Cu toate că nu s-au aflat chiar în prim plan la EICMA 2021, noutățile prezentate de Moto Morini sunt interesante și atractive pentru cei care își doresc ceva diferit. Și sunt gata să accepte că în spatele aromelor milaneze se află banii chinezilor.
De această dată, italienii s-au folosit de același propulsor de 649 cmc, cu doi cilindri paraleli, răcit cu lichid, pentru a însufleți două motociclete: naked-ul Seiemmezo și adventure bike-ul X-Cape.
Versatilitatea italienilor nu se oprește însă aici, întrucât Seiemmezo va putea fi cumpărată în două variate, STR și SCR. În primul caz vorbim despre un soi de bobber, cu ghidoane joase și roți turnate, fiind posibil ca numele să provină din “Street”. La fel cum SCR ne duce cu gândul la Scrambler, mai ales dacă ne uităm la roție cu spițe, ghidoanele înalte și “rămășița” de aripă spate.
Cele două variante ale Seiemezzo impart același cadru tip grilă din oțel, cu basculă din aluminiu și furcă upside-down de 43 de mm de la KYB, completată de un monoamortizor de la aceeași marcă. Identică este și dimenisunea roților, 18 inch pentru față și respective 17 inch pentru spate, suspensiile având o cursă de 120 mm. De frânare se ocupă două discuri de 298 mm pentru față și un singur disc de 255 mm pentru spate, cu etriere Brembo și sistem ABS Bosch. Din echiparea motocicletelor nu lipsesc nici ecranele TFT, conectivitatea Bluetooth și este limpede că Moto Morini așteaptă alt gen de clienți decât cei care vor putere brută, pentru că Seiemmezo știe să producă cam șaizeci de cai și un cuplu de 55 Nm.
Prezentat ca și prototip în 2019 tot la EICMA, X-Cape este gata să intre în producție, despre aceasta Moto Morini spunând ca se va face integral în Italia. Concurând cu Yamaha Tenere 700 și cu Aprilia Tuareg, adventure bike-ul propus de Moto Morini mizează pe design-ul cu linii simple și curate, ușor futuristic, promițând să se descurce bine în off-road. Aceasta pentru că, desi roțile vin pe măsurile 19 inch fața și 17 spatele, furca este foarte solidă, cu brațe de 50 mm, upside-down, complet reglabilă și semnată Marzocchi. Amortizorul spate poate fi reglat pentru preîncărcare și revenire, iar în ce privește cauciucurile s-a optat pentru o pereche de capabile Pirelli Scorpion Rally STR.
Nu lipsesc nici accesoriile, trio-ul clasic de genți pentru a se putea pleca în călătorii lungi cu pasager(ă), bare de protecție, manșoane încălzite, lumini full-LED oferite standard, parbriz reglabil cu o mână, toate oferite standard. Totodată, ecranul TFT de 7 inch, full-color este unul dintre cele mai generoase de pe piață.
Nu a fost încă anunțat prețul pentru X-Cape, dar există speculații potrivit cărora acesta va fi unul competitiv. Totuși, motocicleta nu va fi una prea ușoară, Moto Morini declarând în fișa 213 kilograme fără plinuri. Pe de altă parte, riderii care nu sunt înalți se vor putea bucura, șaua putându-se regla cel mai jos la 820 mm.