov, ambii pe Ducati Panigale.
Etapele 8 si 9 BMU care au contat și ca etape 7-8 în Campionatul Național Individual de Motociclism Viteză pe Circuit au stat sub semnul unei temperaturi foarte ridicate care a creat mari probleme tuturor echipelor iar temperatura asfaltului de până la 58° a făcut alegerea pneurilor o loterie.
La clasa mare Superbike 1000 unde lupta pentru titlu este deschisă, Robert Mureșan a avut probleme la propulsorul motocicletei Ducati Panigale încă de joi, echipa sa de tehnicieni lucrând nu mai puțin de 31 de ore pentru a remedia avaria. Robert a ratat FP1 și FP2, dar a prins la limită antrenamentul 3.

Martin Choy pe teren propriu, la Serres.
Calificările au fost unele ușor sub așteptările celor trei care se bat la titlu, Robi și Martin Choy acuzând lipsă de putere, iar Angel Karanyotov avea probleme la partea electronică.
În prima cursă problemele au continuat în special pe partea de răcire, dar cursa a fost un adevarat spectacol, unde Angel Karanyotov, pe Ducati, a plecat primul și s-a desprins, iar Martin Choy, pe BMW, forțat, a căzut după parabolică și a lăsat locul 2 lui Robert Mureșan, pe Ducati, care și-a menajat motocicleta, preferând un rezultat bun cu 20 de puncte, care îl repoziționează ca lider în Campionatul European BMU.
Pe poziția a treia vine Bogdan Vrăjitoru, de la CSM București, după o cursă frumoasă și bine pregătită, iar pe 7 si 8, Adrian Zelca și Laurențiu Mocanu.

Robi pe grilă.
Etapa de Duminică avea să aducă o temperatură și mai mare, ceea ce a determinat retragerea câtorva sportivi din Bulgaria. Cu un start bun și primele tururi în care răcirea motocicletelor încă funcționa în parametri, cei trei rideri de la șefia Superbike 1000 coboară sub 1:19, un timp greu de atins în condițiile date si ne oferă o cursă de urmărire, unde Choy nu a mai riscat nimic, sosind pe 2, Angel Karanyotov a mers constant. terminând primul, iar Robert Mureșan și-a conservat poziția a treia până la final, dar și poziția de lider în clasamentul general al ambelor campionate.
Robi declara după curse: „Ne așteptam la o cursă dificilă, știam că temperatura nu ne va ajuta și că motocicleta o să sufere. Odată cu avaria avută la prezonul chiulasei a trebuit să depunem un efort uriaș ca să rămânem în cărți, vreau să mulțumesc echipei mele de mecanici care au făcut eforturi foarte mari. Cu toate că am întâmpinat probleme, sunt bucuros că am luat cele mai bune decizii și am reușit să ne îndeplinim obiectivul de a reveni pe prima poziție în clasament. O să ne pregătim temeinic pentru finala de acasă, din octombrie unde ne dorim să obținem un nou titlu european BMU.
Mulțumesc clubului CSM București, echipei mele, Ducati Romania, sponsorilor, celor de acasă care mă susțin, fanilor si prietenilor, rămâneți aproape!”
Tot la clasa SuperBike 1000, Bogdan Vrăjitoru a venit pe 5, iar Adrian Zelca și Laurentiu Mocanu pe 8, respectiv 9.
La Supersport 600 au fost două curse spectacol, care l-au avut ca protagonist pe Ionel Pascotă. În prima cursă, în luptă deschisă cu Alexander Georgiev, Ionel a făcut o cursă tactică de urmărire, testând frânările târzii, ca spre finalul cursei să facă ușor depășirea, iar după desprindere, Alexander Georgiev, lăsându-se momit, greșește și cade spectaculos, dar fără urmări pentru pilot.

Ionel Pascotă pe grila primei curse, alături de următoarea generație de piloți a familie Pascotă: fiul său, Patrick.
Un bun rezultat îl obține Dan Măinescu, care sosește pe 3, iar Alexandru Bar, venit pe 5 îl devansează pe Adrian Petrovici, are a terminat al șaptelea, după o ieșire în decor.

Podium în est-european, prima cursă, cu Pascotă și Măinescu pe primele două trepte.
Cursa de duminică, la fel de spectaculoasă, îl aduce iarăși în prin-plan pe Ionel Pascotă, care folosește aceeași tactică, cu o cursă de urmărire, făcând apoi depășirea și desprinderea, în sprintul către victorie.
Timpi excelenți face Alexandru Bar, pe MV Agusta, și, după o cursă deosebită, reușește depășirea lui Petrovici în ultimul tur și sosește pe 3, bulversând mecanicii, care se îndreptau spre boxe în loc de podium.

Alexandru Bar, pe MV Agusta F3.
La nici două secunde sosește pe 4 Adrian Petrovici, care nu a fost în forma maximă, iar pe 6 vede steagul în pătrățele Dan Măinescu de la CSM.
Clasa Formula 1000 ne-a adus un Adrian Rus clasat pe un loc doi, la mare bătaie cu Ciprian Trifan de la CSM Odobești, care nu reușește depășirea planificată din cauza opririi premature a cursei cu steag roșu la 60% din cursă, aceasta nemaifiind reluată. Steagul roșu a fost provocat de Alexandru Szekely, care plecat de pe 2, reușește depășirea lui Boyko Bozhinov, dar face un highside după virajul 12, cade spectaculos și rămâne blocat foarte aproape de marginea circuitului. Din nefericire, accidentul lui Alexandru s-a soldat cu o fractură de claviculă ce l-a scos din calcul pentru cursa a doua, dar are suficient timp de refacere pentru runda finală de la viteză și cea de la Supermoto.

Adrian Rus, aka Sinner, pe podium în est-european.
Slobodan Ivceski a avut de asemenea parte în primul tur de o căzătură în virajul 10, făcând deliciul publicului cu o a doua trântă la plecarea de pe loc unde spatele i-a fugit pe iarbă. De situație a profitat din plin Sorin Pop, care a progresat de la cursa la cursă urcând pe podiumul național pe poziția 3.
Duminică lucrurile nu au fost mai simple, Boyko Bozhinov se desprinde, Adrian Rus sosește pe 2, scăpat de presiunea riderului din spate care cade, este urmat de Slobodan Ivceski, care nu mai comite nici o eroare iar pe 4 Ciprian Trifan, care la rându său nu reușește să îl lipească pe Slobodan ca în etapa de pe MotorPark. Deloc surprinzător pe locul 3 la național vine Sorin Pop, care face și o îmbunătățire de timp personală.
Formula 600 a fost poate cea mai spectaculoasă clasă, prin luptele primilor patru și ale grupurilor din spate. În prim-plan a fost Vlad Neaga, care a dus o luptă susținută în primii patru. Vlad termina pe trei, urmat de Robertino Dumitru de la CSM, cu un bun progres de timpi și cu o motocicleta cu probleme pe partea de frâne. De salutat este venirea pe 11 a lui Sorin Alamorean #11, cunoștința noastră și de la OldTimer, urmat de Diavolul Tazmanian Titi Moldoveanu, AKA SpiderMan. Titi a reușit un personal best coborând la 1:28.

Robertino Dumitru, pe grilă.
Numărul lui Marquez, 93, nu l-a mai ajutat de această data pe Ciprian Vădășan,, care cu probleme de suspensie sosește pe 14, preferând să meargă la modul safe.

Vlad Neaga. Foto: Ana Maria Oancia.
Cursa de duminică aduce un Vlad Neaga mai slab decât în prima zi, afectat de accidentul coechipierului său și de o alegere nefericită de pneu, dar și un Robertino Dumitru pe val, foarte motivat, care coboară la un 1:24.130 presându-l pe Neaga pentru ture bune, dar nereușind depășirea.
Vlad termină pe 5, Robertino pe 6 și Adrian Aelenei pe 9, acesta urcând din nou pe podiumul național pe treapta a treia.