Primele sesiuni de teste în World Superbike, la Jerez și Portimao. Rea domină în continuare.

Primele sesiuni de teste în World Superbike, la Jerez și Portimao. Rea domină în continuare.

Piloții și echipele din World Superbike au descins în forță săptămâna trecută pe circuitul de la Jerez, proaspăt reasfaltat, pentru primele teste din 2019. Apoi au urmat două zile de teste în sudul Portugaliei, la Portimao.

Piloții clasei Superbike au avut la dispoziție câte două motociclete de fiecare. Jonathan Rea a fost cu o secundă mai rapid decât următorul clasat în ultima zi, la Portimao, dar cu pneuri de calificare, ce-i drept.

În primul rând, trebuie spus că nu avem răsturnări de situație majore. Dacă sperați ca Jonathan Rea să aibă parte de un debut de an mai dificil (măcar de dragul spectacolului, dacă nu de altceva), ei bine, nu e cazul. Nord-irlandezul a fost cel mai rapid aproape în fiecare zi de teste și a încheiat astăzi cu o secundă mai rapid decât următorul clasat, Alex Lowes, stabilind un timp cu o zecime peste recordul absolut al circuitului. Asta la temperaturi foarte scăzute, spre finalul zilei, dar cu pneu de calificare. Rea a intrat la boxe după ultima sesiune cu un enorm stoppie și a bătut palma entuziast cu membrii echipei sale. Ceea ce nu e semn bun pentru adversarii săi din 2019.

Alex Lowes a făcut progrese mari și este rapid și constant.

Dar situația nu este chiar așa de neagră nici pentru respectivii adversari. În primul rând, Alex Lowes pare să fi făcut progrese mari, este rapid și consecvent, nu cade, și pare să fie singurul capabil să țină, cât de cât, pasul cu Rea. Englezul de la Pata Yamaha a lucrat mai mult la ritmul de cursă, dar chiar și așa a fost clasat primul sau al doilea în toate cele patru sesiuni de teste de până acum. Motocicleta pare să fi făcut câțiva pași înainte și, dacă îl ignorăm pe Rea (care pare să fie într-o lume a lui), motocicletele Yamaha țin pasul cu oricare dintre concurenți.

Noua echipă SMR BMW Motorsport. Sykes este deocamdată cu o secundă pe tur mai rapid decât Reiterberger.

O altă surpriză este viteza pe care o arată Tom Sykes pe noul BMW S 1000 RR. Deși motocicleta este nou-nouță și abia a început procesul de dezvoltare, Sykes s-a clasat în top 6 în majoritatea zilelor de teste. Englezul s-a declarat foarte încântat de motocicleta bavareză și faptul că noul BMW este atât de aproape de adversari încă din primele zile de teste e un semn foarte bun. Desigur, este și urmarea oarecum naturală a implicării serioase a producătorului bavarez în echipa condusă de Shaun Muir. Marc Bongers, directorul BMW Motorrad Motorsport, a fost alături de echipă în fiecare zi, semn că nemții iau foarte în serios participarea în World Superbike anul acesta.

Toprak Razgatlioglu este și el una dintre revelațiile testelor. În mod constant în primii 5-6, turcul pare să fi învățat multe de la Jonny Rea.

Noul Ducati Panigale V4R pare să facă progrese, de asemenea, mai ales cu Alvaro Bautista la ghidon. Spaniolul s-a adaptat repede la superbike-ul bolognez și a postat timpi mai mult decât respectabili, încheind ultima zi la Portimao cu al treilea timp, după Rea și Lowes. Din păcate pentru Ducati, Chaz Davies, Eugene Laverty și Michael Rinaldi nu s-au clasat atât de bine și este clar că mai e de lucru la noul bolid din Borgo Panigale.

Noua echipă GRT Yamaha, cu Sandro Corteze și Marco Melandri pe post de piloți, a avut un parcurs mai mult decât decent în aceste prime teste din 2019. La început, la Jerez, erau mai la coada clasamentului, dar la Portimao au terminat cu al șaptelea și al optulea timp.

Noul coechipier al lui Jonathan Rea, Leon Haslam, campion en-titre în British Superbike, s-a adaptat destul de repede la motocicleta în specificație de WSBK, fiind în mod constant printre cei mai rapizi piloți, dar clar mai lent decât Rea. Haslam a spus că lucrează să-și adapteze stilul de pilotaj și să intre mai încet în viraj, ca să poată ridica motocicleta mai devreme la ieșire și să profite de puterea dezvoltată de motorul cu patru cilindri în linie. Haslam a făcut cel puțin o sesiune roată la roată cu Rea, cei doi ajutându-se reciproc cu sfaturi și schimburi de păreri despre stilul optim de pilotaj în fiecare viraj.

Pirelli, producătorul unic de pneuri din Superbike, a venit la testele de la Portimao cu un nou model de pneu, denumit SCX, gândit special pentru noua cursă „Superpole” din program, care va avea doar 10 tururi și pentru care se va acorda punctaj redus. Toți piloții au testat noul pneu și majoritatea au stabilit cei mai buni timpi cu el. Se pare că, exact cum era de așteptat, compoziția este undeva între un pneu de cursă durabil și pneul de calificare foarte moale, care ține doar două-trei tururi. Lowes, Bautista și Van der Mark au stabilit cei mai buni timpi personali de astăzi cu noul pneu.

Jules Cluzel declara că vrea să fie cel mai rapid din clasa Supersport la finalul testelor. Misiune îndeplinită.

La clasa Supersport, Jules Cluzel pare să domine ostilitățile, dar timpii sunt apropiați. Lucas Mahias pare să se fi acomodat cu noua sa motocicletă Kawasaki ZX-6R a echipei Puccetti, iar Raffaele de Rosa este foarte rapid la ghidonul tricilindricei MV Agusta F3.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account