Motocicletele Ducati merg de minune pe circuitul Motegi din Japonia, lucru confirmat de pole-position-ul obținut de Andrea Dovizioso, care a dominat o mare parte a sesiunilor de antrenamente libere.
Deocamdată, la Honda acasă, Ducati face legea. Asta pentru că prima linie a grilei are două motociclete din Borgo Panigale, bolidul de uzină al lui Dovizioso în pole-position și motocicleta Pramac Ducati a lui Jack Miller pe poziția a treia.
Prima Honda pe grilă este abia în poziția a patra și îi aparține britanicului Cal Crutchlow, care pare și el foarte în formă pe circuitul nipon.
Cea mai bine clasată Yamaha este cea satelit a lui Johann Zarco, în poziția a doua. Motocicletele de uzină Yamaha au obținut al șaptelea (Vinales), respectiv al nouălea (Rossi) timp în calificări.
Marc Marquez a reușit doar al șaselea timp în calificări, dar a arătat un ritm de cursă promițător în FP4, singura sesiune în care piloții s-au putut dedica exclusiv setărilor de cursă și găsirii ritmului optim. Așadar, chiar dacă pornește dintr-o poziție dezavantajată în cursa de mâine, Marquez încă are șanse să-și adjudece titlul la Motegi, la Honda acasă. Pentru asta, ar trebui să câștige cel puțin trei puncte față de Dovizioso. Adică, dacă Marquez câștigă cursa de mâine, va deveni campion mondial pentru a șaptea oară, indiferent unde termină adversarul său principal.
Pe de altă parte, Dovizioso a declarat în conferința de presă că se simte bine pe circuitul de la Motegi și că are de gând să-l facă pe Marquez să-și amâne sărbătorirea titlului.
În cursa din Japonia vor rula și doi piloți de teste în calitate de wildcard: veteranul Katsuyuki Nakasuga (Yamaha), care va porni din poziția 20 și francezul Sylvain Guintoli (Suzuki), care va porni de pe 24.
Iată rezultatele complete după cele două sesiuni de calificări din Japonia:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. Loc 1 | Dif. loc ant. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’44.590 | ||
2 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | 1’44.658 | 0.068 | 0.068 |
3 | 43 | Jack MILLER | Ducati | 1’44.727 | 0.137 | 0.069 |
4 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1’44.820 | 0.230 | 0.093 |
5 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1’44.832 | 0.242 | 0.012 |
6 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 1’44.889 | 0.299 | 0.057 |
7 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’45.140 | 0.550 | 0.251 |
8 | 42 | Alex RINS | Suzuki | 1’45.225 | 0.635 | 0.085 |
9 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1’45.265 | 0.675 | 0.040 |
10 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’45.396 | 0.806 | 0.131 |
11 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | 1’45.519 | 0.929 | 0.123 |
12 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’46.168 | 1.578 | 0.649 |
Rezultate Q1: | ||||||
Q2 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’45.429 | ||
Q2 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’45.656 | 0.227 | 0.227 |
13 | 38 | Bradley SMITH | KTM | 1’45.722 | 0.293 | 0.066 |
14 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | 1’45.742 | 0.313 | 0.020 |
15 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1’45.759 | 0.330 | 0.017 |
16 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1’45.765 | 0.336 | 0.006 |
17 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1’45.969 | 0.540 | 0.204 |
18 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1’46.072 | 0.643 | 0.103 |
19 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1’46.183 | 0.754 | 0.111 |
20 | 89 | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha | 1’46.441 | 1.012 | 0.258 |
21 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | 1’46.571 | 1.142 | 0.130 |
22 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | 1’46.573 | 1.144 | 0.002 |
23 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | 1’46.817 | 1.388 | 0.244 |
24 | 50 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | 1’47.106 | 1.677 | 0.289 |
25 | 81 | Jordi TORRES | Ducati | 1’47.147 | 1.718 | 0.041 |