BMW patenteaza un motor W3 de cruiser

Se stia de ceva vreme ca BMW planuieste sa revina in categoria cruiser cu un model nou, dupa ce a abandonat acest segment odata cu incetarea productiei lui R 1200 C, cruiserul cu motor boxer. 

bmw_w3_v2_final_white2_alt_web

Iata o renderizare digitala a celor de la motorcyclistonline.com a unui posibil cruiser BMW cu motor W3

Conform colegilor de la motorcyclistonline.com, se pare ca trecerea la un motor V2 ar fi fost o manevra prea comuna pentru producatorul bavarez, astfel incat BMW a patentat de curand doua versiuni de motor W3 (practic, un motor V2 caruia i s-a mai lipit un cilindru, transformand V-ul in W). Cele doua versiuni difera in principal prin unghiul dintre primul si ultimul cilindru (75 de grade in primul caz, 65 de grade in al doilea). Un astfel de motor se poate monta fara probleme intr-o ciclistica de cruiser, la fel ca un V2, dar ofera un plus de performante si un sunet complet deosebit de cruiserele bicilindrice.

bmw_cruiser_engine_1st_design_2

Varianta cu unghiul de 75 de grade intre primul si ultimul cilindru

Ambele versiuni patentate de BMW par sa fie racite cu aer, pentru a obtine aspectul simplu si elegant tipic unui cruiser, dar vor avea distributia cu tije impingatoare, arborii cu came fiind plasati in bloc, solutie care permite o cilindree mai mare in acelasi spatiu, dar care limiteaza turatia maxima la care se poate ajunge si, implicit, performantele.

Un alt avantaj al motorului W3 este ca incape cam in acelasi spatiu pe care l-ar ocupa un V2, dar poate oferi o cilindree mai mare la acelasi gabarit, caci are un cilindru in plus.

bmw_cruiser_engine_2nd_design_web

Ambielajul si pistoanele celei de a doua variante

Aceasta solutie constructiva a mai fost incercata de americanul Jim Feuling, care a construit o motocicleta cu un motor derivat dintr-unul de Harley-Davidson, V2 la 45 de grade, caruia i-a mai adaugat un cilindru, tot la 45 de grade, pentru un unghi de 90 de grade intre primul si ultimul cilindru.

bmw_cruiser_engine_2nd_design_2

Pistoanele, bielele si volanta de inertie a celei de a doua variante, vazute pe axa arboreului cotit

sursa: motorcyclistonline.com

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account