Se stia de ceva vreme ca BMW planuieste sa revina in categoria cruiser cu un model nou, dupa ce a abandonat acest segment odata cu incetarea productiei lui R 1200 C, cruiserul cu motor boxer.
Iata o renderizare digitala a celor de la motorcyclistonline.com a unui posibil cruiser BMW cu motor W3
Conform colegilor de la motorcyclistonline.com, se pare ca trecerea la un motor V2 ar fi fost o manevra prea comuna pentru producatorul bavarez, astfel incat BMW a patentat de curand doua versiuni de motor W3 (practic, un motor V2 caruia i s-a mai lipit un cilindru, transformand V-ul in W). Cele doua versiuni difera in principal prin unghiul dintre primul si ultimul cilindru (75 de grade in primul caz, 65 de grade in al doilea). Un astfel de motor se poate monta fara probleme intr-o ciclistica de cruiser, la fel ca un V2, dar ofera un plus de performante si un sunet complet deosebit de cruiserele bicilindrice.
Varianta cu unghiul de 75 de grade intre primul si ultimul cilindru
Ambele versiuni patentate de BMW par sa fie racite cu aer, pentru a obtine aspectul simplu si elegant tipic unui cruiser, dar vor avea distributia cu tije impingatoare, arborii cu came fiind plasati in bloc, solutie care permite o cilindree mai mare in acelasi spatiu, dar care limiteaza turatia maxima la care se poate ajunge si, implicit, performantele.
Un alt avantaj al motorului W3 este ca incape cam in acelasi spatiu pe care l-ar ocupa un V2, dar poate oferi o cilindree mai mare la acelasi gabarit, caci are un cilindru in plus.
Ambielajul si pistoanele celei de a doua variante
Aceasta solutie constructiva a mai fost incercata de americanul Jim Feuling, care a construit o motocicleta cu un motor derivat dintr-unul de Harley-Davidson, V2 la 45 de grade, caruia i-a mai adaugat un cilindru, tot la 45 de grade, pentru un unghi de 90 de grade intre primul si ultimul cilindru.
Pistoanele, bielele si volanta de inertie a celei de a doua variante, vazute pe axa arboreului cotit
sursa: motorcyclistonline.com