Marc Marquez a câștigat la Jerez după o cursă gestionată exemplar de la un capăt la altul. În spatele său s-au desfășurat dramele.
După antrenamentele libere de zilele trecute și după sesiunea de warm-up de astăzi, era clar cine este favoritul pentru victorie în Marele Premiu al Spaniei. Marc Marquez avea un avantaj de două-trei zecimi de secundă ca ritm de cursă. Ba mai mult, în antrenamentele libere reușea un 1:38,0 cu un pneu hard spate care avea peste 20 de tururi rulate. Adică mergea la ritmul maxim al adversarilor săi (Dovizioso, mai ales), cu pneul spate uzat ca la final de cursă.
Singura speranță a rivalilor era să nu îl lase să iasă primul din primul viraj al cursei, ca să nu își poată face mersul normal și să fie nevoit să se lupte în pluton. Ceea ce nu s-a întâmplat.
Din pole-position a plecat uluitorul debutant Fabio Quartararo, care a stabilit un nou record pentru cel mai tânăr autor de pole-position într-o cursă de MotoGP, la 20 de ani și câteva zile. Recordul pe care l-a bătut îi aparținea lui Marc Marquez și data din 2013, de la Austin.
Marquez a luat un start excelent și a fost urmărit pentru o bună bucată de vreme de Franco Morbidelli și de Fabio Quartararo. La un moment dat, Morbidelli a început să acuze uzura accentuată a pneului spate și a fost depășit de Quartararo, care părea să aibă șanse să țină pasul cu Marquez. Din păcate pentru tânărul francez de la echipa Petronas Yamaha SRT, acesta a fost nevoit să abandoneze cu 12 tururi rămase de disputat, după o defecțiune la schimbătorul de viteze.

Marquez și Quartararo, după ce tânărul francez i-a bătut recordul spaniolului pentru cel mai tânăr pilot care obține pole-position în MotoGP. Quartararo este un pilot extrem de talentat, foarte modest și surprinzător de matur: de urmărit în viitor.
Morbidelli a continuat să piardă locuri, fiind depășit de Rins, care a venit din spate ca o tornadă, și de Maverick Vinales. Între timp, Valentino Rossi, care pornise de pe 13 în urma unei calificări slabe, avansa încet, dar sigur în clasament, depășindu-i pe Taka Nakagami, Cal Crutchlow și, în cele din urmă, și pe Franco Morbidelli.
Marquez gestiona distanța care se formase între el și urmăritori într-un stil magistral, mărind ritmul de fiecare dată când o făcea și Rins și nelăsându-i acestuia niciun fel de speranță că l-ar putea prinde. Pe final, campionul en-titre și-a permis să scadă vizibil ritmul, știind că nu mai are cum să piardă cursa. Pe final de cursă, duelul dintre Maverick Vinales și Andrea Dovizioso pentru ultima treaptă a podiumului a făcut deliciul celor peste 75.000 de spectatori de la Jerez. Dovi părea să aibă toate șansele să-l depășească pe spaniolul de la Yamaha, dar acesta a tras ca un nebun pe finalul ultimului tur, reușind să se distanțeze suficient cât să nu-i lase lui Dovi posibilitatea de a ataca pe frânarea către ultimul viraj, acolo unde ar fi avut avantajul.
Astfel, Marquez a câștigat, cu Rins la aproape două secunde distanță și Vinales la încă o secundă, cu Dovi la patru zecimi în urmă. Deși e a doua oară când Dovi ratează cu puțin podiumul, acest loc patru este ca o victorie pentru el, pe un circuit pe care nu au excelat niciodată nici el, nici motocicleta Ducati. Astfel, italianul minimizează pierderea de puncte în campionat față de Marquez, care redevine lider la general, dar cu doar un punct diferență față de Alex Rins, 3 puncte față de Dovizioso și 9 puncte față de Valentino Rossi. Așadar, lupta pentru titlu este în continuare foarte strânsă.
Iată rezultatele complete ale cursei:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Dif. |
---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 41’08.685 |
2 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +1.654 |
3 | 12 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +2.443 |
4 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | +2.804 |
5 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +4.748 |
6 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +7.547 |
7 | 21 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | +8.228 |
8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | +10.052 |
9 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +10.274 |
10 | 6 | Stefan BRADL | Honda | +13.402 |
11 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | +15.431 |
12 | 99 | Jorge LORENZO | Honda | +18.473 |
13 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | +20.156 |
14 | 5 | Johann ZARCO | KTM | +26.706 |
15 | 53 | Tito RABAT | Ducati | +28.513 |
16 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | +36.858 |
17 | 38 | Bradley SMITH | Aprilia | +41.390 |
18 | 88 | Miguel OLIVEIRA | KTM | +41.570 |
19 | 55 | Hafizh SYAHRIN | KTM | +50.568 |
Abandonuri | ||||
43 | Jack MILLER | Ducati | 3 Tururi | |
36 | Joan MIR | Suzuki | 5 Tururi | |
20 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | 12 Tururi | |
63 | Francesco BAGNAIA | Ducati | 19 Tururi |
Iată și situația la puncte în campionat, după etapa a patra:
1 | Marc MARQUEZ | Honda | 70 | |
2 | Alex RINS | Suzuki | 69 | -1 |
3 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 67 | -3 |
4 | Valentino ROSSI | Yamaha | 61 | -9 |
5 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 41 | -29 |
6 | Maverick VINALES | Yamaha | 30 | -40 |
7 | Jack MILLER | Ducati | 29 | -41 |
8 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 29 | -41 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 27 | -43 |
10 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | 25 | -45 |
11 | Pol ESPARGARO | KTM | 21 | -49 |
12 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 18 | -52 |
13 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | 17 | -53 |
14 | Jorge LORENZO | Honda | 11 | -59 |
15 | Francesco BAGNAIA | Ducati | 9 | -61 |
16 | Joan MIR | Suzuki | 8 | -62 |
17 | Miguel OLIVEIRA | KTM | 7 | -63 |
18 | Johann ZARCO | KTM | 7 | -63 |
19 | Stefan BRADL | Honda | 6 | -64 |
20 | Andrea IANNONE | Aprilia | 6 | -64 |
21 | Tito RABAT | Ducati | 2 | -68 |