Fabio Quaratararo este pilotul care și-a îmbunătățit cel mai mult timpii între cele două zile de teste oficiale MotoGP de la Valencia, desfășurate marți și miercuri. Atât el, cât și Joan Mir și Pecco Bagnaia, au impresionat în primele lor ieșiri pe motocicletele clasei regină.
Testele de la Valencia au fost foarte importante, mai ales pentru echipele de uzină, căci acum s-au putut concentra pentru prima dată pe testarea și sortarea pieselor și setărilor noi pentru motocicletele din 2019, cu piloții oficiali la ghidon.
În tabăra Honda, Marc Marquez a fost obligat să facă majoritatea muncii de testare, având în vedere că britanicul Cal Crutchlow este indisponibilizat în urma accidentării, iar Jorge Lorenzo se suia pentru prima dată în șaua bolidului RC213V. Dar campionul catalan continuă să fie foarte motivat ca să pună lucrurile la punct pentru următorul sezon, mai ales considerând că acum se pot face niște constatări importante pentru dezvoltarea motocicletei din iarnă, în special la nivelul motorului.
Marquez a testat două motociclete cu specificații diferite și două motoare. Campionul a preferat modelul cel mai nou, care s-a dovedit superior atât ca ciclistică, cât și ca motor. În premieră, Marquez a putut rula o zi întreagă folosind pneul de compoziție medie pe față, ceea ce era imposibil cu vechiul model. Spaniolul s-a arătat încântat de noua motocicletă (un semn deloc bun pentru adversarii săi anul viitor) și a spus că avea misiunea de a nu cădea, orice s-ar întâmpla (având în vedere că o repetare a accidentării sale la umăr ar fi compromis toată sesiunea de teste).
Echipa de uzină Ducati s-a concentrat pe închiderea virajului, constanta problemă a motocicletei din Borgo Panigale. Conform lui Andrea Dovizioso, s-a mai făcut un pas în această direcție, dar nimic revoluționar. Pentru Danilo Petrucci, în schimb, lucrurile arată mult mai roz. Italianul care tocmai a intrat în echipa de uzină s-a declarat absolut încântat de motocicleta Ducati GP19, spunând că aceasta „nu are puncte negative”. Și Jack Miller, care va rula pe același model anul viitor, dar în cadrul echipei Pramac, a fost foarte plăcut impresionat de noul Ducati, lucru care s-a văzut și în timpii excelenți realizați de australian.
În tabăra Yamaha, Rossi și Vinales au testat două variante diferite de motor, câte una în fiecare zi. Niciunul dintre piloți nu s-a pronunțat clar în favoarea uneia dintre variante, fiind de părere că acestea erau foarte similare. Însă ambele versiuni se pare că ar fi un pas înainte față de versiunea 2018 a motorului, Vinales mai ales fiind rapid și constant. De altfel, Vinales a încheiat testul cu cel mai bun timp.
Un pilot care a impresionat foarte mult a fost Franco Morbidelli, care s-a descurcat excelent în șaua motocicletei Yamaha M1 2018 (pe care va rula în 2019, pentru echipa Petronas SRT Yamaha). Din nou se confirmă teoria conform căreia Yamaha este cea mai ușor de pilotat motocicletă de pe grilă. Morbidelli a confirmat acest lucru, spunând că Yamaha îți dă mai mult timp să reacționezi atunci când ajunge la limită, spre deosebire de Honda. „Il Morbido”a terminat testele cu al șaselea timp, mai rapid cu patru zecimi de secundă decât Valentino Rossi, mentorul său din cadrul VR46 Riders Academy.
Dintre debutanți, Francesco Bagnaia a fost cel mai rapid, confirmând faptul că este un pilot special. În Moto2, elevul lui Valentino Rossi a devenit campion mondial în acest sezon, punctând în absolut fiecare cursă. Bagnaia a încheiat testele de la Valencia cu doar șase zecimi de secundă mai lent decât Vinales, înregistrând al 11-lea timp.
Joan Mir, care mai testase motocicleta Suzuki GSX-RR cu o lună în urmă, a fost al 14-lea, cu mai puțin de o secundă mai lent decât referința stabilită de Vinales. În plus, cunoscătorii prezenți la circuitul Ricardo Tormo au spus că Joan Mir arăta din ce în ce mai bine, tur după tur, adaptându-se foarte rapid stilului de pilotaj necesar în clasa regină.
Fabio Quartararo, la primul său contact cu o motocicletă de clasă regină, pe Yamaha M1 a echipei Petronas SRT, a fost al 16-lea clasat, dar francezul a marcat cea mai mare îmbunătățire de timpilor de la o zi la alta a sesiunii de teste, fiind cu aproape 1,8 secunde mai rapid miercuri față de marți.
La polul opus, Miguel Oliveira nu s-a acomodat atât de bine cu KTM-ul echipei Tech3. Portughezul a încheiat testele cu ultimul timp, la 3 secunde față de referința stabilită miercuri de Vinales. De altfel, odată cu armada de piloți care rulează pe motociclete KTM (Pol Espargaro, Johann Zarco, Miguel Oliveira, Hafizh Syahrin) s-a revelat și o slăbiciune evidentă a prototipului din Mattighofen: un tren de rulare față care nu transmite suficient feedback când ajunge la limită. Zarco s-a exprimat clar în această privință, francezul suferind și două căzături din această cauză. Din fericire pentru cei patru rideri, la uzina austriacă se muncește enorm de mult pentru a remedia problemele și se pare că vor exista o mulțime de lucruri noi de testat la Sepang.
Nici la Aprilia lucrurile nu par foarte roz, Andrea Iannone suferind și el câteva căzături cu modelul RS-GP. În tabăra Suzuki, Alex Rins a mers foarte bine și a fost foarte impresionat de noul motor pe care l-a testat, propulsorul oferind mai mult cuplu la toate regimurile de turație. Rins a încheiat testele cu al șaptelea timp, dar a impresionat mai mult prin constanță, reușind de voie timpi cu puțin peste 1’31”.
Jorge Lorenzo a fost al 12-lea în a doua zi de teste, dar pilotul din Mallorca încă se acomodează cu bolidul RC213V și încă suferă în urma accidentării la mână, deci vom vedea rezultate mai sugestive în testele care vor urma.
Iată clasamentul zilei de teste de miercuri, desfășurată în întregime pe pistă uscată:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Dif. timp anterior |
1 | 12 | Maverick Vinales | Yamaha M1 | 1:30.757 | ||
2 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP19 | 1:30.890 | 0.133 | 0.133 |
3 | 93 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:30.911 | 0.154 | 0.021 |
4 | 43 | Jack Miller | Ducati GP19 | 1:30.939 | 0.182 | 0.028 |
5 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati GP19 | 1:30.959 | 0.202 | 0.020 |
6 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha M1 | 1:30.974 | 0.217 | 0.015 |
7 | 42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:31.254 | 0.497 | 0.280 |
8 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 1:31.304 | 0.547 | 0.050 |
9 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:31.371 | 0.614 | 0.067 |
10 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:31.400 | 0.643 | 0.029 |
11 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati GP18 | 1:31.405 | 0.648 | 0.005 |
12 | 99 | Jorge Lorenzo | Honda RC213V | 1:31.584 | 0.827 | 0.179 |
13 | 44 | Pol Espargaro | KTM RC16 | 1:31.628 | 0.871 | 0.044 |
14 | 36 | Joan Mir | Suzuki GSX-RR | 1:31.714 | 0.957 | 0.086 |
15 | 53 | Tito Rabat | Ducati GP18 | 1:31.940 | 1.183 | 0.226 |
16 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha M1 | 1:32.091 | 1.334 | 0.151 |
17 | 29 | Andrea Iannone | Aprilia RS-GP | 1:32.124 | 1.367 | 0.033 |
18 | 94 | Jonas Folger | Yamaha M1 | 1:32.265 | 1.508 | 0.141 |
19 | 51 | Michele Pirro | Ducati GP19 | 1:32.376 | 1.619 | 0.111 |
20 | 5 | Johann Zarco | KTM RC16 | 1:32.509 | 1.752 | 0.133 |
21 | 17 | Karel Abraham | Ducati GP18 | 1:32.906 | 2.149 | 0.397 |
22 | 55 | Hafizh Syahrin | KTM RC16 | 1:33.008 | 2.251 | 0.102 |
23 | 38 | Bradley Smith | Aprilia RS-GP | 1:33.028 | 2.271 | 0.020 |
24 | 88 | Miguel Oliveira | KTM RC16 | 1:33.798 | 3.041 | 0.770 |
Iată și clasamentul în funcție de îmbunătățirea pe care a înregistrat-o fiecare pilot de marți până miercuri:
Nr | Pilot | Moto | Marți | Miercuri | Best lap | Îmbunătățire |
20 | Fabio Quartararo | Yamaha M1 | 1:33.850 | 1:32.091 | 1:32.091 | 1.759 |
43 | Jack Miller | Ducati GP19 | 1:32.555 | 1:30.939 | 1:30.939 | 1.616 |
94 | Jonas Folger | Yamaha M1 | 1:33.810 | 1:32.265 | 1:32.265 | 1.545 |
99 | Jorge Lorenzo | Honda RC213V | 1:32.959 | 1:31.584 | 1:31.584 | 1.375 |
88 | Miguel Oliveira | KTM RC16 | 1:35.118 | 1:33.798 | 1:33.798 | 1.320 |
30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 1:32.539 | 1:31.304 | 1:31.304 | 1.235 |
55 | Hafizh Syahrin | KTM RC16 | 1:34.233 | 1:33.008 | 1:33.008 | 1.225 |
29 | Andrea Iannone | Aprilia RS-GP | 1:33.291 | 1:32.124 | 1:32.124 | 1.167 |
42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:32.402 | 1:31.254 | 1:31.254 | 1.148 |
9 | Danilo Petrucci | Ducati GP19 | 1:32.100 | 1:30.959 | 1:30.959 | 1.141 |
21 | Franco Morbidelli | Yamaha M1 | 1:32.085 | 1:30.974 | 1:30.974 | 1.111 |
36 | Joan Mir | Suzuki GSX-RR | 1:32.787 | 1:31.714 | 1:31.714 | 1.073 |
63 | Francesco Bagnaia | Ducati GP18 | 1:32.396 | 1:31.405 | 1:31.405 | 0.991 |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP19 | 1:31.846 | 1:30.890 | 1:30.890 | 0.956 |
53 | Tito Rabat | Ducati GP18 | 1:32.834 | 1:31.940 | 1:31.940 | 0.894 |
93 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:31.718 | 1:30.911 | 1:30.911 | 0.807 |
41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:32.095 | 1:31.400 | 1:31.400 | 0.695 |
38 | Bradley Smith | Aprilia RS-GP | 1:33.709 | 1:33.028 | 1:33.028 | 0.681 |
12 | Maverick Vinales | Yamaha M1 | 1:31.416 | 1:30.757 | 1:30.757 | 0.659 |
44 | Pol Espargaro | KTM RC16 | 1:32.179 | 1:31.628 | 1:31.628 | 0.551 |
46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:31.845 | 1:31.371 | 1:31.371 | 0.474 |
17 | Karel Abraham | Ducati GP18 | 1:33.301 | 1:32.906 | 1:32.906 | 0.395 |
5 | Johann Zarco | KTM RC16 | 1:32.835 | 1:32.509 | 1:32.509 | 0.326 |
6 | Stefan Bradl | Honda RC213V | 1:32.015 | 1:32.015 | 0.000 | |
51 | Michele Pirro | Ducati GP19 | 1:32.220 | 1:32.376 | 1:32.220 | 0.156 |