După ani buni, Peugeot a lansat prima sa motocicletă „adevărată”.
Compania aflată în portofoliu gigantului indian Mahindra suprinde prin câteva noutăți interesante. Scuterul adventure despre care vorbeam aici în primăvara anului trecut a devenit model de producție sub numele de XP400. În plus, francezii au făcut un lucru foarte rar, pentru ei: au lansat o motocicletă „adevărată”, de 300 cmc, sub numele de PM-01. Și au plusat și cu câteva scutere, inclusiv unul electric.
Să începem cu motocicleta PM-01.
Aceasta este un naked cu accente de streetfighter și stil neo-retro, propulsat de un monocilindru de 292.4 cmc, care produce 29 de cai la 9.000 rpm și un cuplu de 24.5 Nm. Cântărește 162 de kilograme și vine cu furcă upside-down, sistem ABS standard, fiind disponibil și în versiune de 125 cmc. De remarcat rezervorul de 12.5 litri, care în combinație cu cilindreea mică a propulsorului va face ca vizitele la benzinărie să fie destul de rare. Oare numele său vine de la Peugeot Motorcycle 01? Că doar nu de la „post-menstrual”. Vor mai urma și alte modele?
XP400 urmează rețeta scuterelor adventure inventată de Honda. Cu un motor de 400 cmc, Euro 5, care produce 36,6 cai putere și un cuplu de 38 Nm la 5.400 rpm, roată față de 17 inch, furcă upside-down cu o cursă de 140 mm și cauciucuri On/Off, scuterul pare pregătit să îndeplinească orice misiune. Este disponibil în două versiuni Allure și GT, iar echiparea include display TFT de 5 inch, priză USB și ample spații de depozitare.
Peugeot plusează și la capitolul scutere.
e-Streetzone este un scuter electric, cu o autonomie de până la 112 kilometri și o baterie care în 7 ore se poate încărca complet la orice priză obișnuită.
Django Evo a fost creat, spune Peugeot, cu intenția de a deveni cu clasic modern. Este disponibil în două variante de motorizare, un monocilindru de 125 cmc, răcit cu aer și unul răcit cu lichid care produce 12.9 cai. Întrucât s-a dorit modernizarea cunoscutului Django, noul Evo este echipat cu lumini DRL, bord LCD și priză USB.
Peugeot Tweet este destinat celor care își doresc ceva simplu și ușor cu care să se strecoare prin trafic. Motorul de 124.6 cmc, în patru timpi, produce 11.4 cai putere, un cuplu de 10 Nm și reușeste să ducă „Tweet-ul” până la viteza de 100 km/h. Roțile de 16 inch și sistemul de frânare combinată, suportul posterior și podeaua spațioasă îl recomandă și ca vehicul de livrări.