Comisia Europeană și Germania au anunțat sâmbătă, 25 martie,un acord care permite vânzarea de vehicule cu motor cu combustie care funcționează cu combustibili sintetici și după 2035.
„Am ajuns la un acord cu Germania privind utilizarea viitoare a combustibililor sintetici în mașini”, a scris șeful EC Green Deal, Frans Timmermans, pe Twitter.
Până la acest acord, 2035 marca finalul drumului pentru motorul cu combustie internă, accelerând tranziția către automobile și motociclete electrice. Din fericire, Germania, Italia, Polonia, Bulgaria și Cehia s-au opus acestui proiect, inițial acceptat unanim de statele U.E.
Ministrul italian al transportului, Matteo Salvini, a descris noua lege drept un suicid economic pentru Uniunea Europeană, aducând în discuție un „fundamentalism ideologic” care ar afecta industria auto (și moto, am adăuga) a Europei, în beneficiul Chinei.
Franța, pe de altă parte, s-a declarat dispusă să lupte pentru noua legislație, Ministrul Economiei, Bruno Le Maire declarând că a durat doi ani până când aceasta a fost pusă la punct. Amânarea ei ar constitui o greșeală din punct de vedere al mediului înconjurător, consideră Ministrul.
Dar, ce se știe în prezent este că vehiculele noi cu motor cu combustie internă vor putea fi înmatriculate și după 2035, dacă vor folosi combustibili sintetici, neutri din punct de vedere al amprentei C02. A spus-o Ministrul German al Transportului, Volker Wissing.
Iar asta înseamnă un singur lucru, cursa pentru combustibilii sintetici va deveni din ce în ce mai aprigă.
foto – Parkers