MotoGP revine la o oarecare normalitate la Jerez

Marele circ al Motomondialului revine pe teren european, odată cu etapa de la Jerez, care a început deja.

Acum MotoGP intră într-o perioadă de rutină, cu deplasări periodice de pe un circuit pe altul în Europa, toate fiind piste foarte bine cunoscute atât de piloți, cât și de echipe. Astfel, sunt mai puține șanse de situații complet imprevizbile, dar competiția la vârf ar trebuie să fie foarte strânsă în continuare.

În cursele care urmează până la jumătatea sezonului (adică după Sachsenring), sunt mai multe scenarii posibile, dar aproape toate ne garantează un clasament strâns, atât în curse, cât și la totalul de puncte. Dar sunt unii cunoscători care avertizează că Marc Marquez este acum mai motivat decât oricând să câștige și să închidă gura tuturor adversarilor și (mai ales) a fanilor care huiduiesc atunci când campionul en-titre urcă pe podium, după evenimentele din Argentina.

Doar că acum, Marquez are o motocicletă mai bună decât anul trecut, care nu pierde pe liniile drepte nici față de Ducati. Și spaniolul stă destul de bine și în clasamentul general. În Texas și în Argentina, Marquez a arătat că, pe un circuit favorabil, poate fi cu un nivel peste oricare dintre adversarii săi. Așadar, nu este exclus să înceapă o perioadă similară cu prima jumătate a lui 2014, când pilotul de la Repsol Honda a câștigat primele 10 curse consecutive.

Pe de altă parte, și Dovizioso stă mai bine în clasament decât anul trecut pe vremea asta și a arătat că poate să limiteze pierderile atunci când nu i se aliniază planetele (cum a făcut-o în Texas și în Argentina). E foarte probabil ca italianul să fie nevoit să joace același joc și la Jerez, un circuit care nu este favorabil prototipului din Bologna. Aici, Pedrosa ar trebui să se numere printre favoriți (are trei victorii aici în ultimii 11 ani, la egalitate cu Lorenzo și Rossi), dar veteranul spaniol încă se va lupta cu urmările căzăturii din Argentina (încheietura fracturată și operată). Lui Lorenzo îi place foarte mult circuitul și anul trecut a luat aici primul podium cu Ducati, deși motocicleta nu se împacă bine cu pista din sudul Spaniei. În plus, pilotul din Mallorca este motivat și de faptul că trebuie să arate rezultate bune ca să fie luat în calcul de Ducati pentru la anul (cei de la Ducati cam întreabă de Miller, printre alții). Sau ca să poată să-i convingă pe cei de la Suzuki să-l plătească la nivelul la care se așteaptă el.

Dacă luăm în considerare toate variabilele (Marquez în formă, dar pe un circuit unde are o singură victorie, Lorenzo pe un Ducati aparent necompetitiv aici, Pedrosa cu accidentare și Dovi care nu se simte foarte bine pe Jerez), iese în evidență un potențial câștigător: Valentino Rossi. Are victorii aici, îi place pe Jerez și motocicleta Yamaha pare să revină la nivelul la care era cu peste un an în urmă. Desigur, aici ar trebui să-l luăm în calcul și pe Vinales, care prinde din ce în ce mai multă încredere odată cu noua direcție de setare pe care au găsit-o tehnicienii echipei din Iwata.

Tot aici ar trebui să strălucească piloții de la Suzuki și de la Aprilia, pe o pistă pe care puterea maximă nu este atât de importantă și manevrabilitatea este un avantaj substanțial. Aleix Espargaro speră să revină în top 6 la etapa de la Jerez, iar Rins și Iannone sunt în creștere de formă constantă de la finalul sezonului trecut încoace.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account