Noua Yamaha XSR900: desprinsă din anii ’80, dar cu tehnica la ea!

Prezentată publicului în 2016, ca o alternativă retro pentru MT-09, Yamaha XSR900 a fost complet reînnoită pentru 2022.

Ținând cont de schimbările profunde prin care a trecut MT-09 anul trecut, era doar o chestiune de timp până ca acest lucru să se întâmple. Rezultatul este o motocicletă cu o personalitate aparte, desprinsă parcă din anii ’80, care are toate șansele să ajungă unul dintre cele mai bine vândute modele Yamaha.

Inima noului XSR900 este același motor CP3 cu trei cilindri de pe MT-09, cu noua sa cilindree de 889 cmc. Prin urmare, XSR900 câștigă patru cai în plus, puterea maximă fiind acum de 117 cai putere, obținuți la 10.000 rpm. Cuplul a fost și el crescut cu 6%, cei 93,5 Nm fiind obținuți la o turație cu 1,500 rpm mai mică decât la precedentul model și anume 7.000 rpm.

Propulsorul este montat în noul cadru tip Deltabox, despre care putem spune că devine tema centrală a motocicletei. Anii ’80 sunt anii în care Yamaha a introdus acest design, fiind primul producător care a căutat și a cercetat mai departe de convenționalul cadru tubular. Așa că era cumva de la sine înțeles că și rezervorul de 15 litri să evoce motocicletele cu care Yamaha alerga la curse în acele vremuri. Și le câștiga! Nu lipsesc prizele de aer și nici un bușon în stil racing.

XSR900 promite să fie însă cu mult mai mult decât un MT-09 cu look retro. Bascula este mai lungă, subcadrul este diferit, ampatamentul mai generos, șaua fiind plasată în spatele punctului de pivotare al basculei. Astfel, pilotul va căpăta senzația că stă aproape pe roata spate, Yamaha spunând că prin această ergonomie retro a prioritizat factorul fun pentru pilot. Acesta nu ar trebui să își facă griji în privința unei scăderi a agilității din cauza proporțiilor retro de care se bucură XSR900, întrucât noul șasiu reduce cu 14% inerția. Designul tip Deltabox permite prinderea din exterior a basculei, structura fiind mai rigidă decât la precedentul model. Totodată, jantele obținute printr-o combinație de forjare și turnare specifică Yamaha, sunt cu 700 de grame mai ușoare decât precedentele, ceea ce va influența în mod pozitiv manevrabilitatea.

La 193 de kilograme, noul XSR900 este cu două kilograme mai ușor decât predecesorul. Furca upside-down cu brațe aurii, cu un puternic impact vizual și amortizorul vin de la KYB, iar la capitolul frânare, XSR se laudă cu un sistem de inspirație YZF-R1, cu un cilindru principal radial de la Brembo.

Farul a fost restilizat, este o unitate LED, impresia pe care o lasă fiind mai plăcută, posibil și grație unei montări în mod subtil mai joase decât la precedentul XSR900. Stopul este aproape ascuns sub șaua cu curaj desenată de către designerii Yamaha, devenind vizibil doar atunci când se acționează frâna. Atunci când sunt pliate, scărițele pasagerului sunt foarte discrete. Desigur, schema de culoare albastru-galben cu jante și furcă aurii face minuni atunci vine vorba despre look-ul  “so eighties” al Yamaha XSR900.

Dacă din punct de vedere al aspectului, motocicleta pare desprinsă din prima parte a filmului Blade Runner, cea turnată în 1982, ca și tehnologie, putem vorbi de Blade Runner 2049: platforma inerțială cu șase axe ajuns să fie cu 50% mai compactă decât cea folosită în 2015 pe R1 și trimite date unei ECU gata să ajute pilotul cu trei sisteme principale: Lean Sensitive Traction Control System, Slide Control System (SCS) și Front Wheel Lift Control System (LIF). De pe XSR 900 nu lipsește nici un quickshifter bidirectional, D-Mode are acum patru moduri de putere, sistemul cruise control este standard, toată această tehnologie fiind controlată de pilot cu ajutorul butoanelor de pe ghidon și a unui bord TFT  de 3.5 inch.

Deocamdată nu au fost comunicate prețurile, motocicleta urmănd să ajungă la dealeri in februarie 2022.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account